فولکس واگن تایرون

فولکس واگن تایرون جدید معرفی شد؛ شاسی بلند درشت هیکل و جادار آلمانی

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان، از نسخه جدید کراس اوور تایرون با ابعادی بزرگ‌تر و انبوهی از آپشن‌ها رونمایی کرد.

پس از عرضه کراس اوور کامپکت فولکس واگن تایرون در بازار چین، حال این کمپانی آلمانی تصمیم به عرضه این خودرو برای بازار اروپا گرفته است. اما نسخه جدید تایرون دیگر یک کراس اوور شهری کوچک نیست و اکنون ابعاد آن به نسبت نسخه قبلی افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. از شما مخاطبان گرامی گجت نیوز دعوت می‌کنیم تا در این بخش از اخبار خودرو با معرفی Volkswagen Tayron همراه ما باشید.

فولکس واگن تایرون؛ کراس اوور خوش ساخت آلمانی

نمای جلو فولکس واگن تایرون

در نمای ظاهری، اولین نکته‌ای که خودنمایی می‌کند، شباهت محصول جدید فولکس واگن با تیگوان و توآرگ است. البته این تشابه بیانگر سبک طراحی این خودرو بوده و به نوعی قرار است تایرون به عنوان جانشین تیگوان آل اسپیس برای بازار اروپا عرضه شود. نسخه اولیه Volkswagen Tayron با ابعاد یک کراس اوور کوچک در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار چین راه یافت.

با این‌حال استقبال نه چندان خوب مشتریان چینی از این محصول باعث شد تا این خودروساز آلمانی محصول خود را با تغییراتی مطابق سلیقه مردم غربی برای بازار اروپا و آمریکای شمالی معرفی و به زودی عرضه کند. این کراس اوور سایز متوسط یک نسخه بزرگتر و پر آپشن‌تر از تیگوان ۷ نفره محسوب می‌شود و به‌عنوان جایگزین نسخه آل اسپیس فولکس واگن تیگوان، به صورت سفارشی با ردیف سوم صندلی نیز قابل خریداری خواهد بود.

نمای عقب فولکس واگن تایرون

اگرچه طراحی این شاسی بلند آلمانی از تیگوان و توآرک الهام گرفته شده است، با این‌حال از نظر ابعاد نیز در میانه دو خودرو ذکر شده قرار گرفته است. ابعاد تایرون در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۷۰ میلی‌متر، ۱۸۵۲ میلی‌متر و ۱۶۶۰ میلی‌متر است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو با افزایش حدود ۱۱.۴ سانتی متر، اکنون به ۲۷۹۱ میلی‌متر رسیده است. در مقام مقایسه، ابعاد فولکس واگن تایرون شباهت زیادی به میتسوبیشی اوتلندر دارد.

ظرفیت صندوق بار این خودرو نیز به نسبت تیگوان آل اسپیس با افزایش همراه بوده است. نسخه ۷ نفره ۳۴۵ لیتر و نسخه ۵ نفره ۸۸۵ لیتر حجم صندوق را ارائه می‌دهد. این عدد در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم تا ۲۰۹۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

مشخصات فنی Volkswagen Tayron

نسخه پایه تایرون از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ بنزینی (مجهز به سیستم هیبریدی خفیف) با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این موتور در صورت عدم نیاز به تمام نیرو، می‌تواند با تنها دو سیلندر کار کند. علاوه بر این، فولکس‌ واگن یک موتور ۲ لیتری دیزلی پایه با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را هم برای کراس‌ اوور جدید خود در نظر گرفته است. این دو نسخه تنها با سیستم محرک جلو عرضه شده‌اند.

نسخه ۲ لیتری دیزلی قوی‌تر کراس اوور تایرون با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز عرضه شده است و از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برد. علاوه بر این، فولکس‌ واگن یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی را هم برای تایرون در نظر گرفته است که در دو نسخه با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. انتقال نیروی تمامی نسخه‌های یاد شده توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

نمای جانبی فولکس واگن تایرون

فولکس واگن تصمیم دارد تا دو نسخه پلاگین‌ هیبریدی از این خودرو را نیز عرضه کند. هردو این نسخه ها از یک پیشرانه چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی، یک پکیج باطری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی و یک گیربکس شش سرعت دوکلاچه استفاده می‌کنند ولی یکی از این دو نسخه ۲۰۴ اسب بخار و دیگری ۲۷۲ اسب بخار قدرت دارد. نسخه‌های پلاگین‌ هیبریدی از قابلیت شارژ سریع تا ۵۰ کیلوواتی برخوردار هستند و می‌توانند تا ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کنند. این درحالی است که عدد اعلامی همراه با باک بنزین پر به ۸۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

امکانات رفاهی و ایمنی شاسی بلند تایرون مدل 2025

نمای داشبورد فولکس واگن تایرون

فولکس واگن تایرون جدید در نسخه فول از آپشن‌های رفاهی جذابی مانند نمایشگر مرکزی 12.9 اینچی، کلاستر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تغییر حالت رانندگی (Drive Mode)، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو و ساب، گرم‌کن غربیلک فرمان، ترمز پارک برقی و اتوهلد (Auto Hold)، نورپردازی داخلی هوشمند، ماساژور برای صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، صندلی برقی راننده و سرنشین به‌همراه گرم‌کن و سردکن، صندلی‌های عقب مجهز به گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای خودکار، شارژر وایرلس با خنک‌کننده یکپارچه، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم، رادیو ماهواره‌ای SiriusXM و… بهره می‌برد

این خودرو همچنین به سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی ​​(AAC)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، تشخیص نقطه کور (BSD)، هشدار خروج از خط (LDW)، سیستم پایش حالت راننده (DMS)، رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDW)، دستیار حفظ حرکت بین خطوط (LKA) و رادار هشدار تغییر لاین (LCA) مجهز شده است. همچنین سیستم کمک اضطراری پیشرفته‌ای نیز برای این خودرو قرار گرفته که توجه راننده را زیر نظر دارد و اگر تشخیص دهد که راننده دیگر کنترل خودرو را در دست ندارد، می‌تواند خودرو را متوقف کند و هشدار خطر را فعال کند.

همچنین بخوانید:
فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵، نسل جدید هاچبک تند و تیز آلمانی معرفی شد لکسوس LX700h مدل 2025 با پیشرانه هیبرید و تیپ آفرودی معرفی شد + عکس مشخصات فنی و امکانات نیسان آریا؛ وارداتی جدید ژاپنی و قدرتمندترین ماشین برقی ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*