لکسوس LX700h مدل 2025

لکسوس LX700h مدل 2025 با پیشرانه هیبرید و تیپ آفرودی معرفی شد + عکس

لکسوس از LX700h، اولین نسخه هیبرید این شاسی بلند به‌همراه تیپ آفرودی رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات ال ایکس مدل 2025 آشنا شوید.

ال ایکس، شاسی بلند فول سایز لوکس لکسوس، تنها خودرو از این برند بود که تاکنون پیشرانه آن الکتریکی نشده بود. با توجه به جدیدترین اخبار خودرو، این خودروساز ژاپنی بالاخره از نسخه هیبرید لکسوس LX با عنوان 700h و همچنین تیپ آفرودی آن رونمایی کرده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی بیرونی لکسوس ال ایکس 700 اچ

نمای جلو لکسوس LX700h مدل 2025

لکسوس LX700h از لحاظ طراحی نمای بیرونی تفاوت قابل توجهی نسبت به نسخه‌های استاندارد ندارد و صرفاً نشان 700h روی درب صندوق عقب آن نقش بسته است. البته یک تیپ آفرودی برای این شاسی بلند با عنوان «اورتریل» (Overtrail) هم عرضه می‌شود که تحت تاثیر تیپ‌های مشابه برای لکسوس GX و لکسوس NX طراحی و ساخته شده است.

نمای جلو لکسوس LX700h مدل 2025 تیپ افرودی

تیپ Overtrail

تیپ اورتریل رنگی اختصاصی با عنوان Moon Desert، جلوپنجره مشکی، تریم تیره در قسمت‌های مختلف و رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی با رنگ خاکستری مات و تایرهای همه‌جارو دارد. همه این‌ها جلوه‌ای سرسختانه و آفرودی به این اس یو وی لوکس می‌بخشند. در کابین این تیپ هم تودوزی تک‌رنگ با تزئینات مشکی‌رنگ به چشم می‌خورد.

امکانات کابین نسخه جدید لکسوس LX

همه نسخه‌های لکسوس ال ایکس از صفحه آمپر تمام دیجیتال 12.3 اینچی جدید و صفحه شارژ بی‌سیم ارتقایافته با سرعت بالاتر برخوردار شده‌اند. تیپ‌های VIP و Executive هم با صندلی‌های جدید برای راننده و سرنشینان و قابلیت ماساژ با تتظیمات مختلف از لحاظ امکانات رفاهی یک قدم جلوتر می‌روند. لکسوس همچنین در این شاسی بلند جدیدترین نسخه از سیستم + Lexus Safety System با قابلیت‌های بیشتر را برای اولین بار به کار گرفته است.

مشخصات فنی لکسوس LX700h 

طی چند سال اخیر، خودروسازان با الکتریکی‌سازی خودروهای خود حجم موتور بنزین‌سوز را هم کاهش داده‌اند. با این حال، این معضل گریبان‌گیر لکسوس ال ایکس نشده و این شاسی بلند لوکس ژاپنی به همان موتور 3.4 لیتری V6 خود به‌همراه سیستم هیبرید موازی مجهز است.

ال ایکس مدل 2025

یک ژنراتور موتور و یک کلاچ در کنار این موتور 3.4 لیتری پیاده‌سازی شده است و یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته هم وظیفه انتقال نیرو محرکه این پیشرانه هیبرید به هر چهار چرخ را بر عهده دارد. این پیشرانه هیبرید می‌تواند در مجموع 457 اسب بخار قدرت و 790 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

لکسوس LX700h هم دینام و هم استارتر دارد که در صورت از کار افتادن پیشرانه هیبرید، کماکان امکان فعالیت سیستم چهار چرخ محرک تمام‌وقت این شاسی بلند را فراهم می‌کند. سیستم‌های آفرود مثل گیربکس کمکی، کنترل ارتفاع فعال و کنترل کشش هم دست‌نخورده می‌مانند.

ال ایکس مدل 2025

زیر ناحیه بار، باتری پکی با ولتاژ بالا که ظرفیت آن هنوز مشخص نیست، به‌همراه یک باتری اضافی 12 ولتی قرار گرفته است. این باتری پک در محفظه‌ای ضدآب با یک سنسور آب قرار دارد که آن را تا عمق 700 میلی‌متری مقاوم می‌کند. یک مبدل جریان متناوب ضدآب هم با ظرفیت 1500 تا 2400 وات در دسترس راننده قرار می‌گیرد.

تاریخ عرضه و قیمت لکسوس LX700h مدل 2025

لکسوس LX700h مدل 2025 از اواخر سال 2024 رفته‌رفته در مناطق مختلف عرضه می‌شود. در مقطع کنونی قیمت این شاسی بلند لوکس مشخص نیست و باید منتظر اعلام قیمت آن با نزدیک‌تر شدن به عرضه‌اش بود. لازم به ذکر است که لکسوس LX600 قیمت پایه تقریباً 94 هزار دلاری دارد و این نسخه جدید مسلماً با قیمتی بیشتر روانه بازار خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*