وزیر هوش مصنوعی در دولت فرانسه

وزیر هوش مصنوعی، عضو جدید کابینه دولت فرانسه

دولت فرانسه در اقدامی تحویل‌آمیز برای توسعه AI در سطح کشور، از انتصاب وزیر هوش مصنوعی در کابینه خود خبر داد.

با گسترش نفوذ هوش مصنوعی به حوزه‌های مختلف، دولت‌ها در تلاش برای ایجاد سازوکاری جهت مدیریت آن هستند. فرانسه هم در حالی که با تحولات سیاسی درگیر است، اخیراً وزیر هوش مصنوعی را به‌عنوان عضو جدید کابینه دولت معرفی کرد.

انتصاب وزیر هوش مصنوعی در دولت فرانسه

«کلارا چاپاز» (Clara Chappaz) که پیش‌تر مدیرعامل استارتاپ دولتی «لا فرنچ تک» (La French Tech) بود، حالا عهده‌دار سمت وزیر هوش مصنوعی و دیجیتال‌سازی شده است.

پیش از این هوش مصنوعی در عنوان این وزارتخانه وجود نداشت و حالا این اقدام دولت فرانسه نشان از بلندپروازی آن جهت پیش‌قدم شدن در عرصه هوش مصنوعی دارد. حتی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در گذشته مدعی شده بود که هدف از تبدیل پاریس به «شهر هوش مصنوعی» دارند.

پس از راه‌اندازی چت جی‌پی‌تی توسط شرکت آمریکایی «اوپن ای­‌آی» (OpenAI) در سال 2022 ، فرانسه هم رقبای آن نظیر «میسترال ای‌آی» (Mistral AI) و اچ را به بازار معرفی کرد. فرانسه همچنین در ماه فوریه اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی را برگزار می‌کند که پیش از این در سئول و بریتانیا برگزار شده بود.

فرانسه حتی سال گذشته طرح ملی خود در زمینه هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورویی برای ساخت خوشه‌های هوش مصنوعی تا سال 2030 را منتشر کرده بود.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*