بی وای دی چین

بی وای دی چین حالا سومین خودروساز پرفروش جهان است

بی وای دی (BYD) غول خودروسازی چین، با فروش رکوردشکن خود تسلا را پشت سر گذاشت و به سومین خودروساز پر فروش جهان تبدیل شد.

بی وای دی، غول خودروسازی چین که با سرعتی باور نکردنی در حال فتح بازارهای جهانی است، هر هفته خبر از حضور در کشوری جدید می‌دهد. از جزایر کوچک کارائیب تا کشورهای توسعه‌یافته آسیایی، خودروهای این برند چینی به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌اند. با وجود این گسترش سریع، بازار بزرگ ایالات متحده همچنان از حضور بی‌وای‌دی بی‌نصیب مانده است.

بیشتر بخوانید:

جدول پرفروش ترین خودروهای هیبریدی؛ بازار چین در سلطه بی وای دی

بی وای دی چین، تسلا را پشت سر گذاشت

اما این غیبت در آمریکا مانعی برای موفقیت بی‌وای‌دی نبوده است. در ماه جولای، این شرکت چینی با فروش بیش از ۳۱۵ هزار دستگاه خودرو، به سومین خودروساز پرفروش جهان تبدیل شد. این در حالی است که برند شناخته‌شده‌ تسلا با آمار فروش ۱۱۲,۴۰۰ دستگاه خودرو ، در رتبه سیزدهم قرار گرفته‌ است. تویوتا و فولکس‌واگن، دو غول سنتی خودروسازی نیز به ترتیب با فروش، ۶۵۱,۲۰۰ دستگاه و ۳۴۶,۲۰۰ دستگاه خودرو، همچنان در صدر جدول فروش قرار دارند.

بی‌ وای‌ دی چین، با تمرکز بر خودروهای برقی و هیبریدی، تحولی شگرف در صنعت خودروسازی ایجاد کرده است. سهم قابل توجهی از فروش این شرکت به خودروهای هیبریدی اختصاص دارد که نشان از استقبال گسترده بازار از این فناوری است. خودروهای تمام برقی بی‌وای‌دی نیز با رشد ۱۲ درصدی فروش، نشان از پیشرفت روزافزون این شرکت در حوزه خودروهای برقی دارند.

بی وای دی چین

با وجود موفقیت‌های اخیر، بی‌وای‌دی در ابتدای سال جاری با چالش‌هایی روبرو بود و نتوانست فروش چشم‌گیری را تجربه کند. همین امر باعث شد تا بی وی دای علی‌رغم عملکرد درخشان در ماه جولای، در مجموع فروش سالانه چندان موفق نباشد و پایین‌تر از برندهایی نظیر شورلت و هوندا در رتبه ۸ قرار بگیرد. همچنین، اگر مجموع فروش شرکت‌های خودروسازی بزرگ مانند جنرال موتورز و استلانتیس را در نظر بگیریم، بی‌وای‌دی هنوز راه زیادی برای رسیدن به آن‌ها در پیش دارد.

نگرانی اروپایی‌ها از محبوبیت بی وای دی

محصولات بی‌وای‌دی با ترکیب قیمت مناسب و کیفیت مطلوب، به سرعت در بازار جهانی محبوب شده‌اند. این محبوبیت، نگرانی‌هایی را در میان خودروسازان غیرچینی و دولت‌های اروپایی ایجاد کرده است. با توجه به افزایش تقاضا برای خودرو در چین در نیمه دوم سال، انتظار می‌رود فروش بی‌وای‌دی همچنان روند صعودی خود را حفظ کند. رکود نسبی فروش در ابتدای سال ۲۰۲۴ نیز به دلیل تعطیلات سال نو چینی و کاهش تمایل مردم به خریدهای بزرگ قابل توجیه است.

بی وای دی چین

تعرفه‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا نتوانسته است سد محکمی در برابر پیشرفت بی وای دی چین باشد. این شرکت با اتخاذ استراتژی‌های هوشمندانه‌ای همچون تنوع‌بخشی به زنجیره تامین و سرمایه‌گذاری در بازارهای جدید، همچنان به گسترش فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

از ابتدای ماه جولای، اتحادیه اروپا و سپس آمریکا و کانادا با اعمال تعرفه‌های گمرکی سنگین، راه ورود خودروهای بی‌وای‌دی به بازارهای خود را مسدود کردند. با این حال، بی‌وای‌دی برای دور زدن این موانع تجاری، در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری در اروپا و مکزیک و ایجاد یا خرید کارخانه‌های تولید، محصولات خود را بدون پرداخت تعرفه به این بازارها عرضه کند.

ویدیو مرتبط:

در گجت نیوز بخوانید:
جدول پرفروش ترین خودروهای هیبریدی؛ بازار چین در سلطه بی وای دی شاسی بلند هیبریدی بی وای دی فنگ چنگ بائو 8 معرفی شد هاچ بک برقی جدید BYD Seagull 2025 فقط 600 میلیون تومان قیمت دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*