قابلیت Clean Up اپل

قابلیت Clean Up اپل با تکیه بر هوش مصنوعی برای رقابت با پاک کن جادویی گوگل معرفی شد

در خلال رویداد معرفی خانواده گوشی‌های آیفون 16 اپل همچنین قابلیت هوش مصنوعی Clean Up را نیز برای رقابت با Magic Eraser گوگل معرفی کرد.

ویرایش عکس‌ها و تصاویر از طریق هوش مصنوعی به هیچ وجه مساله تازه‌ای نبوده و طی سال‌های اخیر طرفداران فراوانی در سرتاسر دنیا پیدا کرده است. سری گوشی‌های پیکسل گوگل و گلکسی اس 24 سامسونگ نخستین پرچمدارانی بودند که به‌طور جدی هوش مصنوعی را برای ویرایش تصاویر به کار گرفتند تا از این طریق قابلیت حذف سوژه‌های ناخواسته از تصاویر را برای کاربران فراهم کرده و تصاویری عالی و بی‌نقص را برای‌شان به ارمغان بیاورند. اکنون اپل نیز تصمیم گرفته با قابلیت Clean Up در سیستم عامل iOS 18 به جرگه استفاده‌کنندگان از این قابلیت بپردازد.

گوشی iPhone 16

قابلیت Clean Up اپل؛ تهدیدی برای اپل و سامسونگ

ابزار Clean Up اپل که در سیستم عامل آی او اس 18 تعبیه شده و در سری گوشی‌های آیفون 16 تعبیه خواهد شد از طریق هوش مصنوعی سوژه‌های ناخواسته را از تصاویر شما حذف کرده و آن را مطابق میل شما تغییر می‌دهد. برای حذف سوژه تنها کافی‌ست با انگشتتان روی آن ضربه زده یا دورش خط بکشید تا به کمک هوش مصنوعی و بدون نیاز به ابزارهایی مثل فتوشاپ یا سایر نرم افزارها شاهد حذف آن از تصویر باشید.

این قابلیت یکی از بخش‌های مهم پکیج هوش مصنوعی Apple Intelligence به شمار می‌رود که تا پایان سال جاری در اختیار کاربران آیفون قرار خواهد گرفت. این قابلیت قصد دارد به رقابت جدی با Magic Eraser در گوشی‌های پیکسل گوگل یا Object Eraser در گوشی‌های گلکسی سامسونگ بپردازد و تصاویری بی‌عیب و نقص را به کاربر تحویل دهد. در عین حال قابلیت هوش مصنوعی اپل ویرایش‌های مربوطه را روی خود دستگاه انجام داده و نیاز به اتصال به سرورهای اختصاصی برای انجام پردازش‌ها را به حداقل خواهد رساند.

قابلیت Clean Up اپل

قابلیت Clean Up در گوشی‌های اپل هم البته همانند همتایان اندرویدی خود احتمالا با چالش‌های حقوقی و اخلاقی زیادی روبرو خواهد شد. بسیاری افراد معتقدند که استفاده از هوش مصنوعی امکان تولید تصاویر غیرواقعی و نشر اکاذیب در شبکه‌های مجازی را افزایش داده و تشخیص اخبار واقعی از دروغ را سخت‌تر خواهد کرد. در عین حال قابلیت‌های ویرایش تصاویر هوش مصنوعی صرفا برای کمک به کاربران طراحی شده و جز برطرف کردن نیاز به نرم افزارهای شخص ثالث احتمالا کاربرد دیگری برای کاربران نخواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا قابلیت های هوش مصنوعی آیفون ۱۶ آنقدر با ارزش هستند که یک گوشی جدید بخرید؟ همزمان با رونمایی از خانواده آیفون ۱۶، اپل سری آیفون ۱۳ را بازنشسته کرد نسخه جدید اپل واچ اولترا ۲ معرفی شد؛ رنگ جدید و دیگر هیچ اپل واچ سری ۱۰ با طراحی جدید و نمایشگر بزرگتر رونمایی شد ایرباد جدید اپل AirPods 4 با درگاه Type-C و دو نسخه متفاوت رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*