قیمت پلی استیشن 5 پرو

سونی از قیمت 700 دلاری پلی استیشن 5 پرو دفاع کرد

معمار ارشد کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو – PlayStation 5 Pro ضمن دفاع از قیمت این دستگاه، فناوری رهگیری پرتو به کار رفته در آن را بی‌رقیب و منحصربفرد خواند.

به‌دنبال رونمایی رسمی از کنسول پلی استیشن 5 پرو توسط سونی قیمت 700 دلاری آن اعتراضات زیادی را در پی داشت. قیمت 700 دلاری کنسول میان‌نسلی سونی آن را پس از پلی استیشن 3 با قیمت 950 دلار (با احتساب تورم) به دومین کنسول گران‌قیمت تاریخ سونی تبدیل کرده و حتی صدای سرسخت‌ترین طرفداران PS5 را نیز درآورده است. در این میان اما سونی اخیرا از قیمت‌گذاری کنسول جدیدش دفاع کرده و این دستگاه را هم‌تراز با قدرتمندترین کامپیوترهای گیمینگ حال حاضر دنیا خوانده است.

دلیل دفاع سونی از قیمت گذاری پلی استیشن 5 پرو

مارک سرنی، معمار ارشد سخت افزاری کنسول‌های نسل نهمی سونی به‌تازگی در یک مصاحبه با CNET ضمن دفاع از قیمت 700 دلاری کنسول پلی استیشن 5 پرو، قابلیت رهگیری پرتو در این کنسول را به‌حدی پیشرفته خوانده که تاکنون هیچ‌یک از کارت گرافیک‌های AMD توانایی ارائه‌اش را نداشته است. او البته از ارائه جزئیات فنی بیشتر در این خصوص سر باز زد؛ اما اعلام کرد که فناوری ری تریسینگ کنونی تعبیه‌شده در کارت گرافیک‌های AMD به کار رفته در PS5 Pro نتیجه همکاری مشترک این کمپانی با سونی بوده و کارت گرافیک RX 9700 XTX این کمپانی قادر به ارائه چنین سطحی از رهگیری پرتو نخواهد بود.

پلی استیشن 5 پرو قیمت

سرنی هدف سونی از تعبیه چنین قابلیت گرافیکی پیشرفته‌ای در پلی استیشن 5 پرو را علاوه بر ارتقای چشمگیر کیفیت بصری عناوین این کنسول، ساده‌تر شدن امکان پورت بازی‌های PS5 به PC عنوان کرده و آن را گام مهمی برای آینده دنیای بازی‌های ویدیویی توصیف کرده؛ آینده‌ای که به‌ادعای او سونی طلایه‌دارش خواهد بود.

با وجود آن که مهندسی ارشد معماری سونی به‌طور خاص در خصوص جزئیات فنی کارت گرافیک PS5 Pro حرفی نزده، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که توانمندی استثنایی رهگیری پرتو در این کارت گرافیک ناشی از پشتیبانی آن از معماری RDNA 4 خواهد بود که انتظار می‌رود به‌زودی توسط AMD در کارت گرافیک‌های میانرده‌اش به کار ببندد. بد نیست بدانید که PS5 در حال حاضر از کارت گرافیک‌های RDNA 2 استفاده می‌کند که به‌طور قابل توجهی در مقایسه با کارت گرافیک‌های RDNA 3 و طبیعتا RDNA 4 کندتر و ضعیف‌تر است.

سونی ادعا کرده که توان گرافیکی کنسول میان‌نسلی PS5 Pro حدودا 1.67 برابر نسخه استاندارد PS5 خواهد بود. بنابراین باید انتظار داشته باشیم این کنسول میان‌نسلی گران‌قیمت از نظر بصری برتری محسوسی بر مدل کنونی اسلیم داشته باشد.

معماری RDNA 4

علیرغم قیمت بالای پلی استیشن 5 پرو، موفقیت این کنسول می‌تواند نه فقط برای سونی بلکه برای AMD هم اثرات بسیار مثبتی داشته باشد و زمینه‌ساز رقابت این کمپانی با انویدیا باشد که در حال حاضر فرمانروی بلامنازع قلمرو فناوری رهگیری پرتو به شمار می‌رود. آیا این کنسول 700 دلاری به موفقیت خواهد رسید؟

در گجت نیوز بخوانید:
سونی پلی استیشن 5 پرو (PS5 PRO) گران قیمت ترین کنسول بازی تاریخ است؟ مهم‌ترین دلایلی که باید به جای کامپیوتر گیمینگ، کنسول بازی بخرید چه زمانی باید منتظر کنسول های بازی نسل دهم باشیم؟ هرآنچه که از پلی استیشن ۶ ، نسل جدید کنسول بازی سونی می‌دانیم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*