ریزش قیمت اتریوم

آیا باید منتظر ریزش قیمت اتریوم باشیم؟

اتریوم به تبعیت از جو منفی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال، اوضاع و احوال مساعدی ندارد. آیا باید انتظار ریزش قیمت اتریوم را داشته باشیم؟

بازار ارزهای دیجیتال به تبعیت از بیت‌کوین، همچنان نزولی دنبال می‌شود. بسیاری از آلت‌کوین‌ها در شرایط بدی قرار دارند و میم‌کوین‌ها نیز دچار وضعیتی مشابه هستند. قیمت اتریوم به عنوان دومین رمزارز برتر بازار پس از BTC، در حال کاهش است و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، امکان سقوط به زیر سطح 2 هزار دلار برایش فراهم شده است.

ریزش قیمت اتریوم ادامه دارد؟

اگر اتریوم نتواند حمایت‌های مهم خود را حفظ کند، وارد یک کانال نزولی طولانی مدت خواهد شد. اوایل سال جاری بود که سطح شاخص ارزش بازار به ارزش تحقق یافته اتریوم (MVRV) به سطح بالای 55 درصد رسید. تفسیر این شاخص در بازارهای صعودی و گاوی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که سود هولدرهای کوتاه مدت را نسبت به بازده سرمایه سرمایه گذاران بلندمدت نشان می‌دهد.

شاخص فوق در حال حاضر عدد 2.08 درصد را نشان می‌دهد و این یعنی اغلب سرمایه گذاران بلندمدت اتریوم به دلایلی از باز کردن پوزیشن خرید و نگهداری این رمزارز صرف نظر کرده‌اند. در صورتی که روند کنونی ادامه یابد، شاخص MVRV منفی خواهد شد و هولدرهای بلندمدت به طور کامل پشت اتریوم را خالی می‌کنند.

ریزش قیمت اتریوم

چنین اتفاقی در سال 2022 میلادی رخ داد و یک دوره نزولی طولانی مدت آغاز شد. شاخص مهم دیگری که سیگنال نزولی بودن اتریوم را برای مدت طولانی صادر می‌کند، مدت زمان نگهداری دارایی یا Balance by Time Held است. این شاخص نشان می‌دهد که سرمایه گذاران تا چه مدت یک ارز دیجیتال را نگهداری می‌کنند.

اگر شاخص فوق عدد بالایی را نشان دهد، به این معنی است که معامله‌گران به آینده رشد قیمت ارز دیجیتال امید و اعتماد دارند. طی یک ماهه گذشته، شاخص مدت زمان نگهداری دارایی کاهش یافته و بیانگر کاهش میزان اعتماد سرمایه گذاران به اتریوم است.

بیشتر بخوانید:

چشم انداز بلندمدت بیبی دوج کوین؛ پیش‌بینی قیمت Babydoge Coin تا سال 2050

راه برون رفت از بازار نزولی برای اتریوم چیست؟

ریزش قیمت اتریوم

اندیکاتور مکدی

با نگاهی به اندیکاتور مکدی در تایم فریم روزانه، می‌بینیم که اتریوم در حال تحمل فشار فروش زیادی از سوی فروشندگان است. برای این که قیمت Ethereum بیش از این کاهش نیابد، نیاز است سطح 2220 دلار حفظ شود ولی احتمال این که با افزایش فشار فروش، بهای هر واحد از این ارز دیجیتال به زیر 2000 دلار سقوط کند زیاد است.

سناریوی مثبت این است که فشار خرید افزایش یابد و قیمت را تا محدوده 2536 دلار بالا ببرد. مقاومت بعدی در صورت معتبر بودن این سناریو، 2974 دلار است. به نظر شما اتریوم وارد کانال نزولی خواهد شد؟

در گجت نیوز بخوانید:
آیا ارز دیجیتال دوج کوین شما را پولدار خواهد کرد؟ پیش‌بینی قیمت توکن داگز؛ هدف بعدی Dogs چیست؟ آماری ترسناک که نشان می‌دهد NFT به پایان کار خود رسیده است معرفی ۵ ارز دیجیتال آماده صعود در شهریور ۱۴۰۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*