نسل جدید نیسان مورانو

نسل جدید نیسان مورانو با مشخصات فنی و ظاهر متفاوت رونمایی خواهد شد

نسل جدید نیسان مورانو به زودی با مشخصات فنی و ظاهر متفاوت رونمایی می‌شود. شاسی بلند جدید ژاپنی‌ها چه تغییراتی نسبت به قبل خواهد داشت؟

نسل جدید نیسان مورانو با مشخصات فنی و امکانات متفاوت، به زودی معرفی خواهد شد، اما اگر بخواهیم به طور دقیق به آن نگاه کنیم، یک شاسی بلند مدل 2014 است که اولین بار در نمایشگاه نیویورک دیده شد. با این اوصاف خودرویی که امروز در معرض نمایش عمومی قرار گرفته، یک محصول با عمر ده سال است و اثری از نوآوری و خلاقیت در پیشرانه و ظاهری دیده نمی‌شود.

نسل جدید نیسان مورانو به زودی در بازار

ژاپنی‌ها قرار است شاسی بلند جدید خود را از سال 2025 راهی بازار کنند و گرچه این خودرو در دست توسعه قرار داشته و از امکانات و پیشرانه متفاوتی نسبت به قبل بهره می‌برد، اما نتوانسته در مقابل رقبایی نظیر هیوندای سانتافه، مزدا سی ایکس 70 و جیپ گرند چروکی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

طراحی ظاهری

نیسان مورانویی که امروز رونمایی شده، چهارمین نسل از این شاسی بلند است که طراحی ظاهری آن هنوز به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته است. اطلاعاتی که پیرامون ظاهر بیرونی و داخلی این خودرو ژاپنی داریم، براساس رندرهایی خواهد بود که طراحی شده است.

نسل جدید نیسان مورانو

با در نظر گرفتن ظاهر نیسان پث فایندر، می‌توان انتظار داشت که مورانو به زبان طراحی ریشه‌دار و قدیمی خود همچنان وفادار بماند و برای ایجاد تمایز از برخی المان‌های نیسان آریا وام بگیرد. به احتمال زیاد یکی از مهم‌ترین تغییرات مورانو که از آریا الهام گرفته خواهد شد، چراغ‌های جلو بال مانندی است که تا طرفیت جلوپنجره کشیده شده‌اند.

تنها تفاوتی که باید چراغ‌های جلوی مورانو نسبت به آریا داشته باشد، بازتر بودن آن‌هاست تا جلوپنجره بزرگ با مانعی روبه‌رو نشود و پیشرانه بتواند خودش را خنک کند. علاوه بر این وجوه اشتراک مورانو و آریا می‌تواند در جزئیات طراحی پروفیل جانبی نظیر انحنای زیبای روی درها، لچکی مشکی رنگ عقب و طراحی منحصربه‌فرد ستون D باشد.

همچنین چراغ‌های عقب به احتمال زیاد به صورت یکپارچه طراحی خواهد شد. نیسان آریا به علت تمام الکتریکی بودن، فاقد سراگزوز است ولی مورانو همچون پث فایندر نیاز به سراگزوز خواهد داشت و احتمالا با الهام از این شاسی بلند، سراگزوزها مخفی طراحی شوند.

نسل جدید نیسان مورانو

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید خودرو از ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ – شهریور ۱۴۰۳

قوای محرکه

تا آنجایی که اطلاع داریم، شرکت نیسان هیچ پیشرانه جدیدی در دست توسعه نداشته و نباید انتظار یک موتور جدید برای مورانو داشته باشیم. همچنین به احتمال زیاد ژاپنی‌ها برای محصول نسبتا کم فروشی مثل مورانو هزینه زیادی نخواهند کرد و از همان موتور درون سوز 3.5 لیتری V6 استفاده می‌کنند.

پیشرانه فوق می‌تواند در شرایط ایده آل، 260 اسب بخار قدرت تولید کند و این احتمال وجود دارد که نیسان برای نسل جدید مورانو از نسخه قدرتمندتر این موتور 3.5 لیتری با حداکثر توان 295 اسب بخاری استفاده کند. (پیشرانه‌ای که هم اکنون زیر کاپوت پث فایندر تعبیه شده)

نسل جدید نیسان مورانو

امیدواریم که نیسان لجاجت به خرج نداده باشد و به جای عرضه نسل چهارم مورانو با گیربکس CVT از جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک پث فایندر بهره برده باشد. مشتریان این شاسی بلند می‌توانند نسخه محرک جلو و چهار چرخ محرک مورانو را از سال آینده سفارش دهند و بعید است که نیسان، تغییری در دیفرانسیل‌ها داده باشد.

علیرغم این که شرکت فوق تلاش زیادی برای توسعه محصولات خود با پیشرانه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی کرده، نمی‌توان انتظار داشت که جدیدترین نسل مورانو مجهز به آن‌ها شود.

قیمت نیسان مورانو

سعی کردیم تمام دیتا و اطلاعاتی که راجع به نسل جدید مورانو داشتیم را ارائه دهیم و برای این که به صورت رسمی این شاسی بلند ژاپنی رونمایی شود، نیازی به صبر زیاد نداریم، چرا که نیسان وعده داده تا پاییز پیش رو از خودرو جدید خود رونمایی خواهد کرد. قیمت در نظر گرفته شده برای مورانو طبق تخمین‌های زده شده، 38 هزار دلار است و قیمت نسخه‌های فعلی این ماشین از 35 هزار دلار شروع می‌شوند.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
بیش از ۹۷ درصد متقاضیان، بازنده قرعه کشی مضحک ایران خودرو معتبرترین برندهای خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۴ کاتالوگ فولکس واگن گلف وارداتی منتشر شد ماشین پرنده Xpeng به‌زودی به پرواز در می‌آید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*