اینترنت ایران

رتبه اینترنت ایران در جدیدترین گزارش اسپیدتست برای آگوست 2024 تغییر کرد

گزارش ماه آگوست اسپید تست نشان می‌دهد که سرعت اینترنت ایران دست‌خوش تغییراتی شده است. این تغییرات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

در گزارش اخیر وب‌سایت اسپید تست که در ماه آگوست ۲۰۲۴ منتشر شد، رتبه‌بندی جدیدی از کشورها بر اساس میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت ارائه شده است. طبق این گزارش، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در سطح جهان در ماه گذشته به ترتیب به ۹۳.۹۹ و ۵۵.۸۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

اینترنت ایران

در مقابل، گزارش ماه جولای نشان داد که میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در آن ماه به ترتیب ۹۳.۹۴ و ۵۶.۰۹ بوده است. باتوجه به این ارقام می‌توان گفت که سرعت اینترنت جهانی تغییرات اندکی را تجربه کرده است. بر اساس گزارش اسپید تست، در ماه آگوست، میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران به ۳۶.۷۰ و اینترنت ثابت به ۱۴.۸۱ مگابیت بر ثانیه رسیده است. در این ماه، ایران یک پله در رتبه‌بندی سرعت اینترنت موبایل سقوط کرده و به رتبه ۷۰ رسیده است. در مقابل، در بخش اینترنت ثابت، ایران با تجربه صعود دو پله‌ای رتبه ۱۴۴ را به خود اختصاص داده است.

اینترنت ایران

کاهش سرعت اینترنت ایران ریشه جهانی دارد

در گزارش ماه جولای اسپید تست، سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران به ترتیب ۱۴.۹۵ و ۳۷.۴۱ مگابیت‌برثانیه بوده است.  با این حال، در رتبه‌بندی جهانی، ایران دو پله در بخش ثابت و چهار پله در بخش موبایل سقوط کرده و به ترتیب در رتبه‌های ۱۴۶ و ۶۹ قرار داشت. براساس بررسی‌های انجام شده، کاهش سرعت اینترنت موبایل در ایران، یک پدیده جهانی است که دلایل مختلفی دارد.

امارات صدرنشین اینترنت موبایل و ثابت

بر اساس گزارش سرعت اینترنت ماه آگوست، چهار کشور پیشرو در سرعت اینترنت موبایل جهان همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند. امارات متحده عربی با سرعت ۳۹۸.۵۱ مگابیت بر ثانیه در صدر جدول قرار دارد، پس از آن به ترتیب قطر، کویت و کره جنوبی جایگاه‌های دوم تا چهارم را با سرعت‌های ۳۴۴.۳۴ مگابیت برثانیه، ۲۳۹.۸۳ مگابیت برثانیه و ۱۴۱.۲۳ مگابیت برثانیه به خود اختصاص داده‌اند.

اینترنت ایران

هلند با سرعت متوسط ۱۳۳.۴۴ مگابیت بر ثانیه، در مقایسه با ماه قیل دو پله صعود کرده و به رتبه پنجم رسیده است. دانمارک با سرعت ۱۳۰.۰۵ مگابیت برثانیه رتبه ششم را به خود اختصاص داده و در رتبه هفتم نیز نروژ با سرعت ۱۲۸.۷۷ مگابیت برثانیه به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که هر دو کشور سقوط یک پله‌ای را در مقایسه با ماه پیش تجربه کرده‌اند. عربستان سعودی نیز با سرعت ۱۲۲.۲۸ مگابیت برثانیه همانند ماه گذشته در رتبه هشتم قرار گرفته است.

بلغارستان با سه پله صعود در رتبه نهم قرار گرفته است. اینترنت موبایل در این کشور ۱۱۷. ۶۴ مگابیت برثانیه سرعت دارد. پایین تر از این کشور و در رده دهم لوکزامبورگ با سرعت ۱۱۴.۴۲ مگابیت برثانیه قرار دارد. این کشور در ماه جولای نیز در همین رتبه قرار داشت.

بر اساس گزارش ماه آگوست، رتبه‌بندی ده کشور برتر از نظر سرعت اینترنت ثابت، تغییرات قابل توجهی نداشته است. امارات متحده عربی همانند ماه گذشته رتبه نخست این رده بندی را با سرعت ۲۹۷.۶۲ مگابیت برثانیه به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم با سرعت ۲۹۷.۵۷ مگابیت برثانیه سنگاپور قرار گرفته است. هنگ کنگ با سرعت ۲۸۰ مگابیت برثانیه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و پایین‌تر از این کشور شیلی با سرعت ۲۶۵.۶۲ مگابیت‌برثانیه قرار گرفته است. رتبه‌های پنجم و ششم نیز با سرعت‌های ۲۴۳.۲۷ و ۲۳۲.۱۵ به ترتیب به کشورهای آمریکا و تایلند تعلق گرفته است.

اینترنت ایران

فرانسه و دانمارک در مقایسه با ماه گذشته صعود یک پله‌ای را تجربه کرده‌اند. فرانسه با سرعت ۲۲۳.۷ مگابیت ثانیه در رتبه هفتم و دانمارک باسرعت ۲۱۹.۲۳ مگابیت برثانیه در رتبه هشتم قرار گرفته است. ایسلند با کسب رتبه نهم و میانگین سرعت ۲۱۳.۹۸ مگابیت بر ثانیه، دو پله سقوط کرده است. رژیم صهیونیستی نیز با میانگین سرعت ۲۰۶.۴۲ مگابیت بر ثانیه، دو پله صعود کرده و به رتبه دهم رسیده است.

در گجت نیوز بخوانید:
پیشنهاد دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی برای استفاده از اینترنت استارلینک به‌زودی طرح اینترنت بدون فیلتر در کیش اجرا می‌شود! اینترنت وای فای رایگان در جزیره زیبای کیش در دسترس عموم قرار گرفت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*