قابلیت جدید گوشی اندرویدی

گوشی های اندرویدی با سرعت نور، قابلیت جدید آیفون را کپی خواهند کرد

گوگل قصد دارد در آینده نزدیک یکی دیگر از قابلیت های امنیتی جدید آیفون را به گوشی های اندرویدی بیاورد. این قابلیت احتمال سرقت اطلاعات کاربران را به صفر می‌رساند.

بلافاصله پس از آن که اپل در رویداد رونمایی سری آیفون 16 خود از قابلیت جدید امنیتی قفل فعال‌سازی قطعات خبر داد، اکنون گزارش‌هایی مبنی بر ارتقاء چشمگیر امنیت در گوشی های اندرویدی در اینترنت منتشر شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، گوگل دنبال توسعه سیستم امنیتی جدیدی برای گوشی‌های اندرویدی است که احتمال به سرقت رفتن اطلاعات کاربران در صورت دزدیده شدن گوشی را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. این قابلیت که Identity Check نام دارد با هدف پر کردن خلاء‌های امنیتی سیستم عامل اندروید در احراز هویت کاربران رونمایی خواهد شد.

قابلیت جدید Identity Check در گوشی های اندرویدی چیست؟

بسیاری اپلیکیشن‌های اندرویدی مدرن از سیستم احراز هویت دوگانه در این سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند. برای مثال علیرغم آن که تقریبا تمامی برنامه‌های شناخته‌شده این سیستم عامل قادر به دسترسی به حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره هستند، بسیاری از آن‌ها همچنان اجازه ورود به کاربران از طریق وارد کردن رمز یا پین کد را هم به آن‌ها می‌دهند. به این ترتیب اگر فردی گوشی اندرویدی شما را بدزدد قادر خواهد بود با استفاده از رمز به اپلیکیشن وارد شده و به اطلاعات حساس آن دسترسی پیدا کند.

سرقت داده های گوشی

قابلیت Identity Check با هدف مقابله با این ایراد در سیستم عامل اندروید تعبیه خواهد شد. این قابلیت زمانی که کاربران خارج از محیط‌های مطمئن تعریف‌شده مثل خانه یا محل کار قرار داشته باشند، امکان ورود به اپلیکیشن‌ها از طریق پین کد، رمز عبور یا الگو را غیرفعال می‌کند. به این ترتیب اگر گوشی شما دزدیده شود، سارقان تنها از طریق احراز هویت بیومتریک قادر به ورود به گوشی شما خواهند بود که بسیار سخت و در اکثر مواقع غیرممکن است.

گوگل برای استفاده از قابلیت Identity Theft ظاهرا نیازمند استفاده از سرویس Trusted Places خود خواهد بود. این سرویس با ردیابی محل کنونی کاربر و تعامل با سیستم عامل، حضور او در محیط‌های امن را تشخیص داده و به محض خروج از آن‌ها دسترسی به رمز عبور یا پین کد در اپلیکیشن‌های مختلف را غیرفعال می‌کند.

قابلیت جدید گوشی اندرویدی

ویژگی امنیتی جدید گوشی های اندرویدی دقیقا مشابه قابلیت Stolen Device Protection در آیفون های اپل است که به‌طور مشابه، زمانی که کاربر خارج از محل‌هایی خاص قرار دارد، برای دسترسی به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های سیستم عامل استفاده از احراز هویت بیومتری را اجباری می‌کند. در عین حال بدون شک چنین قابلیتی مورد استقبال کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار خواهد گرفت و خیال‌شان را از امنیت داده‌های‌شان آسوده خواهد کرد.

سرقت اطلاعات آیفون

البته باید توجه کرد که قابلیت Identity Check به‌طور 100 درصدی غیرقابل نفوذ نیست؛ زیرا سارقان حرفه‌ای و کاربلد همچنان می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف احراز هویت بیومتری گوشی‌های اندرویدی را دور بزنند. با این وجود گذر از قابلیت‌های احراز هویت بیومتری مثل اثر انگشت یا تشخیص چهره قطعا دشوارتر و پردردسرتر از پین کد یا رمز عبور خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که Identity Theft چه زمانی به گوشی‌های اندرویدی خواهد آمد. با این وجود می‌توان حدس زد که قابلیت فوق بخش مهمی از سیستم امنیت اندروید 15 خواهد بود. برای مثال، Android 15 QPR1 می‌تواند بهترین زمان برای تعبیه این قابلیت جذاب امنیتی در سیستم عامل اندروید باشد.

لیست کامل تمام گوشی هایی که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت نخواهند کرد همه تغییراتی که آپدیت اندروید ۱۵ در گوشی‌های سامسونگ به وجود می‌آورد + عکس حسرت جدید اندرویدی‌ها: گوشی‌های آیفون ضد سرقت می‌شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*