ایران خودرو دیزل

ایران خودرو دیزل به دپوی خودروهای ون وانا در اطراف تهران واکنش نشان داد

ایران خودرو دیزل در بیانیه‌ای رسمی به ابهامات پیرامون دپو خودروهای ون وانا پایان داد و دلایل اصلی این اتفاق را تشریح کرد.

در روزهای اخیر خبری مبنی بر کشف ۱۰۸۰ دستگاه خودرو ون وانا صفر کیلومتر احتکار شده توسط ایران‌خودرو دیزل در پارکینگی در اطراف تهران سر و صدای زیادی به پا کرد. این موضوع که توسط فرمانده انتظامی شرق استان تهران اعلام شد، باعث ایجاد سؤالاتی در خصوص علت دپوی این خودروها شد. سردار دلاور القاصی مهر، فرمانده انتظامی شرق استان تهران، اعلام کرده بود که این خودروها بدون پلاک و مجوزهای قانونی در پارکینگ شرکت نگهداری می‌شدند و پلیس امنیت اقتصادی در عملیاتی غافلگیرانه موفق به کشف آن‌ها شده است.

ایران خودرو دیزل

تکذیب ادعای احتکار از سوی ایران خودرو دیزل

در پی انتشار این خبر، شرکت ایران خودرو دیزل با صدور بیانیه‌ای رسمی، ادعای احتکار را رد کرد. این شرکت اعلام نمود که خودروهای کشف شده، بخشی از تعهدات این شرکت در قالب قراردادی با یک نهاد دولتی بوده‌اند. به گفته ایران خودرو دیزل، تولید این خودروها در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام شده، اما به دلیل عدم تسویه حساب از سوی نهاد دولتی، تحویل آن‌ها با تأخیر مواجه شده و خودروها در پارکینگ شرکت متوقف شده‌اند.

این شرکت همچنین تأکید کرد که به صورت مکرر از این نهاد دولتی درخواست کرده است تا با پرداخت بدهی‌های خود، شرایط را برای تحویل این خودروها مهیا کند. اما تأخیر در پرداخت‌ها موجب شده تا خودروها به ناچار در پارکینگ باقی بمانند. به منظور کاهش تعداد خودروهای متوقف شده، ایران‌خودرو دیزل بخشی از این خودروها را از طریق فروش‌های اینترنتی و قانونی به مشتریان دیگر عرضه کرده است.

سردار القاصی مهر، همچنین ارزش این خودروهای دپو شده را بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و اعلام کرد که فرد اصلی دخیل در ماجرا نگهداری از این خودروها که متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور است، توسط پلیس دستگیر و جهت رسیدگی به جرم خود به مراجع قضایی معرفی شد.

این رویداد که در ابتدا به عنوان خبری از احتکار خودرو در رسانه‌ها منتشر شد، با ارائه توضیحات ایران‌خودرو دیزل و مشخص شدن مشکلات مالی نهاد دولتی به عنوان علت اصلی توقف خودروها در پارکینگ، ابعاد دیگری به خود گرفت. ایران‌خودرو دیزل تأکید کرده که از تمامی راهکارهای قانونی برای حل این مشکل استفاده کرده و بخشی از خودروها را مطابق با رویه‌های قانونی به سایر مشتریان واگذار کرده است.

این ماجرا نشان‌دهنده تأثیر مشکلات مالی و عدم تسویه حساب‌های دولتی بر فعالیت‌های خودروسازان داخلی است و ایران‌خودرو دیزل اعلام کرده که همچنان در تلاش است تا با حل این مشکل، خودروها را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان برساند.

در گجت نیوز بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات ون وانا پلاس ایران خودرو دیزل برای عرضه در بازار ایران اعلام شد ایران خودرو دیزل شرایط فروش اقساطی کامیونت آرنا پلاس را اعلام کرد ایران خودرو دیزل تولید کشنده های فوتون ۴۳۰ و ۴۶۰ را متوقف کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*