جزئیات انفجار پیجرها در لبنان

جزئیات عملیات تروریستی انفجار پیجرها در لبنان به گزارش واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست پس از هفته‌ها انتظار، گزارش جدیدی از جزئیات انفجار پیجرها در لبنان منتشر کرده است که در ادامه با یکدیگر می‌خوانیم.

حادثه فاجعه بار پیجرها و واکی‌تاکی‌های لبنان فراموش نشدنی و غم انگیز بود. پس از گذشت هفته‌ها گمانه‌زنی و افشای برخی اطلاعات مهم از عملیاتی که اسرائیل پشت آن بود، سرانجام جزئیات جدیدی از عملیات تروریستی این انفجار مهیب منتشر شده است. در ادامه گزارش واشنگتن پست را با هم می‌خوانیم.

جزئیات انفجار پیجرها در لبنان

روزنامه واشنگتن پست، به تازگی جزئیات تازه‌ای از طراحی یک عملیات مخفیانه و پیچیده علیه نیروهای حزب الله لبنان، فاش کرده که به درک چگونگی وقوع انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها کمک بزرگی می‌کند. به گفته این روزنامه، پیجرهایی که در لبنان فاجعه به بار آوردند، توسط موساد طراحی و در اسرائیل مونتاژ شده بودند.

جزئیات انفجار پیجرها در لبنان

به نقل از واشنگتن پست، پیجرها بزرگ بودند، اما نسبت به شرایط سخت جنگی و میدان نبرد، مقاومت خوبی داشتند. طراحی تایوانی و ضد آب و باتری بزرگ و بهینه این وسیله ارتباطی به اعضای حزب الله اجازه می‌داد تا ماه‌ها بدون نیاز به شارژ از آن‌ها استفاده کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شد تا حزب الله از پیجرها استفاده کند، ردیابی نشدن آن‌ها توسط دستگاه اطلاعاتی موساد بود. رهبران حزب الله به قدری تحت تأثیر امکانات و قابلیت‌های بی‌شمار این واکی‌تاکی‌ها قرار گرفتند که 5000 عدد از آن سفارش دادند. عمده این پیجرها به افسران سطح متوسط و پرسنل پشتیبانی داده شد.

بیشتر بخوانید:

توان موشکی هایپرسونیک ایران چقدر است + لیست و مشخصات موشک های هایپرسونیک ایرانی

پیجرهایی که بمب ساعتی بودند

متاسفانه موساد به قدری طراحی این بمب ساعتی را به خوبی انجام داده بود که هیچ یک از دارندگان آن‌ها به چیزی شک نکردند و قسمت تلخ داستان اینجاست که کاربران در زمان احراز هویت دو مرحله‌ای، مجبور بودند از دو دست خود برای نگه داشتن پیجر استفاده کنند.

جزئیات انفجار پیجرها در لبنان

در گزارش این روزنامه که نتیجه مصاحبه با مقامات امنیتی اسرائیل، ایالات متحده و سیاستمداران آگاه است، به طراحی یک پروژه چندین ساله اشاره شده که از موساد در قلب تل آویو سرچشمه می‌گیرد. البته اسرائیلی‌ها در سایر کشورها برای پیشبرد اهداف خود در لبنان، همدستان و عوامل نفوذی هم داشتند.

به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها نزدیک به یک دهه تمام، مکالمات اعضای حزب الله را شنود می‌کرده و به همین استراق سمع راضی بوده‌اند. هدف اصلی موساد این بود که در تنش‌های احتمالی آینده با این کشور از بمب‌های ساعتی که در دست هزاران نفر بوده، استفاده کند. در بخشی از این گزارش آمده است:

حزب الله به طور غیرمستقیم هزینه بمب‌های کوچکی را به اسرائیلی‌ها می‌پرداخت که باعث کشته یا زخمی شدن بسیاری از عوامل خودش می‌شد.

جزئیات انفجار پیجرها در لبنان

البته رهبران حزب الله به خوبی آگاه بودند که نباید از اسرائیل، ایالات متحده و سایر متحدان این رژیم منحوس پیجر خریداری کنند و به همین خاطر در سال 2023 به یک شرکت تایوانی به نام آپولو که شناخته شده و معروف است، سفارش خرید واکی تاکی یا همان بی‌سیم دادند. به گفته برخی از مقامات اسرائیلی، شرکت تایوانی در جریان بمب‌های داخل پیجرها نبوده است!

واشنگتن پست همچنین در پایان گزارش خود، مسبب و عامل اصلی خرید پیجرها در لبنان را یک زن با هویت ناشناس می‌داند که هیچ اشاره‌ای به او نکرده و جزئیاتی از وی در دسترس نیست.

در گجت نیوز بخوانید:
نماینده اسبق مجلس؛ ممکن است آیفون های ایرانی ها هم مانند پیجرهای لبنان منفجر شود معرفی بمب سنگرشکن ، سلاح مخوفی که از بتن و فولاد به راحتی عبور می‌کند انتشار ویدیویی جدید از پهپاد غول پیکر و ترسناک S-70 اوخوتنیک روسیه سامانه لیزری جدید ضد پهپاد ایران در نماز جمعه تهران مشاهده شد + مشخصات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*