کشف بقایای کودکان خون آشام

کشف بقایای کودکان خون آشام با سرهای بریده شده!

کشف بقایای کودکان خون آشام در یک باغ واقع در لهستان، یکی از وقایع هولناکی است که اطلاعات مهم و مفیدی راجع به خرافه پرستی در گذشته به ما می‌دهد.

باستان شناسی و مطالعه سرگذشت نسل‌های قبلی بشریت، کمک بزرگی به درک وقایعی می‌کند که در گذشته رخ داده‌اند. بعضی از کشف‌های تاریخ شناسان و کاوشگران تماشایی و مسحورکننده و برخی هولناک است و ما را به فکر فرو می‌برد. به تازگی گروهی از باستان شناسان در لهستان، به سرهای بریده کودکانی برخورد کرده که گفته می‌شود خون آشام بوده‌اند.

کشف بقایای کودکان خون آشام

اروپا در قرون وسطی پناهگاه جادوگران و عجوزه‌هایی بود که خرافات و افسانه‌های وحشتناکی را برای مردم روایت می‌کردند. کلیسا نقش مهمی در پذیرش خرافه‌پرستی داشت و سایه سیاهی بر سر اروپا افتاده بود که تصور آن روزها مو به تن آدمیزاد سیخ می‌کند. یکی از خرافه‌های آن دوران شوم، افسانه‌هایی بود که در رابطه با رستاخیز خون‌آشام‌ها و از گور برخاستگان نقل می‌شد.

مردمان اروپای شرقی تبحر زیادی در بزرگنمایی و اغراق داشتند و به محض شیوع یک بیماری همه‌گیر و اختلالات روانی مزمن، آن را با عناصر شیطانی و جادویی پیوند زده و به سرعت ادعاهای دروغین و کذب را باور می‌کردند. به عقیده آن‌ها موجودات ماوراء الطبیعی وجود داشته و روح‌های سرگردان قابلیت حلول در بدن اجساد را داشتند.

کشف بقایای کودکان خون آشام

یک مثال مهم که به درک این موضوع کمک می‌کند، بیماری سل و شیوع آن بین بعضی از افراد بود. مبتلایان به سل، افرادی شرور و ناپاک به حساب می‌آمدند که گناه بزرگی در زندگی خود انجام داده و به همین دلیل به چنین مصیبت و بلای عظیمی گرفتار شده بودند. بقایای کودکان خون‌آشامی که امروز در لهستان کشف شده، یادگار همان دوران سرد و غم انگیزی است که اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید:

انسان‌ها پیش از اختراع صابون، چگونه حمام می‌کردند؟

اجساد کودکان خون آشام چگونه کشف شد؟

ظاهرا کارگران یک پروژه بازسازی باغی در کلیسا واقع در گورا چلمسکا در شهر خه اوم استان لوبلین، هنگام گودبرداری و برداشتن ریشه‌های درختان به چندین اسکلت بر می‌خورند که غیرطبیعی هستند. به گفته یکی از باستان شناسان سازمان حفاظت از میراث باستانی لهستان که مطالعه راجع به این اکتشاف را بر عهده داشته، دفن اجساد به وضوح نشان دهنده اقداماتی است که پیشینیان بر ضد خون‌آشام‌ها انجام می‌داده‌اند.

کاوشگران لهستانی معتقدند که جنس زمین، قطعات سفالی مدفون و سایر علائم و نشانه‌ها، خاطرنشان می‌کنند که استخوان‌ها متعلق به قرن سیزدهم میلادی هستند. در آن زمان مردم پس از مرگ عزیزان خود، اقدامات احتیاطی انجام می‌دادند تا مبادا مرده آن‌ها از گور برخیزد.

کشف بقایای کودکان خون آشام

به گزارش باستان شناسان، یکی از گورهای واقع در این باغ، تمام ویژگی‌های یک دفن ضد خون آشام را داراست. در این شیوه به خاک سپاری مردگان، جسد رو به شکم خوابانده و سر از بدن جدا می‌شده است. همچنین برای اینکه جسد نتواند برخیزد، یک سنگ بزرگ روی پشت آن‌ها قرار می گرفته تا موجود شیطانی نتواند از جایش تکان بخورد!

به گفته دکتر استانیسلاو گلوب، دفن با صورت به زمین، بریدن سر یا گذاشتن سنگ روی بدن از جمله روش‌هایی بوده که برای جلوگیری از از خروج فردی که گمان می‌رفته اهریمنی باشد، انجام می‌شده است. برای مثال یکی از گورهای کاوش شده، نشان می‌دهد که نوزادی مظنون به خون آشامی بودن، در خاک گچی دفن شده تا روح اهریمن در بدن او حلول نکند.

کشف بقایای کودکان خون آشام

همچنین گورهای پیدا شده دارای سوراخ‌هایی هستند که احتمالا به منظور نظارت بر قبرها تعبیه شده است. یکی از واقعیت‌های شگفت آور این است که دو تن از کودکان بدون تابوت یا تزئینات خاصی مراسم تدفینشان برگزار شده و محل دفن آن‌ها دورتر از قبرستان بوده است.

به باور کاوشگران، دفن در محلی دورتر از قبرستان نشان می‌دهد که مردم محلی احتمالا برای مدتی از این منطقه برای دفن‌های غیرمجاز استفاده کرده‌اند. هم اکنون گروهی از باستان شناسان به ریاست دکتر گلوب، در حال تجزیه و تحلیل بقایا کودکان خون آشامی هستند تا جزئیات بیشتری از آئین تدفین پیشینیان به دست آورند.

در گجت نیوز بخوانید:
کشف شمشیر فرعون مصر، باستان شناسان را شگفت زده کرده است قدیمی ترین سکونتگاه ایران در کجا قرار دارد؟ ماموت‌های منقرض شده تا ۴ سال دیگر دوباره زنده می‌شوند کشف رصدخانه شگفت‌انگیز از دوران مصر باستان دانشمندان را شوکه کرده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*