گلکسی واچ FE LTE

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ FE LTE معرفی شد

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ FE LTE به‌عنوان عضو جدید و اقتصادی اسمارت واچ های سامسونگ معرفی شد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های گلکسی واچ اف ای آشنا می‌شویم.

از مدت‌ها پیش، اخبار متعددی در خصوص تصمیم سامسونگ برای عرضه یک ساعت هوشمند اقتصادی‌تر و خوش‌قیمت‌تر، منتشر شده بود و چندی است که این اخبار، رنگ و بوی واقعیت به خود گرفتند. نسخه LTE ساعت هوشمند Galaxy Watch FE سامسونگ امروز به‌صورت رسمی معرفی شد. این ساعت هوشمند قرار است نسخه پایه اسمارت واچ‌های سامسونگ باشد و در مقایسه با سری گلکسی واچ پرچمدار این برند، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری محسوب می‌شود.

سری ساعت های گلکسی واچ سامسونگ در ابتدا گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به رقبا بود؛ اما در دو سه سال گذشته، سامسونگ قیمت ساعت های خود را افزایش داد تا به این ترتیب، گلکسی واچ‌ها به ساعت‌های گران‌قیمتی تبدیل شوند. همین مساله باعث شده تا این شرکت کره‌ای به فکر معرفی و عرضه یک گزینه ارزان‌قیمت‌تر بیفتد. همانطور که گوشی های پرچمدار سری S سامسونگ دارای یک نسخه FE هستند، حالا نسخه FE ساعت های هوشمند این برند نیز از راه رسیده است.

قیمت و مشخصات گلکسی واچ FE LTE

گلکسی واچ FE

گلکسی واچ FE با قیمت 199 دلار برای نسخه بلوتوث و با قیمت 250 دلار برای نسخه LTE وارد بازار می‌شود که می‌توانیم آن را هم‌قیمت ساعت‌های قبلی سامسونگ بدانیم. همچنین حالا، سری ساعت های هوشمند سامسونگ، شباهت بیشتری به اپل واچ‌ها پیدا کرده و دارای یک مدل اقتصادی، یک مدل پرچمدار و یک گزینه برتر (اولترا) است.

همانطور که انتظار می‌رود، گلکسی واچ اف ای از برخی ویژگی‌های بالارده و مزایای ساعت‌های گران‌قیمت‌تر سامسونگ، بی‌بهره مانده است. به‌عنوان مثال، Galaxy Watch FE فقط در یک اندازه 40 میلی‌متری با صفحه نمایش 1.2 اینچی OLED کوچک‌تر عرضه می‌شود. به‌جای اگزینوس W930، آخرین نسل تراشه اگزینوس W920 به‌همراه 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی، در این ساعت هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است.

گلکسی واچ FE

خوشبختانه بیشتر سنسورهایی که در ساعت های پرچمدار سامسونگ می‌بینیم، در اینجا نیز حضور دارند و فقط سنسور دما که سال گذشته معرفی شده بود را در گلکسی واچ FE نداریم. باتری نیز نسبت به نسخه‌های پرچمدار، کوچک‌تر شده و یک باتری 247 میلی‌آمپرساعتی درون آن به کار رفته است. همچنین فعلا اطلاعاتی درباره پشتیبانی از شارژ سریع منتشر نشده است.

با وجود اقتصادی‌تر بودن گلکسی واچ FE LTE، در این مدل نیز از صفحه کریستال یاقوت کبود مشابه با پرچمداران استفاده شده است. علاوه بر این، پشتیبانی از استاندارد IP68 و 5ATM برای محافظت در برابر نفوذ آب، وجود دارد. همان سازوکار بند یک کلیکی و قابلیت‌های پرداخت NFC و GPS داخلی نیز در این ساعت مشاهده می‌شوند. از نظر اتصال، گزینه‌هایی مانند  LTE، بلوتوث 5.0 و وای فای را دریافت می‌کنید. سیستم عامل Wear OS 4 و One UI Watch 5 نیز بخش نرم افزاری گلکسی واچ اف ای را تشکیل می‌دهد.

گلکسی واچ FE

اعلان‌های ضربان قلب غیر عادی (بالا یا پایین)، EKG، تجزیه و تحلیل ترکیب بدن و محدوده ضربان قلب شخصی‌سازی، بخشی از ویژگی‌های مربوط به سلامتی ساعت هوشمند جدید سامسونگ به‌شمار می‌روند. نسخه بلوتوث گلکسی واچ FE از 24 ژوئن وارد بازار ایالات متحده شده و نسخه LTE نیز از اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

گفتنی است معمولا سامسونگ در رویداد تابستانه گلکسی آنپکد از گجت های پوشیدنی و ساعت های هوشمند خود رونمایی می‌کند؛ اما در رویداد آتی، احتمالا انبوهی از پوشیدنی های جدید سامسونگ از جمله گلکسی واچ 7 جدید، گلکسی واچ اولترا جدید و حتی گلکسی رینگ جدید را خواهیم دید و به همین دلیل، سامسونگ تصمیم گرفته گلکسی واچ اف ای را به‌صورت جداگانه، رونمایی کند.

همچنین بخوانید:
ساعت های هوشمند Galaxy Watch سامسونگ چگونه به تکامل رسیدند؟ دقت بالای داده های گلکسی واچ سامسونگ توسط دانشگاه میشیگان تایید شد با نسخه جدید حسگر BioActive در نسل جدید ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ آشنا شوید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*