شاتل موبایل

نشست خبری شاتل موبایل به مناسبت هفت سالگی این اپراتور برگزار شد

نشست خبری شاتل موبایل به مناسبت هفتمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه این اپراتور تلفن همراه برگزار شد. همچنین به همین مناسبت، هدایای ویژه‌ای برای مشترکان در نظر گرفته شده است.

در روز یازدهم شهریور 1403 و به مناسبت هفتمین سالروز تاسیس و تجاری‌سازی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل، این اپراتور تلفن همراه دانش‌بنیان، یک نشست خبری برگزار کرد و مدیران آن به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. همچنین به‌مناسبت هفت سالگی شاتل موبایل، تمامی مشترکان این اپراتور می‌توانند از هدایای ویژه‌ای بهره‌مند شوند.

در ابتدای این نشست خبری، آقای آرش کریم بیگی به‌عنوان مدیرعامل شاتل موبایل اظهار کرد سرانه مصرف دیتای مشترکان این اپراتور از سال 1396 تا پایان سال 1402 به‌طور میانگین، رشد 43 درصدی سالیانه را تجربه کرده و میزان مصرف دیتای در شبکه نیز در این بازه زمانی، سالیانه 112 درصد رشد کرده است. همچنین میزان مصرف مکالمه در شبکه شاتل موبایل از سال 1397 تا پایان سال 1402 با افزایش 35 درصدی مواجه شده و تعداد مشترکان این اپراتور نیز شیب افزایشی 56 درصدی داشته است.

شاتل موبایل

وی در ادامه مهم‌ترین استراتژی‌های تاسیس شاتل موبایل را ایجاد اولین تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در ایران، بهبود تجربه مشتریان، تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی گسترده‌تر، عنوان کرد. همچنین به‌گفته آرش کریم بیگی، شاتل موبایل نخستین و تنها اپراتور موبایل دانش‌بنیان ایران محسوب می‌شود و پروانه Full MNMO را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده است.

مدیرعامل شاتل موبایل در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و اظهار کرد این اپراتور در بهمن‌ماه 1394 موفق به دریافت موافقت اصولی فعالیت از سوی رگولاتوری شد و بعد از منعقد شدن قرارداد با اولین اپراتور میزبان در دی‌ماه 1395، در نهایت شاتل موبایل توانست در اسفند 1395 پروانه نوع اول اپراتور مجازی تلفن همراه را کسب کند. همچنین در این زمان با پیاده‌سازی هسته مستقل شبکه و اتصال به نخستین اپراتور میزبان، سیم کارت تست به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تحویل داده شد.

به‌گفته آرش کریم بیگی، شبکه تلفن همراه شاتل موبایل در شهریور 1396 به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد و شش ماه بعد شاهد اتصال به دومین اپراتور میزبان بودیم. در سال 1397 نیز تیم شاتل موبایل برای نخستین بار موفق به دستیابی به تکنولوژی سیم OTA شد. راه‌اندازی خدمات همگرایی ثابت و سیار برای اولین بار در ایران در همین سال اتفاق افتاد و سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس به‌عنوان بسته‌های دیتای موقعیت‌محور نیز به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

از دیگر دستاوردهای نوآورانه شاتل موبایل که برای اولین بار در ایران اتفاق افتادند می‌توان به عرضه سیم کارت سازمانی با برند اختصاصی، راه‌اندازی نخستین سرویس موبایل کانکت در ایران، راه‌اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بستر USSD، راه‌اندازی امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق پنل سیستم مدیریت اینترنتی حساب و اپلیکیشن و عرضه آنلاین سیم کارت هوشمند با آی‌پی ثابت اشاره کرد.

امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق اپلیکیشن، اضافه شدن سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول، راه‌اندازی آزمایش فاز نخست 5G، ارتقای درجه دانش‌بنیان شرکت، راه‌اندازی فاز آزمایشی Device-OTA، عرضه رسمی فناوری 5جی و راه‌اندازی آزمایشی فاز سوم سیم کارت هوشمند نیز دستاوردهای دیگری بودند که شاتل موبایل تا پایان تابستان 1403 به آنها دست یافت.

شاتل موبایل بزرگترین اپراتور MVNO ایران و خاورمیانه است

مدیرعامل شاتل موبایل در این نشست خبری تاکید کرد این اپراتور تنها Multi MVNO ایران و بزرگترین MVNO خاورمیانه است و تاکنون موفق به طراحی و پیاده‌سازی داخلی بیش از 26 محصول فنی با عنوان «ساخت شاتل موبایل»، ارائه اولین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در ایران، کسب دانش و فناوری مدیریت از راه دور سیم کارت برای نخستین بار در ایران، عرضه فناوری موبایل کانکت در ایران برای نخستین بار، کسب عنوان تنها اپراتور تلفن همراه دانش‌بنیان ایران و نخستین عرضه‌کننده سرویس IP استاتیک روی سیم کارت در ایران، شده‌ایم.

شاتل موبایل

آرش کریم بیگی در ادامه، پیاده‌سازی بستری با قابلیت Multitenancy، استفاده از تجهیزات مخابراتی بر مبنای SDN/NFV، بررسی و امکان توسعه سریع خدمات در حوزه‌های نوین IoT و M2M، همگرایی بین سرویس‌های سیار و ثابت اعم از TDD-LTE، وای‌فای، ADSL و تلفن ثابت، پشتیبانی از VoBB و راه‌اندازی Converged BSS برای همگرایی نهایی دو حوزه ثابت و سیار را ویژگی‌های مهم هسته شبکه مستقل شاتل موبایل دانست.

بنا بر گفته‌های کریم بیگی، شاتل موبایل توانایی میزبانی از MVNOهای دیگر و توانمندسازی آنها را دارد؛ حتی اگر روی اپراتور میزبان دیگری باشند و بدون این‌که به ورود به حوزه فنی، نیازی باشد. همچنین شاتل موبایل می‌تواند از اپراتورهای دیگر در حوزه TDD-LTE میزبانی کند و سرویس رومینگ را با استفاده از تکنولوژی Multi-IMSI پیاده‌سازی نماید.

سه سرویس سنتر اختصاصی، 163 نماینده رسمی انحصاری، 31 توزیع‌کننده استانی، 15 توزیع‌کننده کشوری، 5280 نماینده فروش، فروش و ارائه خدمات غیر حضوری تلفنی به زبان فارسی و انگلیسی و پشتیبانی از گویش و زبان‌های محلی با بیش از 200 نیروی کارآزموده و فروش و خدمات آنلاین در وب‌شاپ و وبسایت شاتل موبایل با امکان انتخاب شماره، شماره به‌صورت تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیم کارت با آی پی ثابت، کانال‌های فروش و ارائه خدمات سیم کارت شاتل موبایل هستند.

در حال حاضر، سه سرویس سنتر اختصاصی، شش کانال USSD متنوع، 16 اپلیکیشن و وبسایت ممتاز خدمات بانکی، وب‌شاپ شاتل موبایل، اپلیکیشن MyShatelMobile، مدیریت حساب اینترنتی «شاتل موبایل من» و 5280 نماینده فروش حضوری در سراسر کشور، فرایند فروش شارژ و بسته‌های اینترنتی این اپراتور تلفن همراه را انجام می‌دهند. همچنین با اعلام آرش کریم بیگی، مشترکان می‌توانند با استفاده از کد دستوری ستاره 1 ستاره 8 مربع یا از طریق اپلیکیشن شاتل موبایل و مدیریت حساب اینترنتی، انتخاب دستی شبکه را انجام دهند.

راهکارهای سازمانی شاتل موبایل را بشناسید

مدیرعامل شاتل موبایل در ادامه این نشست خبری به راهکارهای سازمانی همگرایی ثابت و سیار از سوی این اپراتور تلفن همراه دانش‌بنیان اشاره کرد و ارائه خدمات ترکیبی سازمانی با استفاده از خدمات اتصال ثابت ADSL/VDSL/MPLS/Wireless/FTTx، خدمات تلفن همراه با تکنولوژی‌های 2G/3G/4G/5G، خدمات VoIP و خدمات مرکز داده برای مشتریان سازمانی در قالب یک شبکه، پنل مدیریت حساب ویژه مشترکان سازمانی با قابلیت‌های متنوع از جمله تخصیص بسته گروهی، تخصیص شارژ، مدیریت متمرکز سیم کارت‌ها و جابه‌جایی شبکه‌های رادیویی میزبان، گسترده‌ترین پوشش شبکه‌ای در کشور با استفاده از پوشش رادیویی هر سه اپراتور، امکان جابه‌جایی شبکه رادیویی میزبان برای یک یا چند نقطه از شبکه از راه دور از طریق مدیریت حساب سازمانی و امکان تغییر شبکه رادیویی نقاط شبکه به‌صورت گروهی و از راه دور طبق درخواست مشتری از مهم‌ترین ویژگی‌های راهکارهای سازمانی شاتل موبایل محسوب می‌شوند.

شاتل موبایل

آرش کریم بیگی همچنین پوشش گسترده و هوشمند، امکان تخصیص آی‌پی‌های ثابت اختصاصی (Public/Private)، امکان بهره‌مندی از بسته‌های APN سازمانی، عدم وابستگی به اینترنت در صورت نیاز مشتری، کاهش هزینه‌های ارتباطی، امکان اعمال قوانین کنترلی بر اساس نیازهای مشتری، امنیت و پایداری بالا، پشتیبانی از تکنولوژی‌های مختلف سیار و ثابت از 2G تا 5G و از xDSL تا فیبر به‌صورت همگرا (FMC سازمانی)، سهولت و سرعت در راه‌اندازی و توسعه شبکه ارتباطی مشتری، امکان استفاده از Shared Account و بسته‌های سازمانی، امکان استفاده از CPEهایی با امکان پشتیبانی همزمان از تکنولوژی‌های 2G/3G/4.5G/5G، قابلیت پرداخت هزینه‌ها به‌صورت پیش‌پرداخت و پس‌پرداخت، پوشش وسیع جغرافیایی با توجه به پشتیبانی همزمان هر دو تکنولوژی ثابت و سیار، گسترش شبکه داخلی سازمان‌ها در سطح کشور و امکان سفارشی‌سازی متناسب با نیاز سازمان را از دیگر ویژگی‌های راهکارهای سازمانی همگرایی خدمات ثابت و سیار (APN-VPN) شاتل موبایل عنوان کرد.

سیم کارت سازمانی شاتل چیست؟

آرش کریم بیگی از امکان ارائه سیم کارت سازمانی شاتل موبایل خبر داد و گفت این سیم کارت‌ها از مزایایی مانند پوشش گسترده و هوشمند، امکان ارائه آی‌پی استاتیک روی سیم کارت سازمانی، ساخت بسته مکالمه، پیامک و دیتای ویژه برای مشتری سازمانی، پشتیبانی اختصاصی، تخصیص اعتبار از سوی سازمان به سیم‌کارت‌ها، بسته مکالمه درون‌شبکه اقتصادی، حساب اشتراکی، کنترل حساب اینترنتی سازمانی، امکان سفارشی‌سازی متناسب با نیاز سازمان، فعال‌سازی و عرضه سیم کارت به‌صورت یکپارچه و امکان تخصیص شماره‌های متوالی برخوردار هستند.

راهکار OTA/AOTA چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاتل موبایل

راهکار OTA/AOTA اپراتور شاتل موبایل، قابلیت‌هایی مانند تغییر بی‌سیم و بدون واسطه در ساختار پروفایل سیم کارت، نصب و به‌روزرسانی یا حذف اپلت‌های روی سیم‌کارت بدون نیاز به سیستم عامل گوشی یا مراجعه حضوری، پیاده‌سازی سازوکار امن ارتباطی و اختصاصی، پیاده‌سازی با تمام هسته‌های شبکه استاندارد تلفن همراه، اتصال و تعامل با واسط ثالث، رفع اشکال در پروفایل سیم کارت و اپلت‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری یا تعویض سیم کارت، خدمات بانکداری و پرداخت همراه، احراز هویت و دولت همراه، جلوگیری از Bill Shock در نقاط مرزی و مدیریت رومینگ بین‌الملل را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.

مدیرعامل شاتل موبایل به امکان ارائه پیامک خدماتی با ویژگی‌های متنوع نیز اشاره کرد و گفت ارائه خدمات پیامک امن شاتل موبایل به‌صورت آزمایشی آغاز شده است. به‌گفته آرش کریم بیگی، به‌زودی در قالب سرویس پیامک امن، امکان محدود کردن دسترسی به محتوای پیامک‌ها در نقاط مجاز، استفاده از ماژول‌های ویژه برای ایجاد، ارسال، اعتبارسنجی و مدیریت کلیدها، رمزنگاری و رمزگشایی پیامک‌های ارسالی و دریافتی توسط شاتل موبایل در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

احراز هویت امن با فناوری موبایل کانکت

کریم بیگی در ادامه، ویژگی‌های فناوری موبایل کانکت را نیز برشمرد که از جمله آنها باید به احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوزدهی، تطبیق هویت، فرایند استفاده بسیار ساده از طریق سیم کارت، امنیت بالا در مقایسه با دیگر روش‌های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید شناسه و جلوگیری از کلاهبرداری، تایید و صدور مجوز سریع برای عملیات و انجام عملیات بانکی بدون نیاز به رمز یک‌بار مصرف، اشاره کرد.

چالش‌های پیش روی شاتل موبایل؛ از فیلترینگ و تحریم تا بدون تغییر ماندن تعرفه‌ها

شاتل موبایل

در بخش دیگری از نشست خبری هفت سالگی شاتل موبایل، به بیان بخشی از چالش‌های پیش روی این اپراتور پرداخته شد. بنا بر گفته‌های آرش کریم بیگی، دامنه فیلترینگ، ناامنی حاصل از فراگیری فیلترشکن‌ها برای حریم خصوصی کاربران، عدم افزایش تعرفه خدمات دیتا، صوت و پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی متناسبت با نرخ تورم، چالش تامین و انتقال ارز، مهاجرت نیروی انسانی، افزایش قیمت مودم و تجهیزات در بازار انحصاری به‌بهانه حمایت از تولید داخل، ضررهای ناشی از تعرفه نیم‌بها و تقلبات مرتبط با آن و تحریم‌های خارجی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلاتی هستند که پیش روی اپراتورها وجود دارند.

برنامه‌های آتی

در انتهای این نشست خبری، مدیرعامل شاتل موبایل برنامه‌های آینده این اپراتور MVNO را ارائه خدمات eSIM، پیامک امن، VoLTE، راه‌اندازی فاز دوم همگرایی خدمات ثابت و سیار، راه‌اندازی مرکز تماس اختصاصی و مستقل راهکارهای سازمانی، صادرات فناوری، راه‌اندازی فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند، ارائه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) و ارائه خدمات رومینگ اقتصادی، عنوان کرد.

هدایای ویژه برای مشترکان

شاتل موبایل به‌عنوان اپراتور نسل جدید تلفن همراه، عضوی از گروه شرکت‌های شاتل محسوب می‌شود که برای نخستین بار در ایران، نسل جدیدی از سیم کارت‌ها را با عنوان «سیم کارت هوشمند» عرضه کرد. این سیم کارت‌ها با فناوری هوشمند، همواره بهترین آنتن و پوشش شبکه را در محدوده جغرافیایی مشترک، انتخاب می‌کند. حالا شاتل موبایل هفتمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت، هدایای ویژه‌ای را برای مشترکان خود در نظر گرفته است.

در همین راستا، تمامی مشترکان این اپراتور تلفن همراه به پاس همراهی در این سال‌ها، از هدایایی مانند 60 دقیقه مکالمه یا یک گیگابایت اینترنت همراه بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین انتخاب و خرید شماره‌های رند و عادی می‌توانید به بیش از 4500 مرکز فروش و خدمات پس از فروش شاتل موبایل در سراسر کشور مراجعه کنید یا از طریق فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل یا تماس با شماره تلفن 09981000000 اقدام کنید.

همچنین بخوانید:
مدیرعامل شاتل در نمایشگاه الکامپ به بیان چالش‌های فیبر نوری و تامین مودم پرداخت مدیرعامل شاتل موبایل به تشریح چالش‌های اپراتورهای مجازی پرداخت