فروش آیفون ۱۶ پرو

اپل از میزان فروش آیفون 16 پرو راضی نیست!

در حالی که به‌زودی آیفون 16 رسماً در سطح جهان عرضه می‌شود، آمار فروش نشان می‌دهند استقبال از نسخه پرو iPhone 16 به‌شدت پایین است.

سری آیفون 16 شامل نسخه‌های استاندارد، پلاس و پرو و پرو مکس در تاریخ 20 سپتامبر مصادف با 30 شهریور به‌صورت رسمی به فروشگاه‌های اپل در نقاط مختلف جهان راه پیدا می‌کند. «مینگ پی کوئو» (Ming-Chi Kuo)، افشاگر شناخته‌شده فعال در حوزه محصولات اپل، اخیراً داده‌هایی را بر اساس نظرسنجی‌های زنجیره تامین و آمار پیش‌فروش از وب‌سایت رسمی اپل به اشتراک گذاشت که از وضعیت نگران‌کننده گوشی های موبایل آیفون 16 پرو از لحاظ فروش خبر می‌دهند.

فروش آیفون 16 پرو، کمتر از حد انتظار

تخمین زده می‌شود که حدود 37 میلیون دستگاه از سری آیفون 16 در اولین آخر هفته پیش‌فروش شده باشد. این نشان از کاهش 12.7 درصدی میزان پیش‌فروش در مقایسه با آیفون 15 در همین بازه زمانی دارد. البته حداقل میزان فروش آیفون 16 استاندارد و آیفون 16 پلاس در اولین آخر هفته نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

فروش آیفون ۱۶ پرو

تقاضا برای نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 کمتر از حد انتظار بود، در حالی که اپل پیش از آغاز فرایند پیش فروش نسبت به چشم‌انداز نسخه پرو مکس به‌شدت امیدوار بود.

به باور مینگ-چی کوئو، عملکرد کمتر از حد انتظار آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس به این دلیل است که در زمان عرضه از قابلیت‌های «اپل اینتلجنس» (Apple Intelligence)، هوش مصنوعی اختصاصی اپل، بهره نمی‌برند. اپل برنامه دارد این قابلیت‌ها را در چندین مرحله در دسترس کاربران قرار بدهد و این فرایند را که تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند، با آپدیت iOS 18.1 در ماه اکتبر کلید می‌زند.

همچنین رقابت شدید در بازار چین به‌عنوان یکی دیگر از عوامل عملکرد ضعیف نسخه‌های پرو و پرو مکس iPhone 16 مطرح شده است. در همین مدت کوتاه گوشی‌های جدید مختلفی به بازار معرفی شده­‌اند که هواوی میت XT، اولین گوشی تاشو سه‌تکه در جهان، یکی از پرسروصداترین‌های آن‌ها است.

با وجود این، مینگ-چی کوئو معتقد است که دست کم در مقطع کنونی کاهشی در حجم تولید آیفون جدید صورت نخواهد گرفت. او حتی پیش‌بینی می‌کند که با آغاز ارائه قابلیت‌های اپل اینتلجنس، فروش پرو و پرو مکس رفته‌رفته بهبود پیدا کند. در این بین همچنین فصل تعطیلات می‌تواند نقش مهمی در افزایش فروش این گوشی‌ها بازی کند.

در گجت نیوز بخوانید:
تعویض باتری آیفون ۱۶ پرو هزینه سنگینی روی دست شما می‌گذارد موافقت وزارت صمت با آزادسازی واردات گوشی های آیفون استیکرهای نوستالژیک اپل هم از جعبه آیفون ۱۶ حذف شد! امتیازات بنچمارک تراشه A18 Pro اپل از ادعاهای بی اساس اپل خبر می‌دهند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*