قرعه کشی ایران خودرو

بیش از 97 درصد متقاضیان، بازنده قرعه کشی مضحک ایران خودرو

نتایج قرعه کشی ایران خودرو نشان می‌دهد که از بین سه میلیون متقاضی، تنها سه درصد موفق به کسب خودرو شده‌اند.

نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو نشان می‌دهد که شانس برنده شدن در این لاتاری بسیار اندک بوده است. از بین متقاضیانی که مبلغ 230 میلیون تومان را بلوکه کرده بودند، تنها 2 درصد موفق به کسب خودرو شدند و 97 درصد دیگر از این فرصت محروم ماندند.

برای سومین بار از سال ۱۴۰۱، روز شنبه هزاران متقاضی با مراجعه به سایت ایران‌خودرو، بار دیگر امید خود را به دریافت خودرو گره زدند. با وجود برگزاری قرعه‌کشی خارج از سامانه یکپارچه، باز هم بسیاری از متقاضیان موفق به خرید خودرو نشدند.

قرعه کشی ایران خودرو: فقط ۳۵ هزار نفر خوش‌شانس بودند

روز شنبه، نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو برای متقاضیان عادی اعلام شد. متقاضیان در این قرعه‌کشی موفق شدند ۳۰ درصد از ۱۱۵ هزار خودروی عرضه شده را به خود اختصاص دهند. براساس آمار منتشر شده از سوی ایران‌خودرو، بیش از سه میلیون نفر برای ثبت سفارش خودرو اقدام کرده‌اند. این در حالی است که بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر از این تعداد، متقاضیان عادی هستند. از بین تمام ثبت‌نام کنندگان، فقط ۳۵ هزار نفر خوش شانس بودند و بقیه متاسفانه برنده نشدند.

قرعه کشی ایران خودرو

چرا عده‌ای باید با قیمت کارخانه صاحب خودرو شوند، در حالی که عده‌ای دیگر مجبورند با قیمت‌های گزاف در بازار آزاد دست به جیب شوند؟ این سوال ساده، سال‌هاست پاسخی قانع‌کننده از سوی سیاست‌گذاران نیافته است. این بی‌پاسخ ماندن، به کاهش اعتماد مردم به دولت و افزایش شکاف اجتماعی منجر شده است.

کارشناسان معتقدند که اختلاف فاحش بین میزان عرضه و تقاضای خودرو، زنگ خطری برای سیاست‌گذاران است. ادامه این روند نشان می‌دهد که سیاست‌های فعلی در حوزه خودرو، نه تنها به حل مشکل کمبود خودرو کمکی نکرده، بلکه به تشدید نارضایتی عمومی و سرخوردگی اجتماعی نیز دامن زده است.

با توجه به اعلام ایران خودرو، نتایج قرعه‌کشی طرح‌های ویژه مادران و دارندگان خودروهای فرسوده به زودی مشخص خواهد شد. در این طرح از مجموع ۱۱۵ خودرو عرضه شده، ۵۰ درصد به مادران و ۲۰ درصد به دارندگان خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد.

خودروهای موجود در قرعه کشی ایران خودرو

در طرح مذکور، خودروهایی مانند ری‌را، خانواده پژو ۲۰۷ دستی، تارا، راناپلاس، سورن‌پلاس و خانواده هایما و دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT به صورت فروش فوری و پیش فروش در دسترس قرار گرفتند. این طرح با هدف تسهیل خرید خودرو برای مصرف‌کنندگان واقعی و رعایت قوانین تنظیم بازار خودرو، به سه گروه مشتریان عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده ارائه شده است. این خودروها تا پایان سال ۱۴۰۳ عرضه خواهند شد و اولویت‌بندی فروش بر اساس قوانین شورای رقابت و دستورالعمل‌های مربوطه انجام می‌شود.

قرعه کشی ایران خودرو

در این طرح، مشتریان عادی می‌بایست ابتدا حساب خود را نزد یکی از بانک‌های مشخص شده به نام ایران خودرو وکالتی کرده و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در این حساب مسدود می‌نمودند. پس از طی این مراحل و در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۹ مرداد، متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به سایت فروش ایران خودرو، نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام نمایند.

طبق اعلام ایران خودرو، خودروهای عرضه شده در این طرح، در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ تحویل مشتریان خواهند شد. در روش فروش فوق‌العاده، ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد، خودرو تحویل داده می‌شود. اما در روش پیش‌فروش، زمان تحویل خودرو بین ۴ تا ۶ ماه پس از واریز وجه و بسته به نوع خودرو و اولویت متقاضی در قرعه‌کشی متفاوت خواهد بود. با توجه به استقبال بی‌نظیر مشتریان، از مجموع ۱۱۵ هزار دستگاه پیش‌بینی شده، ۳ میلیون و ۵۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار نفر روش فروش فوق‌العاده و ۸۰۷ هزار نفر روش پیش‌فروش را انتخاب نموده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
شرایط فروش محصولات ایران خودرو، ویژه منتخبین طرح عادی اعلام شد نگاهی به معایب و اشکالات طرح فروش جدید ایران خودرو پول های بلوکه شده ثبت نام ایران خودرو، بمب ساعتی بسیار خطرناک برای اقتصاد ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*