فروش حواله ری را در بازار آزاد

فروش حواله ری را در بازار آزاد با قیمت‌های نجومی و عجیب

پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی طرح فروش محصولات ایران خودرو در شهریور ماه، فروش حواله ری را در بازار آزاد با قیمت‌های عجیب و غریب آغاز شده است.

فروش حواله در بازار خودرو ایران، امری عادی شده و سوداگران بازار به محض برگزاری یک طرح فروش و اعلام نتایج قرعه‌کشی آن، عملیات دلالی را آغاز می‌کنند. جدیدترین محصول ایران خودرو، ری‌را است که هنوز به بازار نیامده، گرفتار سودجویی دلالان شده و حواله‌های آن به قیمت‌های گزاف در حال خرید و فروش است.

فروش حواله ری را در بازار آزاد

نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو در شهریور 1403 به برندگان اعلام شد تا طرح فروش این شرکت با موفقیت خاتمه یابد. یکی از محصولاتی که قرار است به زودی به مشتریان تحویل داده شود، ری را است که هم اکنون فروش حواله‌های آن قبل از عرضه به بازار در پلتفرم‌های مختلف آغاز شده است.

فروش حواله ری را در بازار آزاد

پس از اعلام برندگان قرعه‌کشی‌های ایران خودرو، فرآیند فروش حواله خودروهای پرمتقاضی، امری عادی بوده و در فروش شهریور 1403 این شرکت، این بازی همچنان ادامه یافته است. با نگاهی به پلتفرم‌های مختلف، می‌بینیم که برخی حواله‌های ری را 300 تا 400 میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند.

یکی از دلایل مهم افزایش عجیب و غریب حواله‌های این خودرو، عرضه محدود آن است. علیرغم این که هنوز تاریخ مشخصی برای تحویل ری را اعلام نشده، دلالان و سودجویان بازار، برای برداشت سود خود دندان تیز کرده‌اند. خبر بد این که در حالی حواله‌های این کراس اوور ملی خرید و فروش می‌شود که قیمت بازار آزاد آن مشخص نیست و اعلام چنین قیمت‌هایی برای حواله‌ها می‌تواند اختلاف زیادی بین نرخ کارخانه و بازار آزاد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

شرایط فروش محصولات ایران خودرو، ویژه منتخبین طرح عادی اعلام شد

از نظر قانونی، خرید و فروش حواله مجاز نیست و تعیین قیمت برای کراس اوور ری را وجهه قانونی ندارد. متاسفانه طی سال‌های اخیر، فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی و برگزاری طرح‌های بی‌سرانجام خودرو، نه تنها به نفع مصرف کنندگان نبوده بلکه به سود دلالان تمام شده است.

فروش حواله ری را در بازار آزاد

هر خودرویی که در طرح‌های فروش گذشته متقاضی زیادی داشته، مستقیما وارد بازار دلالی و سفته بازی شده و در ادامه اختلاف قیمتش با بازار آزاد زیاد شده است. در نظر گرفتن 117 هزار خودرو برای 2 میلیون متقاضی، نتیجه‌ای جز تخریب بازار خودرو و رشد دلالان ندارد.

اغلب متقاضیان طرح فروش خودرو، مصرف کننده واقعی نیستند و هدفشان از شرکت در ثبت نام‌ها، سرمایه گذاری است. مشکل فعلی بازار خودرو حل نخواهد شد مگر این که بحران تقاضا و عرضه از راه‌های دیگر حل شود.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات خودرو آفرودی تانک ۳۰۰ برای بازار ایران رسما اعلام شد نیسان سنترا ۲۰۲۵، نسل جدید سدان ارزان قیمت ژاپنی معرفی شد بی وای دی چین حالا سومین خودروساز پرفروش جهان است پیش فروش محصولات سایپا دیزل در شهریور ۱۴۰۳ آغاز شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*