رکورد قطعی اینترنت

رکورد قطعی اینترنت در اختیار این کشورها است؛ ایران در صدر جدول

علیرغم اینکه وضعیت اینترنت ایران افتضاح و بد است و به طور مکرر با قطعی اینترنت مواجهیم، اما رکورد قطعی اینترنت در اختیار یک کشور دیگر است.

کیفیت اینترنت در ایران به طرز فاجعه باری بد است و علیرغم وعده‌هایی که وزارت ارتباطات به مردم می‌دهد، هنوز پیشرفتی دیده نمی‌شود. تا زمانی که آذری جهرمی روی صندلی این وزارتخانه نشسته بود، قول می‌داد که به زودی وضعیت اینترنت پایدار شده و قطعی‌ها از بین بروند. پس از اینکه زارع پور مسئول رسیدگی به اوضاع شد، باز هم وعده دیدیم و دیگر هیچ! باید ببینیم که ستار هاشمی قرار است چه وعده‌هایی بدهد و به آن‌ها عمل نشود.

رکورد قطعی اینترنت در اختیار کدام کشورها است؟

قطعی اینترنت طی سال‌های اخیر به شدت کاربران را آزار داده و باعث نارضایتی بسیاری از کسب و کارها شده است. فرض کنید در حال دانلود یک ویدیو یا فایل بسیار ضروری هستید و ناگهان آنتن می‌پرد و اینترنت قطع می‌شود. کاربران ایرانی بیش از سایر کشورها با قطعی اینترنت درگیر هستند و به این چالش بزرگ، کیفیت پایین و سرعت افتضاح را هم اضافه کنید!

به تازگی منبع موثق Access Now داده‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد ایران به همراه دو کشور هند و میانمار، بیشترین میزان قطعی اینترنت را از سال 2023 تا به امروز داشته‌اند. آمار این منبع بیانگر وضع بد اینترنت هند در سال گذشته است و نشان می‌دهد که مردم این کشور تا به امروز 116 مرتبه قطعی اینترنت را تجربه کرده‌اند. این رقم برای میانمار و ایران به ترتیب 37 و 34 بار بوده است.

رکورد قطعی اینترنت

کشور دیگری که در کنار هند، میانمار و ایران، بیشترین میزان قطعی را داشته، پاکستان است. هند از آغاز سال جاری تا به همین امروز 51 بار و در 7 سال گذشته بیش از 771 مرتبه اینترنتش قطع شده است. وب سایت Access Now در حالی آمار قطعی اینترنت در کشورمان را 34 بار دانسته که گزارش‌های پایگاه داده استاتیستا نشان می‌دهد که ایران در سال‌های اخیر بیشترین آسیب را در این حوزه دیده است.

پایگاه داده فوق همچنین تأکید کرده که 33 میلیون و 700 هزار نفر از کاربران ایرانی با پیامدهای مالی ناشی از قطعی اینترنت مواجه شده و 920 میلیون دلار به کسب و کارها و زیرساخت‌ها ضرر زده است.

رکورد قطعی اینترنت

بیشتر بخوانید:

اینترنت حیوانات سال آینده می‌آید

هند در صدر جدول قطعی اینترنت

در خصوص کشوری مثل هند باید گفت، نزدیک به یک دهه است که دولت این کشور درهای اینترنت را به روی شهروندانش بسته و از این محل 216 میلیارد دلار آسیب به اقتصادش وارد آمده است. البته اینترنت هند با اینکه به طور مکرر قطع می‌شود و اختلال دارد، نسبت به چین، روسیه و کره شمالی آزادی بیشتری به شهروندانش می‌دهد. با این حال دولت هند آزادی داده، اما از آن طرف به طور مرتب اینترنت را قطع می‌کند.

داده‌های Access Now نشان می‌دهد که از سال 2016 تا 2023 میلادی، اینترنت هند بیش از 771 بار قطع شده است. اگر تعداد قطعی اینترنت تمام کشورهای این فهرست را با یکدیگر جمع بزنیم، باز هم رتبه یک از آنِ این کشور خواهد بود. برخی منابع گزارش می‌دهند که علت قطعی مکرر اینترنت در هند، کنترل تحرکات مربوط به قانون اصلاح تابعیت، سرکوب اعتراضات کشاورزان و جلوگیری از تقلب در امتحانات است.

رکورد قطعی اینترنت

جامو و کشمیر، دو منطقه با بیشترین تجربه قطعی اینترنت در هند هستند. این دو منطقه سال‌هاست که محل اختلاف هند با چین و پاکستان بوده است. در سال 2019 دامنه قطعی‌ها به حدی بود که 552 روز پیاپی، دولت اینترنت را خاموش کرد و این طولانی‌ترین خاموشی مطلق در طول تاریخ است.

براساس اعلام سازمان ملل، دسترسی به اینترنت جزو نیازهای اساسی بشر است و نباید جلوی آن را گرفت. لازم به ذکر است که قطع کردن اینترنت باعث آسیب رساندن به آموزش، مشاغل و خدمات اجتماعی شده و اثر منفی می‌گذارد. با این اوصاف هند تا سال‌های سال صدر جدول رکورد قطعی اینترنت می‌ماند و رقابت بین میانمار و ایران ادامه خواهد داشت!

در گجت نیوز بخوانید: برنامه دولت پزشکیان برای فضای مجازی و بهبود وضعیت اینترنت + ویدیو معاون اول رئیس جمهور: فیلترینگ بی تاثیر است نماینده مجلس: از پزشکیان خواستیم تصمیم گیری درباره فیلترینگ را به عهده مردم بگذارند پزشکیان به قالیباف: برنامه‌هایی برای رفع فیلترینگ دارم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*