دکمه کمرا کنترل آیفون ۱۶

دکمه کمرا کنترل آیفون ۱۶، هنوز نیامده توسط اندرویدسازها کپی شد!

بعد از اینکه اپل از دکمه کمرا کنترل آیفون ۱۶ پرده برداشت، حالا گوشی‌سازهای اندرویدی دست به کار شده‌اند و به‌دنبال اضافه کردن دکمه دوربین مشابهی به گوشی‌های خود هستند.

یک ویژگی جدید به دنیای گوشی‌های هوشمند راه پیدا کرده است! بعد از اینکه اپل در سری آیفون 16 دکمه شاتر فیزیکی (با نام کمرا کنترل) را به دوربین اضافه کرد، حالا نوبت به رقبا رسیده تا این قابلیت جذاب را به گوشی‌های اندرویدی بیاورند.

نوبیا Z70 اولترا یکی از اولین گوشی‌های اندرویدی خواهد بود که این ویژگی را تجربه می‌کند. نی فی، رئیس نوبیا، وعده داده که این دکمه دوربین، حس واقعی‌تری را به کاربران منتقل خواهد کرد. علاوه بر این، این دکمه دو مرحله‌ای خواهد بود، یعنی با یک فشار نیمه می‌توانید روی سوژه فوکوس کنید و با فشار کامل عکس بگیرید.

اما نوبیا در مسیر کپی کردن از روی دست اپل تنها نیست. شایعات حاکی از آن است که سری Find X8 اوپو نیز به زودی با دکمه‌ای به نام “Quick Button” روانه بازار خواهد شد که به کاربران امکان می‌دهد به سرعت لحظات را ثبت کنند. هنوز مشخص نیست که این دکمه دقیقا چه عملکردهایی خواهد داشت، اما انتظار می‌رود که شباهت‌هایی به دکمه Camera Control در آیفون 16 داشته باشد.

چه نیازی به دکمه فیزیکی دوربین است؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا سازندگان گوشی به سمت دکمه‌های فیزیکی دوربین برمی‌گردند؟ پاسخ ساده است: تجربه کاربری بهتر! با وجود اینکه بیشتر گوشی‌ها از نرم‌افزار برای کنترل دوربین استفاده می‌کنند، اما یک دکمه فیزیکی می‌تواند تجربه عکاسی را بسیار لذت‌بخش‌تر کند.

دکمه کمرا کنترل آیفون ۱۶

دکمه کمرا کنترل گوشی آیفون ۱۶

دبا توجه به این روند، به نظر می‌رسد که دکمه‌های فیزیکی دوربین به یکی از ویژگی‌های استاندارد گوشی‌های پرچمدار تبدیل خواهند شد. البته این ویژگی تنها به دکمه شاتر محدود نمی‌شود. برخی از سازندگان از حرکات لمسی نیز برای کنترل دوربین استفاده می‌کنند که می‌تواند تجربه کاربری را حتی جذاب‌تر کند.

اگر به دنبال یک گوشی با دوربین حرفه‌ای و قابلیت‌های عکاسی پیشرفته هستید، سری Find X8 اوپو و نوبیا Z70 اولترا دو گزینه بسیار جذاب خواهند بود. البته برای قضاوت نهایی باید منتظر بررسی‌های دقیق‌تر این گوشی‌ها باشیم.

آیا شما هم از طرفداران دکمه‌های فیزیکی دوربین هستید؟ فکر می‌کنید کدام برند بهتر می‌تواند این ویژگی را پیاده‌سازی کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در گجت نیوز بخوانید:
نمایشگر گوشی هزار دلاری آیفون ۱۶، از این گوشی ارزان اندرویدی هم بی‌کیفیت‌تر است! بهترین ویژگی های آیفون ۱۶؛ چرا باید گوشی پرچمدار جدید اپل را خرید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*