شبکه اجتماعی شلف (Shelf)

این شبکه اجتماعی با همه پلتفرم‌هایی که تاکنون دیده‌اید تفاوت دارد

با «شلف» (Shelf) آشنا شوید؛ شبکه اجتماعی جدید و کمتر شناخته شده‌ای که به روشی جذاب، شما را به افرادِ هم‌سلیقه‌تان متصل می‌کند.

در هر کدام از پلتفرم‌ها یا شبکه های اجتماعی که امروزه بی‌شمار شده‌اند، بخشی از شخصیت خود را به اشتراک می‌گذارید. حالا فرض کنید پلتفرمی باشد که در آن بتوانید مجموعه‌ای از علایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این دقیقاً کارکرد شبکه اجتماعی کمتر شناخته شده‌ای با نام «شلف» (Shelf) است که می‌تواند باب میل خیلی از کاربران باشد.

معرفی شبکه اجتماعی جدید شلف

شلف به کاربر اجازه می‌دهد به نوعی یک «ویترین» از شخصیت خودش در اینترنت بسازد. در این فضای جدید، کاربران بر اساس فیلم‌ها، بازی‌ها، موسیقی‌ها و کتاب‌های مورد علاقه‌شان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین کاربر در این پلتفرم می‌تواند میزان پیشروی خود در خواندن یک کتاب یا تماشای یک فیلم را به نمایش بگذارد.

شبکه اجتماعی شلف (Shelf)

کاربر می‌تواند حساب‌های خود در پلتفرم‌های دیگر نظیر یوتیوب، نتفلیکس، اسپاتیفای، اپل موزیک و گودریدز را به حساب شلف متصل کند. اینجا شلف صفحه‌ای مختص به کاربر ایجاد می‌کند که با مصرف محتوای جدید، به‌صورت خودکار به‌روز می‌شود. همچنین امکان اضافه کردن لینک به‌صورت دستی به حساب شلف وجود دارد؛ مثلاً لینک یک مطلب جالب که در گجت نیوز خوانده‌اید.

حتی شخصی‌سازی رابط کاربری با تغییر رنگ پس‌زمینه و تغییر جای آیتم‌ها در شبکه اجتماعی شلف امکان‌پذیر است و در آینده گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی در دسترس قرار می‌گیرند که البته برای استفاده از آن‌ها باید پول پرداخت کرد. به هر حال، این یکی از روش‌هایی است که تیم مدیریت شلف برای درآمدزایی در نظر گرفته است.

تیم توسعه‌دهنده شبکه اجتماعی شلف برنامه دارد در آینده امکان پشتیبانی از سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیگر مثل استیم را فراهم کند.

«جد اسبر» (Jad Esber)، موسس و مدیرعامل استارتاپ «کودوس لبز» (Koodos Labs) که شبکه اجتماعی شلف را توسعه داده است، در گفتگویی درباره علت راه‌اندازی پلتفرمی با این رویکرد توضیح داد. به عقیده او، کاربران امروزه از پست کردن سلفی از خودشان به صحبت درباره علایق خود روی آورده‌اند؛ مثلاً اسکرین‌شات‌هایی از بررسی‌های فیلم مورد علاقه‌شان به اشتراک می‌گذارند. او می‌گوید حالا در فضای اینترنت، تمرکز بیشتر به شخصیت افراد معطوف شده است و شلف هم دقیقاً از همین رویکرد پیروی می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
یوتیوب با این روش جدید تبلیغات داد کاربران را در می‌آورد زاکربرگ به جنگ با پوتین پیوست؛ مسدودسازی رسانه های روسی توسط متا قابلیت جدید Hype در یوتیوب، جیب یوتیوبرهای گمنام‌ را پر پول می‌کند این باگ واتساپ باعث سوء استفاده از تصاویر خصوصی کاربران شده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*