خراب شدن خودرو زرهی چینی در کودتای بولیوی

خودرو زرهی چینی ها پلاستیکی از آب درآمد + ویدیو

خراب شدن یک خودرو زرهی چینی در کودتای بولیوی وسط خیابان به سوژه کاربران در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. در ادامه ویدیو آن را تماشا کنید.

اواسط تابستان طی تلاش برای کودتا در بولیوی استفاده از تجهیزات نظامی ساخته چین مورد توجه قرار گرفت. یکی از این ساخته‌های چینی‌ها در این کودتا خودرو زرهی دو دیفرانسیل با نام «پی‌آرسی تایگر» (PRC Tiger) بود که خراب شدن آن وسط خیابان و درگیری سربازها با آن توجهات دنبال‌کنندگان اخبار نظامی را به خود جلب کرد.

خراب شدن خودرو زرهی چینی در کودتای بولیوی

تای راد فرمان این خودرو زرهی در خیابان‌های بولیوی بعد از برخورد با جدول شکسته شد. حالا ویدئویی از درگیری سربازان برای تعمیر آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

پی‌آرسی تایگر ساخته شرکت «بائوجی» (به‌طور دقیق Baoji Special Vehicles Manufacturing) است و تولید آن در استان شنشی چین صورت می‌گیرد. این خودرو برای حمل و نقل پیاده‌نظام با پوشش حفاظتی توسعه پیدا کرده است و امکان استفاده از آن به‌عنوان آمبولانس، ماشین ضدشورش، ماشین پاسگاه و… وجود دارد. خودرو مذکور با دو نیرو قابل کنترل است و می‌تواند نه سرباز کاملاً مجهز را حمل کند.

بولیویا اولین بار در سال 2016 اولین دستگاه‌ها از پی‌آرسی تایگر را تحویل گرفت. هرچند این خودرو زرهی چینی تست‌های آفرود مختلفی را جهت اثبات عملکرد مطلوب خود در شرایط آب‌وهوایی مختلف روی انواع زمین‌ها پشت سر گذاشته است، نقص فنی اخیرش نگرانی‌هایی نسبت به امکان استفاده از آن در نبردهای واقعی به وجود می‌آورد.

در گجت نیوز بخوانید:
آمریکا با آزمایش بمب افکن B-2، به‌دنبال تهدید چین است! تماشا کنید: اوکراینی‌ها با ترکیب کلاشینکف و پهپاد یک سلاح کشنده اختراع کردند خودروی زرهی جدید اوکراین با یک مسلسل ترسناک معرفی شد سلاح های لیزری پیشرفته چین در راه خاورمیانه