حباب پلاسما اهرام مصر

رادار چینی حباب های پلاسما را بالای اهرام مصر کشف کرده است

رادارهای چینی متوجه وجود حباب های پلاسما در بالای اهرام مصر شده‌اند. این حباب ها می‌توانند روی ارتباطات رادیویی و ماهواره‌ای تاثیر گذاشته و باعث مشکلات مختلف شوند.

مصر باستان تمدنی فوق‌العاده خاص بوده است و همیشه توانسته توجهات بسیاری را از سرتاسر جهان به‌خود جلب کند. به همین‌خاطر دانشمندان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا بتوانند اسرار این تمدن جذاب را آشکار کنند. هرچند که هنوز معماهای زیادی در رابطه با اهرام مصر بی‌پاسخ باقی مانده‌اند. اخیرا نیز شاهد مشاهده حباب های پلاسما بر فراز اهرام مصر هستیم.

کشف حباب های پلاسما بر فراز اهرام مصر قدرت عجیب رادار چینی را نشان می‌دهد

حباب پلاسما اهرام مصر

برخی تصور می‌کنند که موجودات فضایی در ساخت و یا طراحی اهرام مصر نقش داشته‌اند و برخی دیگر نیز آنها را یک منبع انرژی خاص به‌حساب می‌آورند. اخیرا نیز یک رادار چینی توانسته حباب های پلاسما را بالای اهرام مصر کشف کند تا ماجرا حسابی جدی شود. هرچند باید بگوییم که کشف جدید هیچ ارتباطی با موجودات فرازمینی ندارد. هرچقدر از سطح زمین فاصله بگیرید و به اتمسفر نزدیک شوید، پدیده‌های عجیب بیشتری را مشاهده خواهیم کرد. یکی از این پدیده ها حباب های پلاسما استوایی (EPB) است.

این حباب ها بسته‌های گاز فوق‌العاده داغ هستند که معمولا پس از غروب آفتاب در ارتفاع پایین شکل می‌گیرند. دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند ماهیت آنها را به‌طورکامل درک کنند؛ اما می‌دانند که این حباب ها روی ارتباطات زمین تاثیر می‌گذارند. مسئله پیدا شدن یک حباب پلاسمای بزرگ در مصر چندان خبر مهمی نیست. چراکه هر سال ده‌ها حباب پلاسما در این منطقه شکل می‌گیرد.

مسئله جالب اینجاست که چگونه دانشمندان توانسته‌اند این حباب ها را بر فراز اهرام مصر مشاهده کنند. به‌طورکلی دانشمندان سعی می‌کنند مسئله را از فضا بررسی کنند تا دیدی جهانی داشته باشند. البته اینکار را می‌توان از زمین نیز انجام داد. هرچند که به‌لطف انحنای کره خاکی رادارها برای مشاهده اهداف زیر افق به مشکل می‌خورند. با وجود این، دانشمندان چینی توانسته‌اند از جزیره هاینان در فاصله ۸۰۰۰ کیلومتری حباب های پلاسما را در مصر مشاهده کنند.

حباب پلاسما اهرام مصر

چین رادار LARID را برای بررسی مشکلات ایجاد شده توسط حباب های پلاسما ساخته است. این رادارها می‌توانند سیگنال‌های مشخصی را ارسال کرده و سپس پس از بررسی سیگنال دریافتی تغییرات ایجاد شده به‌واسطه حباب های پلاسما را گزارش کنند. برد رادار LARID به ۹۶۰۰ کیلومتر می‌رسد. اینکه دانشمندان چینی توانسته‌اند از چنین فاصله‌ای حباب های پلاسما را در شمال آفریقا مشاهده کنند، واقعا شگفت‌انگیز است.

ظاهرا چینی‌ها قصد دارند شبکه‌ای از این رادارها را نیز ایجاد کنند تا بتوانند کلیه رخدادهای مشابه را در تمام نقاط جهان به‌صورت لحظه‌ای مورد بررسی قرار دهند. این پروژه می‌تواند با ساخت ۳ تا ۴ رادار مشابه انجام شود. حباب های پلاسما در فصول مختلف تغییر می‌کنند. آنها همچنین از فعالیت‌های خورشیدی تاثیر می‌پذیرند. با توجه به تاثیری که این حباب ها بر ارتباطات رادیویی و ماهواره‌ای دارند، اطلاع از محل حضور، اندازه و زمان شکل‌گیری آنها می‌تواند از مشکلات مهم در ارتباطات ماهواره‌ای جلوگیری کند.

همچنین فراموش نکنید که ماهواره‌ها برای اهداف گوناگون در سرتاسر جهان استفاده می‌شوند؛ بنابراین کوچکترین اختلال در آنها می‌تواند زندگی افراد زیادی را تحت‌تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:
اهرام مصر توسط سیستم‌های هیدرولیکی ساخته شده‌اند این نظریه ارتباط اهرام مصر را با بیگانگان تأیید می‌کند این سازه باستانی در پاراگوئه ، از اهرام مصر و استون هنج هم قدیمی تر است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*