نخستین بیمارستان هوشمند ایران راه‌اندازی می‌شود

یک شرکت دانش‌ بنیان ایرانی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و پردازش تصویر، بیمارستان هوشمندی طراحی کرده است که قادر به تشخیص دقیق بیماری‌ها است.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، پلتفرمی نوآورانه برای تشخیص بیماری‌ها از روی تصاویر پزشکی ایجاد کرده است. این پلتفرم به عنوان یک دستیار هوشمند در کنار پزشکان متخصص عمل می‌کند و با ارائه گزارش‌های دقیق، فرآیند تشخیص و درمان را تسریع می‌بخشد.

حسین مستخدمین حسینی، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، ضمن اشاره به تمرکز شرکت بر پردازش تصویر و فناوری اطلاعات و ارتباطات، از طراحی و عرضه چندین محصول بین‌المللی خبر داد. یکی از این دستاوردهای قابل توجه، توسعه یک بیمارستان مجهز به هوش مصنوعی است که با بهره‌گیری از پردازش تصویر، قادر به تشخیص دقیق بیماری‌ها است.

بیمارستان هوشمند

دسترسی به ۸ ماژول تشخیصی در بیمارستان هوشمند

کاربران و پزشکان می‌توانند با ایجاد یک پنل شخصی در این سیستم، به ۸ ماژول‌ تشخیصی مختلف دسترسی پیدا کنند. این ماژول‌ها برای تشخیص بیماری‌هایی مانند آب مروارید، کلیه، زانو، سرطان پروستات، سرطان پستان، بیماری MS، تومور مغز و سرطان کبد طراحی شده‌اند. بیمار با آپلود تصویر پزشکی، نتیجه اولیه را دریافت می‌کند و پزشک می‌تواند با تعامل با سیستم، تشخیص دقیق‌تری ارائه دهد.

حسینی، چت آنلاین را یکی از ویژگی‌های برجسته این پلتفرم معرفی کرد و گفت: این پلتفرم به ۱۲ زبان مختلف قابل استفاده است و به عنوان یک دستیار هوشمند در کنار پزشکان عمل خواهد کرد. وی افزود: با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این پلتفرم، از جمله سرورهای قدرتمند جی‌پی‌یو، در حال آماده‌سازی است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه بتوانیم آن را در اختیار جامعه پزشکی قرار دهیم.

حسینی ضمن معرفی یکی دیگر محصولات شرکت، آن را مشابه نقشه‌های حرارتی توصیف کرد. این محصول که در حال حاضر در یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی نصب شده است، با تحلیل دقیق تردد و مدت زمان ماندگاری مشتریان در نقاط مختلف فروشگاه، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد. وی افزود: با کمک این داده‌ها، می‌توان بهترین چیدمان را برای محصولات طراحی کرد و در نتیجه، فروش را افزایش داد و تجربه خرید بهتری را برای مشتریان فراهم کرد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، همچنین از توسعه سیستمی خبر داد که با استفاده از پردازش تصویر، به صورت خودکار تردد پرسنل را ثبت و تحلیل می‌کند. وی افزود: این سیستم هوشمند با همکاری دوربین‌های مداربسته، رفتارهای سازمانی کارمندان را رصد کرده و گزارش‌های جامعی را برای مدیران فراهم می‌کند. با استفاده از این سیستم، نیازی به حضور فیزیکی افراد برای نظارت بر ورود و خروج پرسنل نیست و در نتیجه، بهره‌وری و دقت در این فرآیند به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در گجت نیوز بخوانید
هوش مصنوعی کره‌ای‌ها در یک چشم به‌هم زدن سارقان را تشخیص می‌دهد این قابلیت جذاب هوش مصنوعی سامسونگ، به گوشی‌های اندرویدی دیگر هم اضافه می‌شود قابلیت Clean Up اپل با تکیه بر هوش مصنوعی برای رقابت با پاک کن جادویی گوگل معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*