آینده ترسناک انسان

دانشمندان آینده ای بسیار ترسناک را برای انسان پیش بینی می کنند

دانشمندان بر این باور هستند که روندهای کنونی به آینده ای ترسناک و مملو از آشفتگی برای انسان منجر می‌شود. در چنین آینده‌ای قطعا بخش زیادی از جمعیت کره زمین نابود خواهد شد و شاهد افول تمدن‌ها خواهیم بود.

بشر همیشه دوست دارد برای آینده خود رویاپردازی کند. در چند وقت‌اخیر نیز هوش مصنوعی باعث شده رویاپردازی‌ها شدت بگیرند. به‌صورتی که از پیشرفت‌های بی‌سابقه در صد سال آینده و ساخت ابرانسان صحبت می‌شود. حتی برخی افراد دیگر تسخیر سایر کره‌ها و سفر در اعماق فضا را دور از دسترس نمی‌بینند. با وجود همه این نظرات مثبت، دانشمندان بر این باور هستند که آینده انسان بسیار ترسناک و غم‌انگیز خواهد بود.

سقوط علائم حیاتی زمین آینده ترسناک انسان را نشان می‌دهد

آینده ترسناک انسان

لازم نیست داده‌‌های علمی را با دقت بررسی کنید تا نشانه‌های وقوع یک فاجعه را ببینید. در تیتر بسیاری از اخبار امسال واژه «بی‌سابقه» دیده می‌شود. از طوفان‌های بی‌سابقه در آمریکا گرفته تا ویتنام همگی باعث وحشت گسترده شده‌اند. آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه در کانادا باعث شده شهرها به‌شدت آسیب ببینند. خشکسالی‌ شدید در برزیل نیز به سبب خشک شدن برخی از رودهای بزرگ این کشور شده است.

همچنین امسال حدود ۱۳۰۰ نفر از حجاج در مکه به‌خاطر گرمای شدید جان خود را از دست دادند. متاسفانه باید گفت که اینها تازه آغاز یک فاجعه هستند و آینده انسان بسیار ترسناک و وحشتناک خواهد شد. در دهه‌های گذشته دانشمندان همیشه نسبت به بی‌تفاوتی به شرایط محیط‌زیست هشدار دادند؛ اما دولت‌ها چندان توجهی نکردند.

حالا نیز ظاهرا تلاش‌های دولت‌ها برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه کافی نیست. چراکه بر اساس پیش‌بینی دانشمندان میانگین دمای کره زمین به‌زودی نسبت به قرن گذشته تا ۲.۷ درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت. هر ساله دانشمندان ۳۵ مورد از علائم حیاتی کره زمین را از یخ‌های قطبی گرفته تا جنگل‌ها بررسی می‌کنند. امسال ۲۵ مورد از این علائم رکوردهای جدیدی ثبت کردند و همه نیز در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.

آینده ترسناک انسان

تمدن انسانی در شرایط بسیار خوبی رشد کرده است. در طول ۱۰ هزار سال گذشته آب‌وهوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد بود. هرچند با روند کنونی قطعا نوه شما آینده ترسناک انسان را لمس خواهد کرد. درست است که نسل کنونی تا حدودی برای افزایش انرژی پاک تلاش کرده است؛ اما تلاش‌ها کافی نیستند. با وجود گشترش استفاده از انرژی خورشیدی و باد، هنوز میزان مصرف سوخت‌های فسیلی ۱۴ برابر بیشتر از انرژی‌های پاک است.

دانشمندان اعلام کردند که امسال شاهد گرم‌ترین تابستان تاریخ بوده‌ایم. گرچه در آینده شرایط برای انسان بسیار بدتر خواهد شد و تابستان‌های بسیار ترسناک و جهنمی را تجربه خواهیم کرد.

تمام نشدن خبرهای بد

مشکل اینجاست که ما هنوز مسئله اصلی که استفاده شدید از سوخت‌های فسیلی است را حل نکرده‌ایم. به همین‌خاطر میزان گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر در حال افزایش است. تابستان گذشته میزان کربن دی‌اکسید در اتمسفر به ۴۱۸ ppm بود؛ اما امسال به ۴۲۲ ppm رسیده است.

آینده ترسناک انسان

البته عوامل دیگری نیز در شکل دادن به آینده ترسناک انسان نقش دارند. نابودی گسترده جنگل‌های آمازون باعث شده که ظرفیت سیاره زمین برای جذب کربن به‌شدت کاهش پیدا کند. این اتفاق ما را در یک دور باطل قرار می‌دهد. به‌صورتی که قطع درختان باعث افزایش دما و افزایش دما باعث مرگ درختان و بدتر شدن شرایط می‌شود. همچنین از تاثیر آب شدن یخ دریا نمی‌توان غافل شد.

یخ دریا حدود ۱۲ درصد از آب‌های اقیانوس‌ها را پوشانده است؛ اما آب شدن آنها باعث شده که آب عادی در معرض آفتاب قرار بگیرد. یخ دریا می‌تواند نور خورشید را منعکس کند؛ اما آب گرما را جذب می‌کند تا کره زمین بیشتر در معرض خطر قرار بگیرد.

وقت اندک برای اجرای یک راه‌حل فراگیر

بسیاری تصور می‌کنند که انسان در نهایت موفق خواهد شد با پیشرفت تکنولوژی و رسیدن به یک راه‌حل معجزه‌آسا جلوی گرمایش جهانی و نابودی کره زمین را بگیرد. همین نیز باعث شده که تا حدودی نسبت به آینده ترسناک انسان بی‌تفاوت باشند. گرچه همیشه نمی‌توان در انتظار معجزه منتظر ماند. مخصوصا که برخی تغییرات برگشت‌ناپذیر هستند.

گرمایش جهانی

در این شرایط ضروری است که دولت‌های مختلف قوانینی را برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در نظر بگیرند. همچنین افزایش قیمت جهانی کربن نیز می‌تواند استفاده از آن در صنایع مختلف را کاهش داده و شرکت‌ها را به‌سمت گزینه‌های بهتر سوق دهد.

توجه داشته باشید که گرمایش جهانی فقط مسئله یک کشور نیست و کشورها نمی‌توانند با اتکا به استقلال و حاکمیت خود از بار مسئولیت شانه خالی کنند. جامعه جهانی قطعا باید جلوی قطع گسترده جنگل‌ها در کشورهای مختلف مخصوصا برزیل را بگیرد. همچنین کشورهای پیشرفته باید بودجه قابل‌توجهی را برای جلوگیری از این فاجعه بزرگ اختصاص دهند.

کشورهای فقیر معمولا تاثیر چندان زیادی در افزایش میانگین دمای کره زمین ندارند؛ اما به‌خاطر قرار گرفتن در مناطق گرم و خشک بیشتر از دیگران آسیب خواهند دید. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که با وضعیت فعلی دیگر خبری از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز و آغاز دوران طلایی انسان‌ها نخواهد بود، بلکه در عوض تمدن انسان در اوج خود با آینده ترسناک و تاریکی مواجه می‌شود.

گرمایش جهانی

گرمایش جهانی در نهایت باعث خواهد شد که در مدت کوتاهی بسیاری از مناطق کره زمین غیرقابل سکونت شود. در آن زمان قطعا بسیاری از کشورها برای دستیابی به منابع کافی برای پشتیبانی از جمعیت خود جنگ‌های گسترده را آغاز خواهند کرد. همچنین مهاجرت‌های گسترده باعث می‌شود که تعادل موجود در برخی کشورهای پیشرفته نیز به‌هم بخورد. در آن زمان دیگر تلاش برای کاهش آلودگی و کمتر کردن مصرف سوخت‌های فسیلی فایده‌ای نخواهد داشت؛ زیرا هیچ دولتی دیگر توانایی متوقف کردن جنگ و فاجعه را ندارد.

بیشتر بخوانید:
هر ۴ ستون حفظ کننده حیات در کره زمین در حال فروپاشی هستند گرمای تابستان امسال عادی نیست؛ شما بخش کوچکی از جهنم تغییرات اقلیمی را احساس می‌کنید برنامه دیوانه‌وار دانشمندان؛ حل مشکل آلودگی هوا با آلوده کردن دریاها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*