تماشا کنید: شهر روندا در اسپانیا و عجایبی که در قلب آن پنهان شده است

تماشا کنید: شهر روندا و عجایبی که در قلب آن پنهان شده است

وقتی توریستی به یک شهر زیبا می‌رود، به دیگران هم توصیه می‌کند که به آنجا بروند. کم کم تعداد توریست‌های آن منطقه زیاد می‌شود و با ساخت هتل و مراکز خدماتی، آن مکان به یک نقطه‌ی گردشگری تبدیل می شود. اما این موضوع باعث می‌شود که توجه گردشگران به نقاط دیدنی دیگر کمتر شود؛ نقاطی مانند شهر روندا در کشور اسپانیا.

شهر روندا (Ronda) یکی از شهرهای کوچک کشور اسپانیاست که در ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر مالاگا قرار گرفته است. روندا مساحت کمی دارد اما اگر نسبت مناطق دیدنی به مساحت آن را حساب کنیم، مطمئنا رقم بالایی بدست می‌آید! اگر در اینترنت نام این شهر را جستجو کنید، تصاویری را پیدا می‌کنید که مخصوص کارت‌های پستال هستند و این شهر به دلیل وجود نماهای طبیعی بسیار زیبا و مناطق مناسب عکس گرفتن، شهرت جهانی دارد.

۱۱۳۳۱۷۱_۹۱_z

شهر روندا یک در یک منطقه‌ی کوهستانی قرار گرفته است و اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، بر روی یک کوهستان بنا شده است! این موضوع مناطقی را بوجود آورده است که نمونه‌های آن را فقط در سریال‌های فانتزی نظیر بازی تاج و تخت مشاهده کرده ایم. شهر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که توسط یک پل به یکدیگر متصل می‌شوند. این دو بخش طی سال‌های متفاوتی ساخته شده اند و “شهر جدید” و “شهر قدیم” نامیده شده اند.

این پل که Puente Nuevo نامیده می‌شود، در سال ۱۷۹۳ بنا شده است و در طول این ۲۲۳ سال، گویا سنگ‌های تشکیل دهنده‌ی آن با بدنه‌ی کوهستان ترکیب شده اند و رنگ، ظاهر و شیب آن‌ها با دامنه‌ی کوه یکی شده است. این پل بر روی یک رودخانه قرار گرفته است که در نقطه‌ی انتهایی مسیر خود به دره‌ی عمیقی می‌ریزد و آبشار زیبایی را تشکیل می‌دهد؛ ارتفاع این دره تا بالای پل Puente Nuevo حدود ۹۱.۵ متر (۳۰۰ فوت) است.

تماشا کنید: شهر روندا در اسپانیا و عجایبی که در قلب آن پنهان شده است

حدود چند قرن از ساخت شهر می‌گذرد اما هنوز هم همان بافت اولیه حفظ شده است و مردم ساکن روندا سعی کرده اند میراث گران‌بهای برجای مانده از اجدادشان را در همان حالت اصیل اولیه نگه دارند.

تماشا کنید: شهر روندا در اسپانیا و عجایبی که در قلب آن پنهان شده است

شهر روندا ؛ زادگاه گاوبازی به شیوه‌ی مدرن

مگر می‌شود گردشگری به سرزمین ماتادورها بیاید و مراسم هیجان انگیز گاو‌بازی را تماشا نکند؟ روندا شهری است که گاو‌بازی مدرن اسپانیا از آنجا متولد شده است و این شهر از این نظر دارای تاریخ غنی و جذابی است.

تماشا کنید: شهر روندا در اسپانیا و عجایبی که در قلب آن پنهان شده است

رینگ اصلی گاوبازی روندا یک مکان بسیار قدیمی است و بدلیل این ارزش تاریخی، این مکان تبدیل به موزه شده است و تنها یک بار در سال طی مراسم باشکوهی از آن برای گاوبازی استفاده می‌شود. این رینگ Plaza de Toros نام دارد و جالب است بدانید که ساخت آن در قرن هجدهم میلادی به پایان رسیده است!

تماشا کنید: شهر روندا در اسپانیا و عجایبی که در قلب آن پنهان شده است

در ویدیوی زیر می‌توانید سفری داشته باشید به شهر روندا و با گوشه‌ای از جذابیت‌های این منطقه از آندلس آشنا شوید:


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*