ون جک RF8 جدید

جک RF8 جدید؛ شتاب 7 ثانیه، 745 نیوتن متر گشتاور با شانس حضور در کرمان موتور

شرکت جک در حاشیه نمایشگاه چنگدو 2024 چین از نسخه جدید ون جک آر اف 8 – JAC RF8 رونمایی کرد. در ادامه با تغییرات متفاوت، قیمت و شانس ورود ون جک RF8 به ایران، با شرکت کرمان موتور، همراه شما هستیم.

کرمان موتور و برند کی ام سی به لطف حضور رنج گسترده‌ای از خودروها در سبد محصولات خود، تقریبا تمام سلایق را در آشفته بازار خودرو ایران پوشش می‌دهند. از پیکاپ کی ام سی T9 گرفته تا سدان کی ام سی ایگل را می‌توانید در این خانواده پیدا کنید، اما جای خالی یک مینی ون در بین اعضای خانواده KMC همیشه احساس می‌شد. مینی ون جک ریفاین RF8 دقیقا قصد داریم تا همین جای خالی را پیدا کند و اخیرا با خبر شدیم که نسخه جدید آن نیز در نمایشگاه چنگدو 2024 چین قد علم کرده پس همراه ما باشید تا زیر و بم این نسخه جدید را بررسی کنیم.

مشخصات فنی جک ریفاین RF8 جدید

ون JAC RF8 کرمان موتور

این نسخه به نوعی یک مدل کاستوم شده و آپدیت شده به حساب می‌آید که از نظر قوای فنی میزبان یک پیشرانه جدید 1.5 لیتری توربو شارژ GDI پلاگین هیبریدی است که به همراه موتور برقی خود در مجموع می‌تواند 415 اسب بخار قدرت و 745 نیوتن متر گشتاور را در اختیار گیربکس اتوماتیک 3 سرعته DHT + DHE قرار دهد و شتاب صفر تا صد خودرو را به کمتر از 7.3 ثانیه برساند. البته یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ GDI با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته AT هم در لیست گزینه‌های دیگر قرار دارد که شتاب این نسخه به کمتر از 10 ثانیه می‌رسد. اگر از نظر شتاب بررسی کنیم، شاید مینی ون هایما 7 ایکس برقی ایران خودرو رقیب مناسبی برای رقابت درگ با این محصول چینی باشد!

شرکت کرمان موتور، نسخه پلاگین هیبریدی جک ریفاین RF8 را برای بازار ایران در نظر گرفته است که شعاع حرکت این مینی ون PHEV در حالت ترکیبی به 1250 کیلومتر می‌رسد و با اتکا بر باتری و موتور برقی هم می‌تواند 200 کیلومتر حرکت کند. مصرف سوخت جک RF8 جدید هم در حالت ترکیبی کمتر از 5.4 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

از مهم ترین امکانات رفاهی و آپشن های مینی ون ریفاین JAC RF8 جدید می‌تواند به اضافه شدن آخرین نسخه از سیستم عامل هواوی یعنی Harmony OS 4.0 و دستیار رانندگی خودکار NOA به آن اشاره کرد. در کنار این موارد، می‌توان گفت که مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، صندلی‌های برقی با گرمکن، سقف پاناروما و دستیار رانندگی خودکار سطح 2 از مهم ترین امکانات و آپشن های جک RF8 جدید به حساب می‌آیند.

طراحی ظاهری و ابعاد

ون جک RF8 جدید

اندازه و ابعاد جک ریفاین RF8 هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد و همچنان شامل 5215 میلی متر طول، 1895 میلی متر عرض و 1830 میلی متر ارتفاع در کنار فاصله محوری 3100 میلی متر می‌شود که همین اعداد، فضای بزرگ کابین و اتاق جک RF8 را به نمایش می‌گذارند. از مهم ترین تفاوت های جک RF8 جدید با نسخه کرمان موتور می‌توان به تغییر کردن فرم جلو پنجره، حضور رینگ های 17 اینچی جدید و رنگبندی جذاب‌تر اشاره کرد.

طراحی داخلی و کابین

ون JAC RF8 کرمان موتور

داشبورد جک RF8 جدید در برابر نسخه قبلی، کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. روی داشبورد JAC RF8 جدید شاهد حضور مولتی مدیا 15 اینچی و کلاستر دیجیتال 10 اینچی هستیم که در نسخه قبلی، این دو نمایشگر به صورت دوال اسکرین و به هم چسبیده بودند. همچنین در اتاق و کابین جک آر اف 8 جدید هم موارد جذابی مثل سر دنده کریستالی، تریم جدید صندلی‌ها و چنین مواردی به چشم می‌آیند.

قیمت جک RF8 جدید و شانس واردات

شرکت JAC قیمت نسخه فول آپشن ون جک ریفاین RF8 پلاگین هیبریدی را حدود 35 هزار دلار اعلام کرده است و قیمت نسخه استاندارد آن هم به 28 هزار دلار می‌رسد. با این حساب اگر واردات JAC RF8 جدید توسط کرمان موتور صورت گیرد، قطعا قیمت این محصول بالاتر از 3 میلیارد تومان خواهد بود. به علاوه باید اعلام کنیم هرچند که واردات جک RF8 توسط کرمان موتور به ایران قطعی به نظر می‌رسد اما در مورد حضور نسخه جدید آن در کشور، هیچ اطلاعاتی در دست نیست.