صادرات پژو ۲۰۷ اتوماتیک

صادرات پژو ۲۰۷ اتوماتیک ایران خودرو به روسیه!

گروه صنعتی ایران خودرو، صادرات پژو ۲۰۷ اتوماتیک مونتاژی کشورمان را با قیمتی فراتر از بازار داخلی به روسیه آغاز کرد.

صادرات خودرو، همواره یکی از چالش‌های مهم صنعت خودروسازی کشورمان بوده است. از آنجایی که عموم خریداران محصولات ایرانی کشورهای فقیر و جنگ زده آفریقایی و دیگر کشورهای جنگ زده خاورمیانه مانند عراق و سوریه هستند، شنیده شدن نام روسیه به عنوان مشتری یک خودرو ایرانی اندکی تعجب برانگیز است. با این حال تحریم‌های اقتصادی شدید آمریکا برعلیه روسیه و از طرفی اتحاد ایران و روسیه موجب همکاری های اخیر این دو کشور در عرضه خودرو بوده است.

حال طبق جدیدترین اخبار خودرو، و براساس گزارش رسانه های روسی، خودرو محبوب پژو ۲۰۷ با نسخه اتوماتیک وارد بازار روسیه شده و می‌تواند به عنوان یکی از رقبای لادا وستا در این کشور عرض اندام نماید.

صادرات پژو ۲۰۷ اتوماتیک با مشخصات فنی متفاوت به روسیه

صادرات پژو ۲۰۷ اتوماتیک

طبق اعلام منابع روسی، نسخه صادراتی پژو ۲۰۷ اتوماتیک به بازار این کشور از پیشرانه‌ای بنزینی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار بهره‌مند شده است. با توجه به قدرت اعلام شده می‌توان دریافت که موتور این خودرو همان TU5 ارتقاء یافته (TU5 پلاس) است. با این حال ECU این خودرو نیز دستخوش تغییرات متعددی شده تا با آب و هوای روسیه سازگارتر شود.

نکته جالب و تأمل برانگیز اما یه گیربکس این خودرو بازمی‌گردد. ایران خودرو برای نسخه صادراتی به بازار روسیه از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک AL4 بهره برده است. این درحالیست که مدت‌ها پیش گیربکس DAE چینی به عنوان جایگزین AL4 قدیمی پژو در این محصولات مورد استفاده قرار گرفته بود.

همچنین قرار است تا پژو ۲۰۷ اتوماتیک مونتاژ ایران با قیمت ۱.۷۵ میلیون روبل، معادل ۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان در بازار روسیه عرضه شود.

صادرات این خودرو به روسیه با آگاهی کامل مردم این کشور از ریشه و پلتفرم ۲۰۷ صورت می‌پذیرد. در سال ۱۹۹۸ اولین سری از پژو ۲۰۶ در کشور فرانسه معرفی و پس از مدت اندکی نسخه فیس لیفت آن با نام پژو ۲۰۶ پلاس معرفی شد. خودرویی که در بازار ایران با نام پژو ۲۰۷i شناخته می‌شود و بسیار نیز محبوب است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
چرا تولید خودرو در ایران کاهش یافته است؟ شاهکار جدید خودروهای داخلی؛ مشکل جدی خودروهای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ باعث سوختگی پای راننده می شود تولید رانا پلاس اتوماتیک به زودی استارت می‌خورد