قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید

قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید برای فروش در بازار ایران مشخص شد

شرکت برساوش به‌عنوان یکی از واردکنندگان اصلی محصولات تویوتا در کشور، قیمت نهایی تویوتا کرولا کراس هیبرید را اعلام کرد.

همزمان با آغاز دور جدید واردات خودرو به کشور، شاهد حضور پر رنگ تر محصولات هیبریدی و برقی در کشور بودیم. یکی از این خودروهای جذاب و پرطرفدار، کراس اوور کامپکت کمپانی تویوتا با نام کرولا کراس هیبرید است که چندی پیش توسط شرکت برساوش در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شده بود. حال با فرارسیدن موعد تحویل این خودرو به مالکان، شرکت برساوش قیمت نهایی وارداتی جدید خود را اعلام کرده است. از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه‌ این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز همراه ما باشید.

قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید وارداتی برساوش

قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید

طبق اعلام شرکت مذکور، مدل جدید تویوتا کرولا کراس هیبرید با قیمت نهایی ۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان وارد بازار کشور شده است. قیمت اعلامی شامل تمام هزینه‌های جانبی نظیر عوارض گمرکی، مالیات، هزینه های شماره گذاری و… می‌باشد.

این خودرو بر اساس پلتفرم جدید محصولات تویوتا با نام TNGA-C، مشترک نسل دوازدهم تویوتا کرولا (E210) و تویوتا C-HR توسعه یافته و در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی شد. همچنین نسخه وارداتی Toyota Corolla Cross به بازار کشورمان تحت جوینت ونچر فاو-تویوتا و در کشور چین تولید می‌شود. با این حال این نسخه با سایر نمونه‌های مونتاژی در کشورهای ژاپن، آمریکا و عربستان هیچ تفاوتی از نظر استانداردهای روز دنیا ندارد.

از نظر ابعادی، طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور کامپکت به‌ترتیب ۴۴۶۰، ۱۸۲۵ و ۱۶۲۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۶۴۰ میلی‌متر است.

قوای محرکه Toyota Corolla Cross HEV

در بخش فنی، این خودرو هیبریدی از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. پیشرانه بنزینی کرولا کراس قادر به تولید قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۸۸ نیوتن‌متر و موتور برقی نیز قادر به تولید قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۶ نیوتن‌متر است. مجموع توان این دو موتور به‌صورت ترکیبی به ۱۹۴ اسب بخار می‌رسد که توسط یک گیربکس E-CVT (مخصوص خودروهای هیبریدی) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۹.۲ ثانیه اعلام شده است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مک‌فرسون و در قسمت عقب از نوع غیر مستقل پیچشی است.

یکی از ویژگی‌های مثبت کرولا کراس هیبرید، مصرف سوخت پایین آن است. طبق اعلام تویوتا، مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی تنها 4.56 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این میزان مصرف برای یک کراس‌اوور کامپکت بسیار قابل توجه است و می‌تواند یکی از نقاط قوت آن در بازار ایران باشد.

آپشن‌های تویوتا کرولا کراس هیبریدی وارداتی

از مجموع امکانات کرولا کراس وارداتی بازار ایران می‌توان به نمایشگر لمسی 8 اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، کلاستر تمام دیجیتال راننده، 6 کیسه هوای ایمنی، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک به‌همراه سیستم پاک‌سازی هوای کابین، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار خروج از خط، رادار حرکت بین خطوط، کنترل نور بالای خودکار، رادار تابلوخوان و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

با توجه به قیمت اعلام شده می‌توان گفت که کرولا کراس وارداتی رقبای جدی از جمله کیا سلتوس وارداتی را پیش روی خود می‌بیند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
معین خودرو قیمت نهایی هوندا ENS1 را اعلام کرد کاتالوگ فولکس واگن گلف وارداتی منتشر شد مشخصات فنی و امکانات خودرو آفرودی تانک ۳۰۰ برای بازار ایران رسما اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*