سرمایه گذاری در بیت کوین

تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر افزایش سرمایه گذاری در بیت کوین

مبتنی بر شرایط اقتصادی، هر بانکی ممکن است تصمیم به کاهش نرخ سود خود بگیرد. در این صورت سود حاصل از سپرده‌گذاری در آن کاهش پیدا کرده و سرمایه گذاران برای جبران این کاهش سود دارایی‌های خود را وارد حوزه‌های دیگر می‌کنند.

خرید بیت کوین یکی از راه‌های جایگزینی است که روز به روز در میان سرمایه گذاران بانکی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. این رمزارز ارزشمند از زمان معرفی تا این لحظه هزاران درصد رشد قیمتی داشته و انتظار می‌رود که این صعود همچنان ادامه پیدا کند.

خرید بیت کوین چگونه کاهش نرخ سود بانکی را جبران می‌کند؟

کاهش نرخ سود بانکی بازدهی سرمایه گذاری در بانک‌ها را کاهش می‌دهد. از طرفی ارزهای دیجیتال و صرافی‌ها فرصت‌های بسیاری فراهم می‌کنند. بیت کوین، به‌عنوان شاخص‌ترین رمزارز و با ارزش بازار (Market Capitalization) قابل‌توجه یکی از اصلی‌ترین ارزهایی است که سرمایه گذاران دیگر پلتفرم‌ها را جذب می‌کند. در ادامه تمام عواملی که باعث می‌شوند BTC محبوبیت زیادی داشته باشد را بررسی خواهیم کرد.

ارزش بازار بالا

بیت کوین ازجمله اولین رمزارزهایی بود که توانست با رمزنگاری و سازوکارهای کم‌نقص و پیچیده ایمن و کاربردی شود. همین مسئله در طی سالیان محبوبیت آن را افزایش داده و به ارزش آن افزوده است. در حال حاضر BTC بیشترین ارزش بازار را داشته و به همین دلیل الگوهای تکنیکال بسیار اصولی تشکیل می‌دهد که تحلیل نوسانات آن را آسان‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

ساختار غیرمتمرکز

غیرمتمرکز بودن بلاک چین رمزارزی مانند BTC می‌تواند یکی از عوامل اصلی جذابیت آن برای سرمایه گذاران جدید باشد. بانک‌ها ساختار متمرکز داشته و بر دارایی‌ها کنترل دارند. از طرفی بانک‌ها و مؤسسات مالی در اقتصادی که با تورم و چالش‌های جدی مواجه است با خطر ورشکستگی نیز مواجه‌اند.

در مقابل بیت کوین به هیچ ساختار مرکزی وابسته نیست و ورشکستگی هیچ سازمان، اقتصاد یا صرافی نمی‌تواند آن را با چالش جدی مواجه کند. ذخیره این دارایی در یک کیف پول ارز دیجیتال، ایمنی کاملی برای آن فراهم می‌کند.

امکان کسب سود بدون محدودیت

سرمایه گذاری در بیت کوین

سودهای بانکی حتی اگر بالا باشند محدودیت مشخصی دارند و از حدی بیشتر نمی‌شوند. در صورتی که قیمت بیت کوین از زمان عرضه تابه‌حال چند هزار درصد افزایش داشته. از طرفی نسبت به سال پیش یا 24 ماه قبل نیز رشد قیمتی قابل‌توجهی داشته؛ به‌شکلی‌که یک سرمایه گذاری ساده بر آن می‌توانسته دارایی‌ها را چندین برابر کند. زمینه‌های محدودی هستند که تا این حد سوددهی داشته باشند.

خرید بیت کوین برای چه سرمایه گذارانی مناسب‌تر است؟

خرید و معامله BTC برای آن دسته از سرمایه گذارانی مناسب است که از مقداری ریسک واهمه ندارند. همچنین بهترین بازدهی این ارز معمولا در طولانی‌مدت و بازه‌های حداقل 1 ساله بوده است؛ بنابراین نباید از سرمایه گذاری کوتاه‌مدت در آن انتظار سودهای چند صد درصدی داشت. کسب سود قابل‌توجه از BTC معمولا با صبر حاصل می‌شود.

چه جایگزین هایی برای خرید بیت کوین وجود دارد؟

آلت‌کوین‌ها، در نام و در مفهوم جایگزین‌هایی برای بیت کوین هستند. خرید آن‌ها نیز می‌تواند به‌اندازه BTC‌ و حتی بیشتر از آن سوددهی داشته باشد. از جمله شاخص‌ترین آلت‌کوین‌ها می‌توان به اتریوم (Ethereum) بایننس کوین (Binance Coin) و ریپل (Ripple) اشاره کرد.

جبران کاهش سود بانکی با نوسانات بیت کوین

سرمایه گذاری در بیت کوین

بسیاری از افرادی که به خرید بیت کوین اقدام می‌کنند در انتظار کسب سود بالاتری از سپرده‌گذاری در بانک هستند. گرچه خرید BTC با ریسک‌های حاصل از نوسان قیمتی همراه است؛ اما تجربه نشان داده که این ارز معمولا در طولانی‌مدت روند صعودی را ادامه می‌دهد و در نهایت سودآور خواهد بود. معامله‌گران باید با مدیریت سرمایه و دوری از احساسات BTCها را در کیف پول نگه داشته و در زمان مناسب به ‌فروش برسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*