قابلیت iOS 18 آیفون

اپل با 250 قابلیت جدید در iOS 18، صاحبان آیفون را شگفت‌زده می‌کند

گزارش جدید اپل حاکی از ارائه 250 قابلیت جدید از سوی iOS 18 به کاربران آیفون است. اینجا تعدادی از این قابلیت‌های کمترشناخته‌شده را معرفی خواهیم کرد.

اگر پیگیر اخبار گوشی‌های سری آیفون 16 اپل بوده‌اید در جریان هستید که این سری پرچمداران قرار است به جدیدترین سیستم عامل موبایل اپل، آی او اس 18 مجهز باشند و قابلیت‌های جدید و جذابی به کاربران ارائه دهند. سیستم عامل iOS 18 از امروز به‌تدریج در اختیار کاربران مدل‌های مجاز آیفون قرار گرفته و به‌زودی روی میلیاردها دستگاه در سرتاسر دنیا نصب خواهد شد. اپل وعده داده که سیستم عامل iOS 18 بیش از 250 قابلیت جدید را در اختیار آیفون داران قرار خواهد داد.

قابلیت های جدید iOS 18 برای کاربران آیفون بی‌شمارند!

گزارشی که کوپرتینویی‌ها از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آی او اس 18 منتشر کرده‌اند حاکی از ارتقای اکثر بخش‌های این سیستم عامل است. در کنار افزوده شدن هوش مصنوعی Apple Intelligence که گل سرسبد قابلیت‌های جدید آیفون 16 به شمار می‌رود، آی او اس 18 همچنین امکان شخصی‌سازی گسترده هوم اسکرین و مرکز کنترل را نیز در اختیار کاربران قرار داده و اپلیکیشن Photos را نیز به‌طور کامل بازنگری خواهد کرد. از سوی دیگر، پیشرفت‌های اپلیکیشن پیام‌رسان Messages و برنامه جدید Passwords نیز از جمله ویژگی‌های جدیدی هستند که آی او اس 18 برای کاربران آیفون به ارمغان خواهد آورد.

سیستم عامل آی او اس 18

اما این تمام ماجرا نیست و بسیاری بخش‌های دیگر این سیستم عامل نیز با بهبودهای گسترده‌ای روبرو خواهند شد. از جمله تغییرات جزیی‌تر آی او اس 18 شاید کمتر از دیگر موارد به چشم آمده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتقا مهم Car Play پشتیبانی از صدای محیطی را به این سرویس خواهد آورد. به این ترتیب خودروهای با قابلیت پشتیبانی از صدای محیطی می‌توانند با استفاده از Apple Music و یا دیگر سرویس‌های شخص ثالث پخش موزیک از صدای سه‌بعدی بهره‌مند شوند.‌ علاوه بر این، کاربران در iOS 18 همچنین قادر خواهند بود حین استریم کردن موزیک به HomePod یا سایر دستگاه‌های سازگار از طریق AirPlay از صدای محیطی بهره‌مند شوند.
  • امکان افزودن و کنترل اکسسوری‌های Matter از طریق وای فای بدون نیاز به هاب در اختیار کاربران آی او اس 18 قرار خواهد گرفت.
  • انتقال داده‌ها از دیگر سیستم عامل‌ها به iOS به‌طور قابل ملاحظه‌ای سرراست‌تر و سریع‌تر خواهد شد.
  • اپلیکیشن Weather در iOS 18 نیز بازنگری شده تا پیدا کردن دمای حس‌شده در محیط (Feels Like) ساده‌تر شود.
  • قابلیت ضبط و خلاصه‌برداری تماس‌های صوتی نیز از طریق آی او اس 18 به کاربران آیفون ارائه خواهد شد.
  • سیستم Live Voicemail تعداد بسیار بیشتری زبان را پشتیبانی خواهد کرد.

هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس

البته پیش از آن که سیستم عامل iOS 18 را دانلود کنید در نظر داشته باشید که هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس همراه با این آپدیت ارائه نخواهد شد. بنابراین برای بهره‌مندی از قابلیت‌های آن باید تا انتشار آپدیت آی او اس 18.1 منتظر بمانید. از سوی دیگر، تنها خانواده آیفون 16 اپل در کنار آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس توانایی استفاده از هوش مصنوعی Apple intelligence را خواهند داشت.

قابلیت iOS 18 آیفون

علاوه بر این، آپدیت iOS 18 نیز تنها برای گوشی‌های پس از آیفون 12 و آیفون SE 3 منتشر خواهد شد.‌ بنابراین اگر مدل آیفون شما قدیمی‌تر است قادر به دریافت جدیدترین نسخه این سیستم عامل نخواهید بود.

با وجود این که بسیاری صاحب‌نظران عقیده دارند بهتر است آی او اس 18 را دانلود نکنید و منتظر iOS 18.1 بمانید، اما اگر در هر صورت تصمیم به نصب این سیستم عامل گرفته‌اید می‌توانید مراحل زیر را بپیمایید:

  • گوشی خود را به شارژر وصل کرده و به یک شبکه وای فای مطمئن و پرسرعت متصل شوید.
  • وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و سپس روی گزینه General کلیک کنید.
  • گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  • در صورتی که iOS 18 برای گوشی‌تان عرضه شده باشید آن را دانلود و نصب کنید.
  • اگر به‌جای گزینه Install Now، گزینه Download and Install را مشاهده می‌کنید، آن را فشار دهید و پس از به اتمام رسیدن دانلود رمز عبورتان را وارد کنید تا نصب آپدیت آغاز شود.
در گجت نیوز بخوانید:
اپل این قابلیت های جذاب iOS 18 را از اندروید دزدیده است 6 قابلیت اندروید که حتی iOS 18 هم نتوانست به آیفون ها بیاورد بهترین ویژگی های آیفون ۱۶؛ چرا باید گوشی پرچمدار جدید اپل را خرید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*