نسل جدید فولکس واگن اطلس

نسل جدید فولکس واگن اطلس با چهره به‌روز در راه است + عکس

فولکس واگن برای عرضه نسل جدید شاسی بلند اطلس برنامه دارد. اخیراً تصاویر و بخش عمده مشخصات فنی مدل جدید Atlas به بیرون درز پیدا کرد.

فولکس واگن به‌طور پیوسته مشغول گسترش مجموعه اس یو وی‌های خود در چین است و حتی برخی از محصولات خود برای بازار چین را به مناطق دیگر می‌آورد. فولکس واگن ترامونت پرو که اخیراً جزئیات آن از طریق وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آشکار شد، یکی از همین خودروها است. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که فولکس واگن این شاسی بلند را به‌عنوان نسل جدید اطلس در بازار آمریکای شمالی عرضه می‌کند.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

نسل جدید فولکس واگن اطلس، به‌زودی در بازار

شاسی بلند سه ردیفه فولکس واگن اطلس، هم‌خانواده ترامونت در بازار چین، از سال 2017 در خط تولید قرار دارد و در سال‌های 2020 و 2023 فیس لیفت شد. این خودروساز آلمانی مدتی قبل اعلام کرد که مدل 2025 این اس یو وی بدون تغییر روانه بازار می‌شود. پس از آن، مدل 2026 یا همان نسل جدید فولکس واگن اطلس قرار است در سال مالی 2026 به بازار آمریکا و کانادا راه پیدا کند.

طراحی نمای بیرونی Atlas مدل 2026

در تصاویر به دست آمده از طریق وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، اطلس مدل 2026 به‌صورت کامل بازطراحی شده است. طراحان فولکس تصمیم گرفته‌اند در پیروی از ترند کنونی طراحی اس یو وی‌ها، فرم بدنه این خودرو را به‌صورت مکعبی یا به‌اصطلاح باکسی در بیاورند.

نمای جلو نسل جدید فولکس واگن اطلس

چراغ‌های جلو دوطبقه سر جای خود باقی مانده‌اند، ولی دودی شده‌اند و گرافیک آن‌ها تغییر پیدا کرده است. جلوپنجره هم که حالا نورانی و پوشانده شده است، چراغ‌های جلو را به لوگو فولکس واگن متصل می‌کند. مهندسان این خودروساز آلمانی با به کار بردن المان‌های مذکور، نمای جلو را یکپارچه و منسجم کرده‌اند.

نمای عقب نسل جدید فولکس واگن اطلس

در تصاویر همچنین دو طراحی متفاوت برای سپر جلو نسل جدید اطلس به چشم می‌خورند. یکی از سپرها ورودی‌های باریک‌تر دارد و در نسخه‌های پایین‌رده این شاسی بلند به کار گرفته می‌شود. سپر دیگر جلوه اسپرت دارد و مختص به نسخه‌های بالارده‌تر با سطح عملکرد بالا است. به همین خاطر، احتمال داده می‌شود فولکس واگن این شاسی بلند را در نسخه‌های استاندارد و R Line روانه بازار کند. البته قابل انتظار است که نسخه مختص به بازار آمریکا ویژگی‌های منحصر به خود را داشته باشد.

در نمای عقب اطلس یا ترامونت پرو مدل 2026 چراغ‌ها در تریمی تیره جا گرفته‌اند و تا پهلو خودرو امتداد پیدا کرده‌اند. همین المان‌ها پیش‌تر در تصاویر لو رفته از فولکس واگن اطلس با پوشش استتاری در حین فرایند تست در اروپا دیده شده بودند.

ابعاد و مشخصات فنی فولکس واگن اطلس مدل 2026

بنا به اسناد رسمی، مدل جدید اطلس 5158 میلی‌متر طول، 1991 میلی‌متر عرض، 1788 میلی‌متر ارتفاع و 2980 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. این یعنی طول آن 60 میلی‌متر بیشتر از نسخه‌ کنونی است که در آمریکا به فروش می‌رسد. البته تفاوتی بین فاصله محوری آن‌ها وجود ندارد.

فولکس واگن اطلس مدل 2024

نسل کنونی فولکس واگن اطلس

نسل جدید فولکس واگن یا ترامونت پرو مبتنی بر پلتفرم MQB Evo توسعه پیدا کرده است که بیشتر خودروهای درون‌سوز گروه فولکس واگن از آن بهره می‌برند. محصولات جدیدتر فولکس از جمله فولکس واگن ID4 ماموت خودرو که به بازار ایران راه پیدا می‌کند، بر اساس پلتفرم جدیدتر این شرکت با نام MEB ساخته می‌شوند.

فولکس واگن ترامونت پرو 450TSI، نسخه‌ای که اطلاعات آن افشا شده است، برای تامین قوای محرکه یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ را به کار می‌گیرد. این موتور توان تولید 268 اسب بخار قدرت را دارد و نیرو محرکه را به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک DSG و سیستم چهار چرخ محرک 4Motion فولکس واگن به چرخ‌ها هدایت می­‌کند. انتظار می‌رود نسخه آمریکایی اطلس کماکان با موتور 2 لیتری توربوشارژ عرضه شود و در آینده یک نسخه پلاگین هیبرید از آن هم در دسترس قرار بگیرد.

زمان عرضه مدل جدید شاسی بلند اطلس

پیش از معرفی نسل جدید فولکس واگن اطلس، ترامونت پرو یا به عبارتی نسخه چینی آن تا اوایل سال آینده در بازار چین عرضه می‌شود. شرکت مشترک فولکس و سایک آن را در چین تولید می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود نسخه مختص به بازار آمریکای شمالی سال آینده میلادی معرفی شود.

در گجت نیوز بخوانید:
فولکس واگن تائوس ۲۰۲۵ معرفی شد + مشخصات فنی و قیمت فولکس واگن کارخانه خود در آلمان را تعطیل می‌کند؛ آیا خودروساز بزرگ آلمانی در خطر است؟ معرفی فولکس واگن جتا GLI مدل 2025؛ با امکانات و طراحی جدید کاتالوگ فولکس واگن گلف وارداتی منتشر شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*