نخستین واکسن آبله میمونی

سازمان جهانی بهداشت نخستین واکسن آبله میمونی را تأیید کرد

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شرکت Bavarian Nordic A/S موفق به ساخت نخستین واکسن آبله میمونی و دریافت تأییدیه از WHO شده است.

اواخر مرداد ماه سال جاری، سازمان جهانی بهداشت با اعلام وضعیت اضطراری برای آبله میمون، ترس و وحشت به دل جامعه جهانی انداخت. تنها چند روز پس از وضعیت بحرانی به وجود آمده، پای ام پاکس به کشورمان باز شد و تعداد محدودی را مبتلا کرد. خوشبختانه نخستین واکسن بیماری آبله میمونی، مهر تأیید WHO را دریافت کرده است.

نخستین واکسن آبله میمونی از راه رسید

به اعتقاد محققان، بیماری آبله میمونی با کرونا قابل مقایسه نیست، زیرا کووید 19 به آسانی قابل انتقال از فردی به فرد دیگر بود و به سرعت در سراسر جهان پراکنده شد. به هر حال هم اکنون شاهدیم که آژانس بهداشت جهانی به یک واکسن به نام MVA-BN که ساخت شرکت دارویی باوارین نوردیک بوده، تأییدیه داده است.

نخستین واکسن آبله میمونی

این واکسن در 2 دُز و به فاصله چهار هفته برای بزرگسالان 18 سال به بالا تجویز می‌شود. هم اکنون در برخی از مناطق، پیشروی این بیماری به سرعت در حال گسترش بوده و افراد بسیاری را درگیر خود کرده است. آفریقا یکی از مهم‌ترین مناطق درگیر به حساب آمده و در حال حاضر انتظار می‌رود که با اخذ تأییدیه واکسن باوارین نوردیک، زنجیره انتقال و سرایت کنترل شود و شیوع بیماری به تدریج متوقف گردد.

به گفته دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، تدروس آدهانوم، اولین واکسن علیه ام پاکس، گامی مهم در مسیر مبارزه ما با این بیماری هم در زمینه شیوع فعلی در آفریقا و هم در آینده است. وی خاطرنشان کرد که باید برنامه تهیه و توزیع واکسن سریع‌تر پیش برود تا اطمینان پیدا کنیم که امکان دسترسی عادلانه به افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، فراهم شده است.

نخستین واکسن آبله میمونی

تحقیقات ثابت کرده است، واکسن MVA-BN می‌تواند پس از تزریق دز اول تا 76 درصد و پس از تزریق دومین دز تا 82 درصد موثر باشد. علیرغم دریافت تأییدیه‌ها، سازمان جهانی بهداشت بر نیاز به جمع‌آوری اطلاعات مستمر در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن تأیید کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:
شیوع بیماری گوارشی و التهابی روده (کرون) در ایران؛ راه‌های پیشگیری و درمان نیش پشه، این مرد را راهی قبرستان کرد بینی شما،‌ آینه‌ای از سلامتی شما است! هشدار ترسناک رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: تب دنگی در کشور فراگیر می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*