بیت کوین یا طلا ؛ بهترین راه سرمایه گذاری از زبان رابرت کیوساکی

دو راهی خرید بیت کوین یا طلا همواره برای سرمایه گذاران وجود داشته و حالا کیوساکی نظر خود را راجع به انتخاب بهترین آن‌ها اعلام کرده است.

رابرات کیوساکی، تحلیلگر برجسته بازارهای مالی و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر، برای چندمین بار از دارایی‌های ثابت حمایت کرده، اما این مرتبه از مردم خواسته پیش از آن که راجع به خرید بیت کوین یا طلا از او سوال کنند، به اندازه کافی طلا و بیت کوین خرید کنند.

بیت کوین یا طلا؟

بسیاری از مشاوران امور مالی مانند رابرت کیوساکی، به دیگران توصیه کرده‌اند به جای طرح سوالاتی از این دست که بیت کوین بخریم یا طلا و… روی فراگیری مالی و آزادی تمرکز کنند. رابرت برای انجام موفقیت آمیز این مأموریت به سرمایه گذاران پیشنهاد می‌کند که روی طلا، نقره و بیت کوین که دارایی‌های ثابت هستند، سرمایه گذاری کنند.

بیت کوین یا طلا

از قرن‌ها قبل، جهان براساس سیستم مبادله‌ای در حال اجرا بود و هر کالایی به مروز زمان و بر حسب احساس نیاز، دارای ارزش شد و خریداران به منظور دسترسی به کالاها و خدمات دنیای واقعی، باید از طلا و نقره به عنوان راه پرداخت استفاده می‌کردند. بعدها جهان حول محور پول کاغذی شکل گرفت و امروزه دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین سرآمد و طلایه‌دار هستند.

امروز با افزایش تورم، نیاز به چیزی فراتر از پول رایج داریم و باید روی دارایی سرمایه گذاری کنیم که ارزش آن هر روز بیشتر می‌شود و رابرت کیوساکی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری را در یک توییت گفته است:

من درک نمی‌کنم. چرا این همه بحث درباره اینکه بین طلا یا بیت کوین کدام بهتر است، وجود دارد. به نظر من تنها حقایقی که اهمیت دارند این است که چند سکه طلا دارید و چند بیت کوین؟ پایان بحث.

بیشتر بخوانید:

با عبور بیت کوین از سطح ۶۰ هزار دلار، این ۴ ارز دیجیتال را نباید از دست داد

چرا رابرت کیوساکی مدافع بیت کوین و طلا است؟

کیوساکی سال‌هاست که طلا، نقره و بیت کوین را به عنوان دارایی‌های ارزشمند تأیید کرده و اغلب پیش‌بینی‌های او در مورد این سه دارایی است. از همه مهم‌تر این که این تحلیلگر و مشاور برتر امور مالی معتقد است چرا مردم برای بهبود وضعیت مالی خودشان به پول کاغذی، بانک‌ها و دولت‌ها اعتماد می کنند!

بیت کوین یا طلا

او به ورشکستگی پنج بانک بزرگ ایالات متحده اشاره کرده و معتقد است که اغلب آن‌ها در آینده با شکست مواجه می‌شوند. به گزارش FDIC، حدود 63 بانک با سقوط حتمی روبه‌رو هستند که برای همه نگران کننده است. به همین دلیل است که رابرت کیوساکی خاطرنشان می‌کند سقوط بانک‌ها نامرئی است و مردم نمی‌بینند که بانک‌ها در حال مبارزه با ورشکستگی هستند یا خیر. او می‌گوید:

درس پدر پولدار در مورد هراس: 1. وحشت در بازار سرمایه قابل مشاهده است؛ یعنی همه می‌دانند چه زمانی بازارهای مالی از جمله سهام، اوراق قرضه یا املاک در حال سقوط هستند. 2. وحشت در بانک‌‌ها نامرئی است؛ یعنی اغلب مردم هیچ اطلاعی از زمان ورشکستگی بانک خود ندارند. به همین دلیل است که…

علاوه بر موضوع ورشکستگی بانک‌ها می‌توان به افزایش بدهی ایالات متحده، هزینه‌های دولت، چاپ پول بیشتر و… اشاره کرد. به گفته او، سرمایه گذاری در دارایی که به جای واگذاری کنترل سرمایه به شخص ثالث، رشد می‌کند، کار درستی است. پیش از این، کیوساکی راجع به بزرگترین سقوط در بازارهای مالی صحبت کرده بود و طبق پیش‌بینی او، بیت کوین، اوراق قرضه، طلا، نقره از این سقوط تأثیر می‌پذیرند.

به عقیده رابرت، کسانی از بازار سود کلان کسب می‌کنند که ایمان بیاورند و شکیبا باشند. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که پس از پایان سقوط و آغاز روند صعودی، بیت کوین به 10 میلیون دلار، طلا به سطح 15 هزار دلار و نقره به سطح بالایی می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

این ۴ ارز دیجیتال در آستانه جهش قیمتی بزرگی هستند

کیوساکی خرید طلا را پیشنهاد می‌کند یا بیت کوین؟

نویسنده کتاب چهارراه پولسازی معتقد است، طلا و بیت کوین به یک اندازه ارزش خرید دارند و بررسی‌های نظرات او نشان دهنده همین موضوع است. او تأکید می‌کند که پرتفوی خود را به طلا، نقره و بیت کوین تغییر دهید و طی پستی در شبکه اجتماعی X گفته:

من عاشق طلا و نقره هستم و مقدار زیادی از آن‌ها دارم. مشکل طلا و نقره این است که هر چه قیمت‌ها بالاتر برود، طلا و نقره بیشتری پیدا می‌شود. نفت هم همین‌طور است، اما ماجرای بیت کوین متفاوت است چرا که تنها 21 میلیون واحد از آن وجود دارد و من بیت کوین را بیشتر دوست دارم.

بیت کوین یا طلا

با توجه به توییت فوق، می‌توان دریافت که دارایی موردنظر رابرت کیوساکی، BitCoin است. قیمت این رمزارز طی چند سال اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته و اخیرا توانست از مرز 60 هزار دلار عبور کند. (البته هم اکنون به سطح 58 هزار دلار رسیده) علیرغم محبوبیت فزاینده BTC، اهمیت طلا همچنان بالاست.

طلا به عنوان یک دارایی ارزشمند طی سالیان دراز، بهترین منبع سرمایه گذاری بوده و هم اکنون به محدوده 2585 دلار رسیده و توانسته توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند. کیوساکی هم می‌گوید مردم نباید بپرسند که طلا بهتر است یا بیت کوین و تنها کاری که باید انجام دهند، خرید است.

در گجت نیوز بخوانید:
پیش‌بینی سقوط بازار ارزهای دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۴ بیت کوین به سمت ۹۲ هزار دلار شتاب می‌گیرد؛ رشد تاریخی در راه است؟ معرفی ۵ ارز دیجیتال که این هفته باید زیر نظر داشت پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا سال 2028؛ سناریوهای محتمل برای BTC

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*