ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن انجام شد؛ کلاه گشادی که سر کاربران رفت

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن با موفقیت بین کاربران توزیع شد و توسعه دهندگان آن مسیری را در پیش گرفتند که پیکسل ورس شکست خورده طی کرده بود.

بازی کتیزن که یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های تلگرامی است، به خط پایان نزدیک شد. هم اکنون ایردراپ این پروژه در حال توزیع بین کاربران است و به زودی قابلیت برداشت مستقیم فعال خواهد شد. در مرحله فعلی، تعداد توکن‌های هر بازیکن مشخص شده و کاربران می‌توانند با توجه به مقدار پاداشی که به آن‌ها تعلق گرفته، تصمیم‌گیری کنند.

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن

بازیکنان بازی تلگرامی کتیزن، هم اکنون می‌توانند با ورود به ربات این پروژه و انتخاب قسمت Airdrop، نتیجه تلاش‌های خود را مشاهده کنند. گفتنی است که در حال حاضر فقط گزینه استیک (به فرآیند نگه داشتن و قفل کردن ارزهای دیجیتال در یک کیف پول با هدف مشخص گفته می‌شود) فعال شده و برداشت به کیف پول تون کیپر و سایر ولت‌ها فعال نشده است.

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن

علاوه بر این قیمت‌گذاری و حجم سرمایه توکن نامشخص بوده و یکی از اقدامات نه چندان جالب توسعه‌دهندگان، عرضه اولیه محدود توکن‌ها بین کاربران است. در ایرادراپ نات کوین و داگز دیدیم که تمامی توکن‌ها بدون محدودیت و قفل توکن بین کاربران توزیع شد ولی کتیزن قرار نیست رویه این دو پروژه محبوب را در پیش بگیرد.

ماجرای عرضه محدود ایردراپ کتیزن چیست؟

به گزارش کاربران این بازی، عرضه توکن‌ها بین کاربران ناعادلانه بوده و آنچه بیش از عرضه دو مرحله‌ای آزاردهنده شده، تأخیر در عرضه به صورت کامل است. با توجه به این که پروژه Catizen از روز اول تا همین دیروز حمایت بی‌چون و چرای پاول دورف و بنیاد TON را داشت، انتظار می‌رفت که مسیر پروژه‌های شکست خورده‌ای مثل پیکسل ورس را ادامه ندهد و مثل Dogs و نات کوین پیش برود.

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن

وستینگ یا همان تأخیر در عرضه توکن‌ها بین کاربران به شدت آزاردهنده است و باعث آسیب به پروژه خواهد شد. در مقطع کنونی باید منتظر اعلام حجم سرمایه و آغاز معاملات به صورت رسمی باشیم. ساعاتی پیش کانال رسمی کتیزن در تلگرام اطلاعیه‌ای منتشر کرد که نحوه توزیع ایردراپ را مشخص می‌کند.

براساس اطلاعیه اخیر Catizen، بازیکنان 15 درصد از کل عرضه را دریافت خواهند کرد و می‌توان پاداش اختصاص داده شده را از داخل ربات و بخش ایردراپ مشاهده کرد که قابل برداشت و فروش است. 19 درصد دیگر ظرف 36 ماه پس از لیست توکن توزیع خواهد شد.

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن

نحوه توزیع ایردراپ

در واقع تیم توسعه در نظر دارد که مردم به بازی ادامه دهند تا توکن‌های بیشتری دریافت کنند. به نظر می‌رسد این برنامه محکوم به شکست است، چرا که کاربران هم اکنون به دنبال دریافت پاداش خود به صورت مستقیم هستند نه این که 3 سال بعد موفق به دریافت شوند.

همچنین براساس آمار tgstat.com، ربات کتیزن به سرعت در حال از دست دادن کاربران فعال خود در تلگرام است. این اقدام نتیجه درس نگرفتن تیم توسعه دهنده پروژه از ایردراپ‌های مشابه مثل پیکسل ورس است. جامعه فعال تلگرامی این بازی، تأخیر 3 ساله در توزیع سهم را نمی‌پذیرد و کتیزن با کوبیدن این میخ بر تابوت خود، تاریخ مرگ خود را جلو انداخته است.

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن

روند ریزشی کاربران کتیزن

ماجرای استیک کردن چیست؟

هم اکنون 5 استخر استیکینگ برای کاربران کتیزن ارائه شده که همه آن‌ها با 5 صرافی متمرکزی که کشورمان را تحریم کرده‌اند، در ارتباط هستند. تا زمانی که قابلیت استیک بدون محدودیت و از راه دیگری برای ما ایرانی‌ها فعال نشده، توصیه می‌کنیم که اقدام به انتخاب گزینه‌های موجود در عکس نکنید. تمامی استخرهای فوق برای استیک کردن نیاز به احراز هویت دارند که متاسفانه برای ایرانیان داخل کشور چنین شرایطی فراهم نیست.

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن

کلاهبرداری به سبک کتیزن و پیکسل ورس

داستان کتیزن شباهت‌های بسیاری به پروژه محبوب پیکسل ورس دارد. زمانی که بنیاد تون پشت این دو پروژه درآمد، در کمتر از یک ماه میلیون‌ها کاربر به ربات تلگرامی هر یک از آن‌ها سرازیر شدند، اما در ادامه دیدیم که پیکسل ورس با کاربران خود چه کرد!

کتیزن امشب باخت و قطعا در آینده تأثیر منفی روی اکوسیستم وب 3 و پروژه‌های ایردراپی تلگرام می‌گذارد. کاربران آگاه امروز با فریب‌های این بازی یا همتای مشابه آن فریب نمی‌خورند و هم اکنون شاهد ترک کانال تلگرامی و حذف ربات آن از سوی کاربران هستیم. قفل توکن و برداشت طی 3 سال آینده، مصداق بارز کلاهبرداری است.

بازی‌های تلگرامی مشابه – همستر کامبت، تپ سواپ، بلوم و راکی ربیت – باید از اشتباهات کتیزن و پیکسل ورس درس بزرگی بگیرند و سعی نکنند کاربران را با وعده‌های پوشالی و کاذب فریب دهند. نظر شما راجع به توزیع ایردراپ Catizen چیست؟ سهم شما از این توکن‌ها چقدر بوده است؟

همچنین بخوانید:
ریال دیجیتال به زودی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد همستر کامبت؛ گزینه برداشت توکن و انتخاب کیف پول فعال شد معرفی ۳ ارز دیجیتال مورد علاقه سرمایه گذاران در شرایط فعلی بازار این ۳ میم کوین را زیر نظر داشته باشید