خودرو تانک ۳۰۰

مشخصات فنی و امکانات خودرو آفرودی تانک ۳۰۰ برای بازار ایران رسما اعلام شد

شرکت شتابران خودرو، کاتالوگ مشخصات فنی و آپشن‌های بهترین خودرو آفرودر چینی بازار ایران، یعنی تانک ۳۰۰ را منتشر کرد.

شتابران خودرو پرشیا، به عنوان یکی از شرکت‌های مستقل تولید و واردات خودرو در کشور شناخته می‌شود که در دور جدید عرضه خودروهای وارداتی با آرائه سه محصول شاسی بلند گریت وال تانک ۳۰۰، پیکاپ مکسوس استار H و هاچبک برقی لیپ موتور T03 پا به عرصه رقابت با سایر شرکت‌های واردکننده نهاده است. طبق آخرین اخبار خودرو، این شرکت سرانجام کاتالوگ رسمی مشخصات و آپشن‌های جذاب‌ترین شاسی بلند وارداتی این روزهای کشورمان با نام تانک ۳۰۰ را منتشر کرده است. بنابراین قصد داریم تا در ادامه مشخصات کامل این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

خودرو تانک ۳۰۰؛ شاسی بلند چینی اما سرسخت!

نمای جلو خودرو تانک ۳۰۰

این شاسی بلند محبوب دو دیفرانسیل در سال ۲۰۲۰ میلادی و در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو چین رونمایی شد. شرکت گریت وال (GWM) هدف از ساخت چنین محصولی را ارائه حس و حال یک آفرودر تمام عیار با قیمتی به مراتب کمتر از سایر رقبا بیان کرده است. همانطور که از یک خودرو چینی انتظار داریم، طراحی ظاهری تانک ۳۰۰ الهام گرفته از محصولاتی چون فورد برانکو و جیپ رانگلر است. ظاهر ساده این شاسی بلند اگرچه ممکن است باب میل همه سلیقه‌ها نباشد، با این حال نمی‌توان از آن ایراد خاصی نیز گرفت.

نمای عقب خودرو تانک ۳۰۰

بهره گیری از سبک کلاسیک طراحی، ظاهری مکعبی با شکستگی‌های قابل پیش‌بینی در بدنه این خودرو را به یک گزینه ایده آل برای تمامی سنین تبدیل کرده است. ابعاد شاسی بلند Tank 300 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۶۰، ۱۹۳۰ و ۱۹۰۳ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۵۰ میلی‌متر است. همچنین وزن خالص این خودرو به ۲۱۵۵ کیلوگرم می‌رسد.

بهره‌گیری از رینگ‌های ۱۷ اینچی و تایرهایی با پهنای ۲۶۵ و فاق ۶۵ می‌تواند تجربه آفرودی خوبی را رقم زند. هر چند که پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال طی کردن مسافت های طولانی در خارج از جاده هستید، از لاستیک‌های مخصوص این کار استفاده کنید.

مشخصات فنی GWM Tank 300

نمای جانبی خودرو تانک ۳۰۰

در بخش فنی این خودرو به یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز شده که قادر است ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. مجموع این توان توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF (با شیفترهای پشت فرمان) به سیستم چهار چرخ محرک تانک منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت تانک ۳۰۰ در سیکل ترکیبی ۹/۹ لیتر و حجم باک آن نیز ۸۰ لیتر است.

از نظر قابلیت‌های آفرودی نیز این خودرو با پکیچ تقریبا کاملی ارائه شده است. سیستم تعلیق قسمت جلو دوبل جناغی و قسمت عقب مولتی لینک است. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو به صورت پیش‌فرض اکتیو و با کمک سبک و سنگین و سیستم حالت رانندگی تنظیم می‌شود. همچنین قفل دیفرانسیل عقب تانک شتابران خودرو الکترونیکی بوده و از قابلیت TANK U-Turn بهره می‌برد.

از دیگر مشخصات فنی قابل توجه تانک 300 می‌توان به زاویه ورود 36.3 درجه و زاویه خروج 37.2 درجه (با عملکرد سیستم تعلیق فعال) اشاره کرد. این زوایا برای یک خودروی آفرودی بسیار مناسب هستند و امکان عبور از موانع و شیب‌های تند را فراهم می‌کنند. همچنین، این خودرو قادر به پیشروی در عمق 900 میلی‌متری آب است.

امکانات رفاهی و ایمنی تانک ۳۰۰ وارداتی شتابران خودرو

نمای داشبورد خودرو تانک ۳۰۰

از مجموع آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم کمکی ترمز (ABS) + (BAS)، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کنترل پایداری (ESP)، نمایشگر 12/3 اینچ لمسی مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال راننده، کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، گرم‌کن صندلی های جلو، سنسور پارک جلو و عقب، ماساژور صندلی راننده، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، کرال کنترل (CCO)، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت بین خطوط، 9 اسپیکر، دوربین 360 درجه، نورپردازی کابین (Ambientlight) با قابلیت تغییر رنگ، سیستم کنترل فشار باد تایرها، روکش چرمی صندلی‌ها، چراغهای جلو LED، کول باکس، سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت (با اعمال تغییر در کروز کنترل)، سانروف و… اشاره کرد.

کاتالوگ رسمی تانک ۳۰۰ وارداتی

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
کاتالوگ هوندا آکورد وارداتی منتشر شد + مشخصات فنی و آپشن‌ها ثبت نام مرسدس بنز در ایران شروع شد نیسان سنترا ۲۰۲۵، نسل جدید سدان ارزان قیمت ژاپنی معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*