خرید فلیپ فون

7 مشکل که احتمالا شما را از خرید فلیپ فون ها منصرف می‌کنند

اگر قصد خرید یک گوشی فلیپ فون را دارید تا انتها با ما همراه باشید. در اینجا قصد داریم برخی از مشکلات عمومی این دسته گوشی‌ها را معرفی و بررسی کنیم.

طی سال‌های اخیر گوشی‌های تاشو صدفی یا فلیپ فون ها به پدیده‌هایی محبوب در دنیای تکنولوژی و گوشی‌های موبایل تبدیل شده‌اند که بسیاری افراد در سرتاسر دنیا عاشق‌شان هستند. علیرغم تمامی قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که گوشی‌های  ارائه می‌دهند، برخی نواقص و ایرادات آن‌ها کلی ممکن است کاربران را از خرید فلیپ فون‌ها منصرف کنند. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین نواقص این دسته گوشی‌ها آشنا خواهیم شد.

7 مشکل فلیپ فون ها که شما در خرید آن‌ها به شک خواهند انداخت

اگر نخستین بار است که قصد خرید یک گوشی تاشو صدفی را دارید بد نیست با برخی ایرادات این دسته گوشی‌ها که احتمالا تا کنون متوجهشان نشده‌اید آشنا شوید. در ادامه به معرفی برخی از این ایرادات خواهیم پرداخت.

طول فلیپ فون‌ها در حالت باز بیش از حد بلند است

اکثر فلیپ فون‌ها در حالت باز محصولاتی بلند قد به شمار می‌روند؛ به‌طوری‌که طول آن‌ها حدودا دو برابر عرض‌شان است. برای مثال گوشی موتورولا ریزر 2024 در حالت باز حدودا 0.5 اینچی بلندتر از گوگل پیکسل 9 پرو و برخی پرچمداران دیگر غیر تاشو است.

گوشی تاشو بلند

این مساله باعث می‌شود که حتی اگر انگشتان کشیده‌ای داشته باشید هم برای دسترسی به بخش اعلانات گوشی تاشو خود یا حتی بستن آن به مشکل برخورد کنید. به بیان دیگر هر نوع کاربری که نیازمند لمس نیمه بالایی صفحه نمایش باشد در گوشی‌های تاشو فلیپ فون با سختی قابل انجام است.

البته صفحه نمایش بیرونی گوشی‌های تاشو جدیدتر قادر است بسیاری از کاربری‌های آن را بدون نیاز به باز کردن در اختیار کاربران قرار دهد. با این وجود اگر قصد خرید فلیپ فون‌ها را دارید به خاطر داشته باشید که در حالت باز با صفحه نمایش بسیار بلندی روبرو خواهید بود.

جاگیری کلیدهای فیزیکی با آن‌چه در ذهنتان است متفاوت خواهد بود

کلیدهای فیزیکی پای ثابت تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند کنونی بازار هستند. روند کلی طراحی این کلیدها تعبیه‌شان در سمت راست گوشی است. با این وجود اگر قصد استفاده از این کلیدهای فیزیکی در گوشی تاشوی خود را دارید باید بدانید که جاگیری آن‌ها در فلیپ فون‌ها اندکی بالاتر از چیزی‌ست که انتظار دارید.

کلید فیزیکی گوشی تاشو

در قسمت وسط یک گوشی تاشو صدفی لولای دستگاه قرار گرفته است. به همین دلیل امکان تعبیه کلیدهای Power یا کم و زیاد کردن صدا در قسمت وسط وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر انتقال آن‌ها به نیمه پایینی نیز باعث فشردگی بیش از اندازه این بخش خواهد شد. به همین دلیل است که کلیدها عموما در نیمه بالایی قاب کناری گوشی قرار می‌گیرند و دسترسی به آن‌ها چندان راحت نیست.

البته جاگیری کلیدها از آن دسته ایراداتی است که با گذر زمان به آن عادت خواهید کرد؛ اما اگر دستان کوچکی دارید توصیه می‌کنیم هرگز سراغ این دسته گوشی‌ها نروید.

از این گوشی‌ها باید عموما دو دستی استفاده کنید

با وجود این که صفحه نمایش بیرونی فلیپ فون ها تا حد زیادی پاسخگوی کاربری ابتدایی کاربران خواهد بود، اما برای دسترسی کامل به اپلیکیشن‌های مختلف و قابلیت‌های دیگر این گوشی‌ها چاره‌ای جز باز کردن آن‌ها نیست.

خرید فلیپ فون

بر خلاف گوشی‌های تاشو فلیپ فون قدیمی، باز کردن فلیپ فون‌های مدرن عملا با یک دست امکان‌پذیر نیست و نیازمند اهرم کردن یکی از دست‌ها و چرخاندن صفحه نمایش با دست دیگر است. از سوی دیگر، حتی پس از باز کردن صفحه نمایش نیز همچنان باید برای استفاده از هر دو دست خود آماده شوید؛ زیرا همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کلیدهای کم و زیاد کردن صدا در قسمت بالایی قرار داشته و حتی دسترسی به قسمت بالای صفحه نمایش نیز با تنها یک دست امکان‌پذیر نیست.

به همین جهت اگر عادت دارید با گوشی موبایل خود یک‌دستی کار کنید در نظر داشته باشید که احتمالا فلیپ فون ها گزینه‌های مناسبی برای‌تان نخواهند بود.

نسبت صفحه نمایش فلیپ فون‌ها برای تماشای ویدیو مناسب نیست

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی‌های تاشو نسبت به مدل‌های غیر تاشو توانمندی آن‌ها در استریم بهتر ویدیوهاست. در این بین گوشی‌های تاشو کتابی مثل گلکسی زد فولد 6 با این که در حالت بسته ابعادی نزدیک به یک گوشی موبایل استاندارد دارند، اما در حالت باز صفحه نمایشی مربعی شکل ارائه می‌دهند که هرچند برای تماشای ویدیو نامتعارف به شمار می‌رود، اما همچنان می‌تواند برای تماشای فیلم یا ویدیو مورد استفاده قرار گیرد.

نسبت صفحه نمایش گوشی تاشو

این مساله اما در خصوص فلیپ فون‌ها دقیقا برعکس است؛ زیرا این دسته گوشی‌های تاشو در حالت بسته ابعادی مربعی داشته و پس از باز شدن صفحه نمایش مستطیلی خود را نمایش می‌دهند. صفحه نمایش فلیپ فون‌ها اساسا به‌طور محسوسی کشیده‌تر از گوشی‌های عادی است و با در نظر گرفتن آن که عرض این دسته گوشی‌ها تقریبا با محصولات غیرتاشو یکسان است، اندازه ویدیوی نمایش داده شده روی آن‌ها عموما کوچکتر از دیگر گوشی‌ها خواهد بود.

به این ترتیب علیرغم آن‌که گوشی‌های فلیپ فون برای تولید محتوای ویدیویی مناسب‌تر از محصولات غیرتاشو هستند، تماشای ویدیو روی آن‌ها آن‌طور که انتظار دارید باکیفیت و جذاب نخواهد بود.

قرار دادن آن‌ها در جیب چندان راحت نیست

بخش بزرگی از هیجانی که پیرامون فلیپ فون‌ها شکل گرفته بابت چگونگی قرار گرفتن آن‌ها در جیب است. به‌طور خاص فلیپ فون‌ها دستگاه‌هایی کوچکتر از گوشی‌های هوشمند معمولی به شمار رفته و در حالت بسته اندازه‌ای تقریبا نصف یک گوشی موبایل دارند.

گوشی تاشو جیب

هرچند این مساله کاملا درست است؛ اما باعث شده که ضخامت این گوشی‌ها تقریبا دو برابر گوشی‌های عادی باشد. بنابراین به‌جای این که در جیب خود یک گوشی کشیده مستطیلی شکل داشته باشید با یک مربع بزرگ و ضخیم روبرو خواهید شد که قرار دادنش در جیب چندان راحت نیست.

بنابراین اگر انتظار دارید گوشی هوشمند تاشو شما محصولی مینیمال باشد که در جیبتان به‌سادگی جا شود سخت در اشتباه هستید.

جمع‌بندی؛ آیا فلیپ فون ها ارزش خرید دارند یا خیر؟

هدف از این متن منصرف کردن شما از خرید گوشی‌های تاشو صدفی نبود؛ بلکه در اینجا تنها قصد داشتیم نکاتی که ممکن است پیش از خرید این گوشی‌ها به آن‌ها بی‌توجهی کنید را به شما گوشزد کنیم. این گوشی‌ها محصولاتی شگفت‌انگیز به شمار می‌روند که ضمن القا کردن حس و حالی کاملا جدید به شما کاربری فوق‌العاده خلاقانه‌ای خواهند داشت.

بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی فیلپ فون مثل گلکسی زد فلیپ 6 را دارید و خود را برای رویارویی با مشکلات ارائه شده در این متن آماده کرده‌اید توصیه می‌کنیم در خرید آن به هیچ وجه شک نکنید.

در گجت نیوز بخوانید:
تصویر و جزئیات میت XT، گوشی تاشو پرادعای هواوی افشا شد بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ ؛ طراحی، نمایشگر، باتری، دوربین، سخت افزار و نرم افزار ۵ دلیل برای خرید گلکسی زد فلیپ ۶ و سه دلیل برای اینکه این که این گوشی را نخریم گوشی تاشو آنر Magic V Flip با یک نمایشگر پشتی 4 اینچی جذاب رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*