قیمت کیا K5 توربو

کیا K5 توربو با قیمت نجومی وارد بازار آزاد شد

همزمان با عرضه کیا K5 توربو وارداتی کوشا خودرو به خریداران، قیمت نجومی این سدان زیبا و پرآپشن کره‌ای در بازار آزاد مشخص شده است.

پس از استقبال قابل قبول متقاضیان از طرح فروش کیا کی ۵ وارداتی با موتور تنفس طبیعی، شرکت کوشا خودرو تصمیم به عرضه نسخه پرآپشن تر این خودرو با پیشرانه توربوشارژ گرفت. در همین راستا مدتی پیش شاهد عرضه کیا K5 توربو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بودیم. حال طبق جدیدترین اخبار خودرو، اولین سری این سدان کره‌ای تحویل مشتریان شده و همین موضوع باعث قیمت گذاری نجومی آن در بازار آزاد شده است.

بررسی قیمت فضایی کیا K5 توربو در بازار آزاد

نام خودروکیا K5 توربو
قیمت فروش در سامانه۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان
قیمت بازار۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

کوشا خودرو، سدان کیا K5 توربو را با قیمت ۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه کرده بود. با این حال اکنون شاهد هستیم که مالکان و دلالان این خودرو را با قیمت حدودی ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌کنند. اختلاف قیمت ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومانی این خودرو نسبت به قیمت کارخانه بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم و همین موضوع خود نشان دهنده طمع دلالان برای کسب سودی شیرین از فروش این خودرو است.

با این‌حال سابقه نشان داده که افراد زیادی توانایی پرداخت چنین مبالغی را دارند و برای اینکه جزو اولین نفراتی باشند که با این سدان جذاب و خوش فیس در خیابان ها تردد کنند، مبلغ اعلامی را هم پرداخت می‌کنند. همچنین باید گفت که قیمت اعلامی صرفا در بدو عرضه به بازار اعلام شده و هفته های آینده این احتمال وجود دارد که با افت قابل توجه قیمت این خودرو مواجه شویم.

مشخصات فنی و آپشن‌های KIA K5 Turbo

کیا K5 توربو، مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI (تزریق مستقیم سوخت) است که 170 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مجموع این توان از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه خشک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 8.8 ثانیه اعلام شده است اما با توجه به شرایط آب و هوایی، ارتفاع از سطح دریا و کیفیت بنزین ممکن است به بیش از 10 ثانیه برسد.

نمای داشبورد کیا K5 توربو

از مجموع امکانات کیا کی ۵ توربو می‌توان به صفحه نمایشگر ۱۲٫۳ اینچ لمسی مرکزی، کلاستر تمام دیجیتال راننده، پورت USB، شارژر TYPE C و پورت شارژر فندکی ۱۲ ولت، سیستم استارت/استاپ، ۶ کیسه‌ هوای ایمنی، سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS ENTRY) و استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم مدیریت پایداری خودرو (VSM)، سیستم کنترل کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور پایش میزان فشار باد تایر (TPMS)، سیستم هشدار سیگنال چشمک زن (ESS)، سیستم جلوگیری از برخورد با عابر پیاده، دوچرخه و موتورسیکلت (FCA) سیستم حفظ خودرو بین خطوط (LFA)، سیستم هشدار خارج شدن از خطوط (LDW)، سیستم هشدار سطح توجه راننده به جاده (DAW)، کنترل نور بالا (HBA)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، شارژر بی‌سیم و… اشاره کرد.

همچنین بخوانید:
قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید برای فروش در بازار ایران مشخص شد کاتالوگ مشخصات فنی و آپشن‌های نیسان سیلفی هیبرید وارداتی در ایران منتشر شد معین خودرو قیمت نهایی هوندا ENS1 را اعلام کرد