فولکس واگن تائوس 2025

فولکس واگن تائوس 2025 معرفی شد + مشخصات فنی و قیمت

نسل جدید کراس اوور کوچک Taos با تغییرات گسترده در ظاهر و پیشرانه بهبودیافته معرفی شد. مشخصات فولکس واگن تائوس 2025 چیست و چقدر قیمت دارد؟

یکی از خودروهای جذاب فولکس واگن که لقب کوچک‌ترین کراس اوور کامپکت را از آنِ خود کرده، تائوس است که نخستین بار در سال 2018 به بازار چین رفت و کمی بعد به آمریکای شمالی و جنوبی رسید. امروز شاهد رونمایی از مدل 2025 کراس اوور تائوس هستیم و در ادامه نگاهی به تغییرات این خودرو و به‌روزرسانی‌های گسترده آن می‌اندازیم.

فولکس واگن تائوس 2025 رونمایی شد

به طور قطعی نمی‌توان گفت که تائوس یک فیس لیفت جزئی از نسل قبل است، چرا که از نظر ظاهری با تغییر و تحولات گسترده‌ای روبه‌رو شده و شباهت زیادی به سایر کراس اوورهای این خودروساز آلمانی دارد.

طراحی ظاهری

 

فولکس واگن تائوس 2025

در نمای جلو Taos شاهد قرارگیری یک دماغه جدید هستیم و جلو پنجره برخلاف نسل قبل به پایین منتقل شده است. چراغ‌ها هم با نوارهای نازکی مثل مدل‌های جتا به یکدیگر متصل شده اند. چراغ‌های جلو نسبت به قبل، کوچک‌تر شده و همه تیپ‌های این کراس اوور مجهز به چراغ های استاندارد ال ای دی هستند.

سایر قسمت‌های بدنه بدون تغییر مانده و با ورود به کابین، یکسری تغییرات هم در این قسمت مشاهده می‌شود. داشبورد جدید تائوس شاید شبیه نسخه قبلی به نظر برسد اما به لطف نمایشگر لمسی مرکزی 8 اینچی شناور، مدرن و به‌روز شده است. نمایشگر 8 اینچی این کراس اوور در تمامی تیپ‌ها حضور دارد و جایگزین نمونه 6.5 اینچی قبلی شده است. فولکس واگن برای این که بتواند این صفحه نمایش را جانمایی کند، قسمت فوقانی داشبورد را اصلاح کرده و در بخش پایینی هم یکسری کنترلر جدید برای سیستم تهویه هوا تعبیه کرده است.

فولکس واگن تائوس 2025

 

قوای محرکه

کراس اوور کوچک تائوس 2025، زیر کاپوت مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ شده که می‌تواند در شرایط ایده آل، 174 اسب بخار قدرت تولید کند. موتور این خودرو مجهز به رینگ‌های پیستون، انژکتورها، محفظه توربوشارژ و اینترکولر بزرگ‌تر شده و به همین خاطر است که در مقایسه با نسل قبلی، 16 اسب بخار بیشتر قدرت تولید می‌کند.

فولکس واگن تائوس 2025

نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتومات چرخ‌ها را به حرکت در می‌آورد و این وظیفه قبلا به عهده یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه بود.

تائوس در بازار ایالات متحده آمریکا با استقبال خوبی مواجه شده و از مدل 2022 این کراس اوور تا به امروز، سالانه 60 هزار دستگاه در این کشور به فروش رسیده است. فولکس واگن برای این که بازار فروش جذاب‌تری ایجاد کند، تائوس را با طرح رینگ‌های بیشتر و سه رنگ بیرونی سبز خزه‌ای، آبی مونتری و خاکستری مونومنت عرضه کرده است. قیمت پایه این خودرو 25.420 دلار اعلام شده است.

ویدیو مرتبط

همچنین بخوانید:
فیس لیفت جک S3 کرمان موتور با ظاهر و مشخصات جدید به بازار ایران می‌آید همزمان با انتقاد دولت مردان از قیمت مفت بنزین در ایران، خودروهای پرمصرف در خیابان جولان می‌دهند بنزین در امارات برای بازنشستگان رایگان شد مقایسه نیسان پاترول جدید با حضرت ژاپنی و گردن کلفت‌های آمریکایی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*