دکمه Camera Control آیفون 16

بررسی عملکرد دکمه جدید کنترل دوربین یا Camera Control در آیفون 16

اپل با معرفی دکمه جدید کنترل دوربین در سری آیفون 16 که Camera Control نام دارد، رسما جدیدترین نوآوری خود رونمایی کرد؛ چیزی که اندرویدی‌ها به شدت حسرت آن را می‌خورند!

مراسم رونمایی از سری آیفون 16 اپل به لطف حضور اپل واچ 10 و ایرپاد نسل 4، جذاب‌تر از همیشه برگزار شد. در حاشیه برگزاری این رویداد، جدال فن‌های اندروید و آیفون هم به اوج خود رسیده بود اما شاید نقطه عطف این کل کل‌های تکنولوژی محور در این مراسم، دکمه کنترل دوربین آیفون 16 به حساب می‌آمد؛ چیزی که شاید در لبه تکنولوژی نباشد اما اندرویدی‌ها به شدت آرزوی آن را دارند.

معرفی دکمه کنترل دوربین آیفون 16

دکمه Camera Control آیفون 16

اجازه دهید کمی به عقب‌تر بازگردیم و ابتدا، به دکمه اکشن باتن در آیفون 15 نگاهی داشته باشیم. کلید اکشن باتن در آیفون 15، حکم یک کلید جذاب با قابلیت کاستوم شدن یا همان شخصی سازی را دارد و به لطف آن می‌توانید درب خودرو یا منزل خود را باز کنید، حیوان خانگی خود را بیابید یا صرفا گوشی را سایلنت کنید! حالا در زمانی که شیائومی گوشی بدون دکمه می‌سازد، آیفون یک کلید دیگر با نام Camera Control را به جدیدترین پرچمدار خود اضافه می‌کند. دکمه کنترل دوربین آیفون 16 همانطور که از نامش پیداست به صورت اختصاصی، وظیفه خلق یک رابط کاربری جدید را به دوش می‌کشد؛ چیزی که قبلا وجود نداشت.

قابلیت و عملکرد کلید Camera Control در آیفون 16

دکمه کنترل دوربین آیفون 16

به گزارش سایت CNET در نگاه اول، این دکمه دقیقا شبیه به سنسور اثر انگشت است اما اگر بیشتر وقت بگذارید، با چیزهای جذابی مواجه می‌شوید. به کمک دکمه کنترل دوربین آیفون 16 می‌توانید تمام تنظیمات مهم دوربین را زیر نوک انگشت خود داشته باشید. با یک بار فشار دادن آن برنامه دوربین باز می‌شود و با دو بار زدن، می‌توانید عکس بگیرید و همچنین نگه داشتن آن، عملکرد ضبط ویدیو را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک آرام فشار دادن دکمه کنترل دوربین آیفون 16، رابط کاربری جدید اپل را خواهید داشت و دو ضربه آرام هم مختص به زوم کردن است. حرکات مختلف دیگر مثل کشیدن آرام انگشت رو کلید Camera Control آیفون 16 تنظیمات دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

هوش مصنوعی جدید اپل در دست شماست

دکمه کنترل دوربین آیفون 16

اپل به کمک دقیق‌ترین خازن‌های مولتی پیکسل، دکمه کنترل دوربین iPhone 16 را به یک سنسور حساس به فشار تبدیل کرده است که تفاوت‌ کوچک‌ترین حرکات مختلف با یکدیگر را درک می‌کند. جدا از قابلیت کنترل دوربین، این کلید می‌تواند حکم دسیار ویژه شما در زمینه هوش مصنوعی هم باشد. برای مثال، شما در حال قدم زدن هستید و با یک رستوران هیجان انگیز روبه رو می‌شوید؛ فقط کافی است که گوشی را به سمت رستوران گرفته و دکمه جدید آیفون 16 را فشار دهید تا زیر و بم این رستوان مثل منو، ساعت کاری و نظر مردم و بلاگرها را در دست خود داشته باشید.

دکمه کنترل دوربین آیفون 16

به گفته بسیاری از کارشناسان تکنولوژی، هرچند که در سری آیفون 16 شاهد تغییرات انقلابی خاصی مثل دوربین زیر نمایشگر و … نبودیم اما همین دکمه Camera Control آیفون 16 هم کافی است تا فن‌های تعصبی اندروید و آیفون، حداقل تا سال دیگر با هم جدال داشته باشند.