ارزش خرید بیت کوین

آیا بیت کوین زیر 60 هزار دلار ارزش خرید دارد؟

ارزش خرید بیت کوین در شرایط فعلی که نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و باید به مقاومت روانی 60 هزار دلار واکنش مثبت نشان دهد، چقدر است؟

بیت کوین تاکنون سال دراماتیکی را پشت سر گذاشته و پس از رشد سریعی که اوایل سال داشت، طی 6 ماه گذشته قیمت آن حدود 20 درصد کاهش یافته است. خبر خوب این که طرفداران این ارز دیجیتال از افت اخیر آن دلسرد نشده و خوش‌بینی آن‌ها ریشه در این واقعیت دارد که طی 5 سال گذشته، ارزش بیت کوین 460 درصد در مقایسه با شاخص S&P افزایش یافته است.

ارزش خرید بیت کوین زیر 60 هزار دلار چقدر است؟

هم اکنون هر واحد از بیت کوین با قیمت 60 هزار دلار معامله می‌شود، اما آیا ارزش دارد که روی این رمزارز سرمایه گذاری کنیم؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به این پیش‌بینی که قیمت BTC بیشتر از این‌ها افزایش می‌یابد، بیندازیم.

هشدار سرمایه گذاری

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید هرگونه رمزارز، تحقیق و بررسی در آن حوزه، جزو اصول اولیه و مهمی است که تمامی سرمایه‌گذاران باید رعایت کنند. این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به مخاطبان عزیز، نوشته شده و توصیه به خرید یا فروش نیست. رسانه گجت نیوز با سلب مسئولیت از خود، معامله هر گونه دارایی را منوط به نظر شخصی کاربران می‌کند.

پیشنهاد ویژه بیت کوین

در شرایط کنونی، تنها چیزی که همچنان سرمایه گذاران را به سمت بیت کوین می‌کشاند، این است که میزان استخراج آن توسط ماینرها محدود شده و همین موضوع باعث می‌شود تا ذاتا کمیاب و دست نیافتنی شود. در حال حاضر حدود 19.8 میلیون بیت کوین وجود دارد که معادل 94 درصد از کل عرضه جهانی است.

ارزش خرید بیت کوین

همزمان با رویداد هاوینگ 2024، پاداش استخراج ماینرها نصف شد و تا سال 2028، استخراج دشوارتر می‌شود. سال 2140 میلادی، فرآیند ماینینگ به پایان می‌رسد و کل 21 میلیون BTC وارد چرخه عرضه و تقاضا خواهد شد. عرضه محدود بیت کوین به این دلیل است که دنیای کریپتو برای بسیاری از مردم جذاب است.

همه ما به خوبی از تأثیر منفی تورم بر ارزش پول آگاه هستیم و هر چه دولت ایالات متحده پول بیشتری چاپ کند، ارزش پول کمتر می‌شود. یکی از راه‌های حفظ ارزش دارایی‌ها در مقابل کاهش ارزش پول و تورم، سرمایه گذاری در چیزی است که با تورم یا افزایش عرضه نمی‌توان ارزش آن را دستکاری کرد.

ارزش بیت کوین می‌تواند کم و زیاد شود و حتی در بعضی مواقع ریزش‌های شدیدی را تجربه کرده، اما با گذشت زمان نه تنها ارزش آن کمتر نشده بلکه باارزش‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:

معرفی ۳ آلت کوین انقلابی ۲۰۲۴ که انتظار رشد خوبی از آن‌ها داریم

بیت کوین راهکاری بی‌حاشیه برای سرمایه گذاری

ارزش خرید بیت کوین

یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در بیت کوین در شرایط فعلی این است که تبدیل به یک سرمایه گذاری اصلی شده است. برای مثال خرید و فروش بیت کوین از طریق اپلیکیشن‌های زیادی مثل پی پال و رابین هود مارکتز در حال انجام است. حتی شرکت‌های مالی معتبری طی چند سال گذشته رویکرد بازتری نسبت به BitCoin اتخاذ کرده‌اند. برای مثال شرکت Visa به مشتریان خود اجازه می‌دهد تراکنش‌ها را از طریق بیت کوین انجام دهند.

همچنین راه‌های دیگری برای سرمایه گذاری در بیت کوین بدون مالکیت کامل روی ارزهای دیجیتال وجود دارد. در اوایل سال جاری، نخستین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین راه اندازی شد. از جمله صندوق‌های سرمایه گذاری محبوبی که به افراد اجازه می‌دهد در ای‌تی‌اف‌ها سرمایه گذاری کنند می‌توان به iShares BitCoin اشاره کرد.

هم اکنون خرید ای تی اف بیت کوین به اندازه خرید سهام یا صندوق‌های شاخص دیگر آسان شده و می‌توانید به راحتی آن‌ها را خرید و فروش کنید. با این اوصاف سرمایه گذاری در بیت کوین آسان شده و افراد بیشتری می‌توانند به عنوان یک سرمایه گذاری امن به آن نگاه کنند.

ارزش خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید:

نهنگ‌های اتریوم چند درصد از این ارز دیجیتال را در اختیار دارند؟

آیا باید بیت کوین بخریم؟

تحلیلگران معتقدند که اگر مقداری پول نقد اضافی در اختیار دارید، اختصاص بخش کوچکی از آن به بیت کوین، ایده بلندمدت خوبی است. محبوبیت فزاینده این رمزارز بین سرمایه‌گذاران، عرضه محدود و ارزش ذاتی آن در کنار پذیرش فزاینده بین دولت‌ها و موسسات مالی، سرمایه گذاری در BTC را تبدیل به یک حرکت هوشمندانه کرده است.

شایان ذکر است که پادشاه ارزهای دیجیتال احتمالا نوسانات قیمتی بیشتری را نسب به سهام شرکت‌ها تجربه خواهد کرد و به همین دلیل است که باید 5 تا 10 درصد از سبد خود را به آن اختصاص دهید. با سقوط بیت کوین در شش ماه گذشته، هم اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری است. تنها کاری که باید بکنید این است: مطمئن شوید که با هر نوسانی ترس به دلتان راه پیدا نخواهد کرد. ارزش خرید بیت کوین چقدر است؟

در گجت نیوز بخوانید:
ریال دیجیتال به زودی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن انجام شد؛ کلاه گشادی که سر کاربران رفت معرفی ۳ ارز دیجیتال مورد علاقه سرمایه گذاران در شرایط فعلی بازار این ۳ میم کوین را زیر نظر داشته باشید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*