آیفون 16 اپل

آیفون 16 اپل معرفی شد؛ دکمه دوربین، رنگ‌های جدید و هوش مصنوعی

اپل از گوشی جدید آیفون 16 / 16 پلاس رونمایی کرد. گوشی iPhone 16 با تغییرات جدیدی مثل دکمه شاتر دوربین، تغییراتی در طراحی و امکانات و قیمت زیر عرضه می‌شوند.

اپل، جدیدترین عضو گوشی‌های آیفون، مدل آیفون 16/ 16 پلاس را معرفی کرد. این گوشی هوشمند با طیف رنگی جدید و زنده‌تر نسبت به سال‌های گذشته عرضه می‌شود. همچنین، چینش دوربین دوگانه در پشت آن به‌روز شده و مجددا به صورت عمودی تنظیم شده است. همانطور که آخرین بار در آیفون 12 از سال 2020 دیده بودیم.

چیپست جدید A18 در قلب تپنده آیفون 16

آیفون جدید اپل از پیشرفت‌های سخت‌افزاری متعددی بهره می‌برد که تراشه جدید A18 در رأس آن‌ها قرار دارد. این تراشه که با فناوری ۳ نانومتری تولید می‌شود، ۳۰ درصد سریع‌تر از چیپست سری آیفون ۱۵ است. علاوه بر این، اکشن باتن که فقط در سری پرو آیفون ۱۵ قرار داشت به همراه دکمه جدید فیزیکی شاتر دوربین در زیر کلید پاور، به روی قاب آیفون اپل اضافه شده‌اند.

طراحی و بدنه آیفون 16 اپل

آیفون 16 اولین گوشی اصلی اپل خواهد بود که از هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس (Apple Intelligence) استفاده خواهد کرد. برای نخستین بار پیش‌نمایشی از این سیستم هوش مصنوعی در کنفرانس WWDC به‌نمایش درآمده بود. جایی که گفته شد امکانات آن فقط محدود به آیفون ۱۵ پرو/پرو مکس هستند.

ویژگی‌های اپل اینتلیجنس به تدریج در طول زمان عرضه خواهند شد. از جمله این امکانات می‌توان به قابلیت جدید Genmoji و مولد تصویر Image Playgrounds، اولویت‌بندی خودکار نوتیفیکیشن‌ها و هوش مصنوعی نسل بعدی برای سیری اشاره کرد. اپل همچنین پشتیبانی گسترده زبان برای اپل اینتلیجنس را اعلام کرده است و این به‌معنای اضافه شدن زبان‌هایی به غیر از انگلیسی خواهد بود.

دوربین‌های دوگانه ۴۸ مگاپیکسلی

چیپست جدید A18 به اپل اجازه داده تا از سنسورهای دوگانه ارتقا یافته ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض (با فوکوس خودکار) در اینجا استفاده کند. دوربین‌هایی که با حالت‌های زوم ۲ برابری و ماکرو، نقش چهار دوربین را ایفا می‌کنند. دوربین آیفون 16 اکنون می‌تواند ویدیوها و تصاویر سه‌بعدی را برای نمایش در هدست اپل ویژن پرو، ضبط کند. همچنین با دکمه شاتر جدید به‌کار رفته روی فریم جانبی گوشی که اپل آن را «کمرا کنترل» نامیده، می‌توانید خیلی آسان‌تر به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کنید.

دوربین آیفون 16 اپل

همان نمایشگر، با روشنایی بیشتر

یک بار دیگر، آیفون استاندارد با یک صفحه نمایش 6.1 اینچی عرضه خواهد شد در حالی که آیفون 16 پلاس بزرگ‌تر دارای یک صفحه نمایش 6.7 اینچی است. این دقیقا همان اندازه نسل قبلی است؛ اما نمایشگرهای نسل جدید می‌تواند به اوج روشنایی 2000 نیت دست پیدا کنند و تا 1 نیت تاریک شوند.

نمایشگر آیفون 16 اپل

از نظر طراحی نیز آیفون جدید تغییری نکرده است. یک قاب مربعی، بدنه شیشه‌ای در عقب با پشتیبانی از MagSafe و یک پورت USB-C برای شارژ در زیر دستگاه قرار دارد. این درحالیست که بریدگی بالای نمایشگر (که از سنسورهای فیس آیدی و دوربین سلفی میزبانی می‌کند) با پشتیبانی از قابلیت نرم‌افزاری جذاب داینامیک آیلند برای نمایش نوآورانه نوتیفیکیشن‌ها و برخی تنظیمات، تغییری نکرده است. تغییر بزرگ دیگر روی قاب پشتی گوشی، جایی اتفاق افتاده که اکنون لنزهای دوربین پشتی مجددا به حالت عمودی درآمده‌اند. اپل برای پشتیبانی هرچه بهتر از ویدیوهای فضایی روی هدست Vision Pro خود، این تغییر را ایجاد کرده است.

قیمت آیفون 16 و 16 پلاس

قیمت آیفون 16 معمولی از ۷۹۹ دلار آغاز خواهد شد، در حالی که قیمت نسخه پلاس آن ۸۹۹ دلار است. این قیمت برای مدل‌های پایه ۱۲۸ گیگابایتی است و به‌طبع هرچه ظرفیت حافظه بالاتر رود، گران‌تر خواهند شد. رنگ‌های آیفون ۱۶ را هم آبی، مشکی، صورتی و سفید تشکیل می‌دهند.

در گجت نیوز بخوانید:
شایعات آیفون SE 4، از یک قاتل خون‌خوار برای پرچمداران خبر می‌دهند! خط و نشان مجلس برای آزادسازی واردات و رجیستری آیفون فقط این آیفون ها آپدیت iOS 18 را دریافت می‌کنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*