هاوال H9 جدید

هاوال H9 جدید با طراحی و امکانات جذاب راهی خیابان‌ها شد

کمپانی چینی گریت وال بالاخره هاوال H9 جدید را با طراحی و امکانات جذاب راهی بازار چین کرد. مشخصات فنی و آپشن‌های شاسی بلند جدید هاوال چیست؟

هاوال یکی از خودروسازان وابسته به گریت وال موتورز است که اوایل اردیبهشت سال جاری از شاسی بلند جدید خود با نام هاوال H9 رونمایی کرد. از محصولات جذاب این کمپانی می‌‌توان به هاوال اچ 6 هیبریدی اشاره کرد که نشان دهنده قدرت این خودروساز در تولید خودروهای ترکیبی است. هم اکنون این شاسی بلند قدرتمند با قیمت نسبتا ارزان راهی بازار چین شده است. در ادامه جزئیات این خودرو را که از نظر طراحی و آپشن‌های رفاهی دچار تغییر و تحول شده، توضیح می‌دهیم.

هاوال H9 جدید به بازار آمد

گریت وال هاوال H9 که به تازگی راهی بازار چین شده، یک شاسی بلند با چهره تازه جدید است که در سه تیپ با نسخه‌های 5 و 7 نفره به فروش می‌رسد. برای ارزان‌ترین تیپ این خودرو که ادیشن نام دارد، باید 28 هزار دلار هزینه کنید و مدل فول آپشن آن با نام جیجینگ ادیشن 33 هزار دلار قیمت گذاری شده است. جالب اینجاست که بهای این خودرو در زمان پیش فروش، 850 دلار بیشتر از قیمت نهایی آن در بازار کنونی است.

هاوال H9 جدید

کمپانی گریت وال عرضه هاوال اچ 9 را برای مدتی به تأخیر انداخت، چرا که تصور می‌کرد رویداد رسمی رونمایی از این شاسی بلند، فاقد نوآوری و خلاقیت لازم است. هم اکنون با یک اس یو وی سایز متوسط تا بزرگ مواجه هستیم که نخستین نسل آن در سال 2014 میلادی به بازار آمد.

همچنین چینی‌ها یک سال بعد از نسخه اولیه، مدل 5 نفره آن را معرفی کردند و در سال 2017 و 2020 به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای برای تغییر چهره آن اعمال کردند. عدم معرفی نسل جدید هاوال اچ 9 باعث کاهش فروش این خودرو در چین شد و مدیران گریت وال به این فکر افتادند که دومین نسل از آن را به بازار بفرستند.

هاوال H9 جدید - نمای جانبی

در سال گذشته این شرکت تنها موفق به فروش 5792 دستگاه هاوال H9 شد، در حالی که آمار فروش این محصول در سال‌های 2020 و 2022 به ترتیب 17345 و 12444 دستگاه بوده است. در 8 ماهه نخست 2024 تنها 2743 دستگاه از این شاسی بلند به فروش رسید که در مقایسه با آمار سال‌های گذشته، شکست بزرگی برای گریت وال به حساب می‌آید. خودروسازان چینی امیدوارند که نسل جدید این ماشین بتواند فروش بهتری را تجربه کند.

طراحی ظاهری و کابین

مشتریان هاوال اچ 9 می‌توانند این خودرو را با دو طرح مختلف در نمای عقب سفارش دهند که در مدل اول روی در پشتی یک زاپاس تعبیه شده و در مدل بعدی به جای زاپاس، محفظه مربعی شکلی دیده می‌شود که ممکن است موردپسند خریداران قرار بگیرد. طول و عرض هاوال H9 به ترتیب 5070 یا 4950 میلی متر و 1976 یا 1960 میلی متر است. ارتفاع هم در هر دو نسخه 5 و 7 نفره یکسان بوده و همان 1930 میلی متر خواهد بود.

هاوال H9 جدید - نمای عقبشاسی بلند جدید گریت وال دارای 2.5 تن ظرفیت یدک کشی بوده و رینگ‌های آن از 17 تا 19 اینچی قابل انتخاب است. هاوال اچ 9 مجهز به قابلیت‌هایی مثل سیستم‌های نیمه خودران سطح 2 از جمله هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص علائم ترافیکی جاده است.

داخل کابین طرح‌های رنگی نارنجی و مشکی دیده می شود که حس خوبی به سرنشینان منتقل می کنند. از مهم ترین ویژگی های داخل کابین می توان به کلاسترهای 10.25 اینچی، نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی، دکمه های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع و… اشاره کرد.هاوال H9 جدید - نمای عقبپوشش صندلی ها چرمی بوده و مجهز به گرم کن، سردکن و ماساژور هستند. فضای صندوق بار نسخه 5 نفره 791 لیتر بوده که در صورت خواباندن صندلی ها، 1814 لیتر ظرفیت خواهید داشت. از دیگر امکانات هاوال اچ می توان به کنترل از راه دور برای درها، بوق، چراغ ها و پیشرانه، سیستم تهویه مطبوع و سانروف پانورامیک اشاره کرد. همچنین به کمک دستیار صوتی می توان مولتی مدیا، ناوبری، گوشی همراه، سیستم تهویه مطبوع، سانروف پانورامیک و شیشه و درها را کنترل کرد.

قوای محرکه

هاوال H9 جدید - پیشرانه و قوای فنی

زیر کاپوت محصول جدید هاوال همان پیشرانه 2 لیتری سابق قرار دارد که می‌تواند در شرایط ایده آل، 215 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چهار چرخ، به عهده یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است که توسط شرکت بورگ وارنر ساخته شده و در تمامی مدل‌ها به صورت استاندارد وجود دارد. براساس اعلام کمپانی گریت وال، به زودی نسخه توربودیزل این شاسی بلند عرضه خواهد شد.

گالری تصاویر

در گجت نیوز بخوانید:
فراکسیون مبارزه با فساد مجلس مأمور تحقیق و تفحص از ایران خودرو شد زنجیر تایم خودرو چیست و چه زمانی آن را تعویض کنیم؟ اکستریم LX و TXL، شاسی بلندهای لوکس چری به‌زودی در ایران + مشخصات و امکانات سرعت صادرات خودروهای چینی به کشورهای جهان لحظه به لحظه در حال افزایش است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*