اصلاح بخشنامه خودروهای کارکرده

وزیر صمت از لزوم اصلاح بخشنامه واردات خودروهای کارکرده خبر داد

وزیر صمت اعلام کرد که بخشنامه مربوط به واردات خودروهای کارکرده نیازمند تغییر است تا بتوان بازار این خودروها را ساماندهی کرد.

براساس یکی از جدیدترین اخبار خودرو، سید محمد اتابک در گفتگو با خبرنگاران، از رایزنی با خودروسازان برای افزایش تولید خبر داد و با اشاره به نیاز این صنعت به ارز، تأکید کرد که اتاق تهران به همراه سایر نهادهای مربوطه در جهت رفع موانع تولید تلاش می‌کند.

وزیر صمت کشور در ادامه عنوان کرد که با همکاری بخش خصوصی، در تلاش هستیم تا مشکلات آن‌ها را در وزارت صمت حل کنیم و پیگیری‌های لازم برای رفع موانع موجود در سایر وزارتخانه‌ها را به طور جدی در دستور کار داریم.

اتابک با بیان اینکه تولید موتور محرک اقتصاد است، بر لزوم تأمین مستمر انرژی برای حفظ روند تولید اشاره کرد و قول داد که برای حل مشکل قطع برق در واحدهای تولیدی تلاش خواهد کرد.

بخشنامه واردات خودروهای کارکرده دستخوش تغییر می‌شود

وی با اشاره به ایرادات موجود در آیین‌نامه فعلی واردات خودروهای کارکرده، بر لزوم اصلاح آن تأکید کرد و گفت: هدف از این اصلاح، جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و ایجاد یک بازار شفاف و سالم برای خودروهای کارکرده است.

اصلاح بخشنامه خودروهای کارکرده

اصلاح بخشنامه خودروهای کارکرده

اتابک با بیان اینکه واردات خودروهای نو در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد، به افزایش تعداد خودروهای موجود در گمرک اشاره کرد و گفت: این نشان از عزم جدی دولت برای تأمین نیاز بازار است.

وی ضمن تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، تشکیل کمیته راهبردی خودرو در وزارت صمت را گامی مهم در این راستا دانست. به گفته وی، این کمیته با در نظر گرفتن چالش‌های پیش روی خودروسازان و نیاز آن‌ها به ارز، به دنبال راهکارهایی برای بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل است.

وزیر صمت ضمن اشاره به دلایلی مانند تغییرات مدیریتی و شرایط اقتصادی کشور که منجر به صدور بخشنامه‌های متعدد و خلق‌الساعه شده است، بر تلاش خود برای کاهش این نوع بخشنامه‌ها و ایجاد ثبات در تصمیم‌گیری‌ها تأکید کرد. وی همچنین بر لزوم مشارکت بیشتر بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها برای بهبود شرایط کسب‌وکار تأکید نمود.

اتابک در خصوص وضعیت واردات تلفن همراه آیفون، بر اهمیت تعامل میان وزارت ارتباطات و وزارت صمت اشاره کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
آمار واردات خودروهای برقی به کشور در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ وارداتی‌های درست و حسابی فقط برای جانبازان؛ این بار ۱۰ مدل بی ام و و مینی موافقت بانک مرکزی با تخصیص ارز برای واردات خودروهای برقی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*