سامانه پدافندی اس-400

آیا ایران سامانه پدافندی اس-400 را از روسیه خریده است؟

به گزارش یکی از رسانه‌های وابسته به سپاه قدس، ایران از روسیه سامانه پدافندی اس-400 خریداری کرده است. آیا این خبر صحت دارد؟

تلاش‌های ایران در راستای توسعه سامانه‌های پدافندی، قابل ستایش است. امروزه پیشرفت‌های نظامی نه تنها برای کشورمان بلکه برای هر کشور دور و همسایه، تبدیل به ضرورت شده و نباید این مهم را نادیده گرفت. هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر خرید سامانه S-400 روسیه توسط ایران به گوش می‌رسد که در ادامه صحت آن را بررسی می‌کنیم.

آیا سامانه پدافندی اس-400 به ایران آمده؟

رسانه صابرین نیوز که وابسته به سپاه قدس است، اخیرا خبر خرید چندین سامانه اس-400 را منتشر کرده است. به علت پتانسیل بالا و قابلیت‌های مهمی که این سامانه موشکی دارد، کشورهای زیادی خواهان خرید نمونه‌هایی از آن هستند. البته وزارت دفاع کشورمان طی سال‌های اخیر با الهام از تجهیزات نظامی روسیه، سامانه‌های مختلفی نظیر سوم خرداد و آذرخش توسعه داده است.

سامانه پدافندی اس-400

روسیه سامانه‌های دفاع موشکی پیشرفته و مهمی مثل اس 400 و اس 300 دارد که از این کشور در برابر حملات هوایی متعدد، محافظت می‌کنند. سیستم‌های موشکی مدرن S-400 قادر به مبارزه با انواع هواپیماها و بالگردها، موشک‌های کروز، بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سامانه دفاع هوایی اس 400 روس‌ها، برد بلند آن است؛ موشک‌های این سامانه می‌توانند، اهدافی را در ارتفاع 400 کیلومتری رهگیری و منهدم کنند. همچنین از دیگر توانایی‌های بالفعل این سیستم پیشرفته می‌توان به تنوع موشکی آن اشاره کرد.

سامانه پدافندی اس-400

به نقل از منابع روسی، سیستم پدافندی S-400 قادر به رهگیری همزمان چندین هدف و مقابله با آن‌ها است. سامانه‌های راداری پیشرفته، می‌توانند اهداف را از مسافت‌های دور شناسایی کرده و رهگیری کنند. از آنجایی که این سامانه توانایی‌های بالایی برای مقابله با انواع اهداف هوایی دارد، مورد توجه کشورمان قرار گرفته و احتمال دارد ایران نمونه‌هایی از آن را از روسیه خریداری کرده باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
حضور یک پهپاد ناشناس عجیب در آسمان چین همه را به وحشت انداخت + عکس ناوچه رادارگریز جدید و مرموز چین به دل آب زد + عکس با پهپاد انتحاری ابابیل ۲ ساخت ایران آشنا شوید روسیه به خرید خودروهای زرهی چینی روی آورده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*