لوازم یدکی تقلبی

لوازم یدکی تقلبی، بلای جان مردم می‌شود

طغیان لوازم یدکی تقلبی در بازار خودرو کشور خسارت‌های جبران ناپذیری به مردم وارد می‌آورد و می‌تواند بلای جان آن‌ها شود.

بحران قطعات و لوازم یدکی تقلبی خودرو در بازار کشورمان تبدیل به یکی از مهم‌ترین موضوعاتی شده که دولت آن را نادیده می‌گیرد. امروزه در هر خانه‌ای حداقل یک خودرو پیدا می‌شود و از آنجایی که کیفیت تمام ماشین‌های تولید داخل به‌معنای واقعی کلمه افتضاح است، باید نگران سلامتی راننده‌ها و سرنشینان بود.

با لوازم یدکی تقلبی چه کنیم؟

به اعتقاد عبدالناصر درخشان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، تقلب در بازار لوازم یدکی خودرو می‌تواند گرفتاری زیادی برای مردم ایجاد کند و بلای جان آن‌ها شود. به باور ایشان، دستگاه‌های دولتی باید سطح نظارت خود را به طور فزاینده‌ای افزایش داده و مانع بروز چنین تخلفاتی در کشور شوند.

لوازم یدکی تقلبی - عبدالناصر درخشان

رئیس سابق مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به وضعیت وحشتناک بازار لوازم یدکی و قطعات خودرو، به روغن و فیلتر روغن ماشین توجه ویژه نشان داده و گفته است:

در اغلب کشورهای در حال توسعه و جهان سوم، متاسفانه قطعه‌سازانی داریم که چنین کالاهایی را تولید می‌کنند، ولی به هر حال او هم تولیدکننده است و کالایی تولید می‌کند. باید روی چنین تخلفاتی نظارت کرد و جلوی آن‌ها را در بازار خودرو کشور گرفت.

قطعات تقلبی در خودروهای صفرکیلومتر

به گفته درخشان، بعضی اوقات پیش آمده که مشتری خودرو صفرکیلومتر را از نمایندگی تحویل گرفته و بلافاصله به علت نقص و اشکال آن را به تعمیرگاه می‌برد و در آنجا مشخص می‌شود که یک یا چند قطعه ماشین تقلبی است! باورنکردنی است که خودرو صفرکیلومتری که تازه از کارخانه تحویل گرفته شده، دارای قطعات و لوازمی فیک باشد.

لوازم یدکی تقلبی

به‌ باور این نماینده پیشین مجلس، قطعات و لوازم یدکی تقلبی خودرو می‌تواند بلای جان مردم شده و سلامتی آن‌ها را به خطر بیندازد. ایشان به لنت خودرو اشاره و تأکید کرده اگر لنت از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، با جان و مال مردم بازی می‌کند. بعضی از قطعات و لوازم تقلبی آسیب جانی به مردم وارد نمی‌کنند اما لنت خودرو و مواردی از این قبیل می‌تواند اتفاقات ناگواری را رقم بزند.

بیشتر بخوانید:

خرید و فروش خودروهای گذرموقت در ایران چگونه انجام می‌شود؟

بحران روغن و فیلتر روغن تقلبی

یک پدیده عجیب و غریب دیگری که امروزه در سطح جامعه دیده می‌شود، روغن فیک و تقلبی است. قوطی روغن اصل است اما محتویات آن را با مواد بی‌کیفیت و بی‌نام و نشان پر کرده‌اند. عبدالناصر درخشان در همین راستا می‌گوید:

این گونه از تخلف‌ها واقعا غیرقابل پذیرش است و باید با قاطعیت با خاطیان برخورد کرد. چنین مسائلی است که ضرورت افزایش نظارت دقیق و درست بر بازار خودرو و لوازم و قطعات یدکی را بیش از پیش نشان می‌دهد. مردم اعتماد کرده و تصور می‌کنند که روغن خارجی و اصل خریداری کرده‌اند در حالی که تنها قوطی آن خارجی است اما روغن تقلبی بوده و پر شده است. این جفا در حق مردم و مصرف کنندگان است.

لوازم یدکی تقلبی

نکاتی برای خرید لوازم یدکی

نماینده سابق مردم سیستان و بلوچستان تأکید کرده که مردم پیش از خرید یک لوازم یدکی یا قطعه خودرو باید نکات مختلفی را مدنظر قرار دهند. به گفته ایشان همه ما مصرف کننده هستیم، خودرو داریم و به کرات از آن استفاده می‌کنیم و نمی‌توانیم متوجه شویم که جنسی که خریده‌ایم اصل است یا فیک!

یک نکته مهم که پیش از خرید روغن و انواع فیلتر باید در نظر بگیرید، کد شناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت روی برندهای معتبر داخلی است. علاوه بر این در بازار قطعات خودرو کالای استاندارد که قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی آن درج شده و کد یکتا دارد، نیاز جامعه بوده و مدتی است که با شعار «خرید شفاف» و با هشتگ قطعه تقلبی یا فیک پارت در حال پیگیری است.

همچنین می‌توانید کد شناسه و رهگیری روغن و فیلتری که خریده‌اید را از طریق کد دستوری اصالت سنجی *۴*٧٧٧٧*۴# ارسال کرده و اصالت کالای موردنظر را بسنجید.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
معرفی شاسی بلند هونگچی HS3 پلاگین هیبریدی مدل 2024 + مشخصات و قیمت قطعات یدکی خودرو ایران به روسیه صادر می‌شود 1403، سالی سخت برای تأمین قطعات یدکی خودروهای چینی چرا قطعه ماشین چینی ها در بازار پیدا نمی‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*