دایمنسیتی 9400 اپل A18 پرو

مقایسه تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک با اپل A18 پرو؛ رقابت جذاب و شانه‌به‌شانه

تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک به‌تازگی در رقابتی جدید با چیپست A18 پرو اپل توانسته به موفقیتی جدید دست پیدا کند. این بار صحبت از عملکرد حرارتی در تراشه‌های اپل است.

تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک یکی از پر سر و صداترین اتفاقات دنیای گوشی های موبایل در روزهای اخیر است. این چیپست به‌تازگی با واحد پردازش گرافیکی Immortalis-G925 خود عملکرد گرافیکی فوق‌العاده‌ای ارائه کرده و عملکردی حدودا 19 درصد بهتر نسبت به چیپست A18 Pro ارائه نموده است. مقایسه عملکرد گیمینگ تراشه دایمنسیتی 9400 با تراشه A18 پرو اپل جدیدترین تست انجام شده روی این چیپست است؛ جایی که Dimensity 9400 توانسته در اجرای بازی سنگین Genshin Impact علاوه بر ارائه عملکرد عالی، به لطف استفاده از محفظه بخار مدیریت حرارتی بهتری نسبت به جدیدترین تراشه پرچمدار اپل ارائه دهد.

دایمنسیتی 9400 مدیاتک؛ توانمندتر و بهینه‌تر از A18 پرو و حتی اسنپدراگون 8 نسل 3

جدیدترین بررسی تراشه‌های پرچمدار حال حاضر دنیای گوشی‌های موبایل، بازی سنگین گنشین ایمپکت را روی پنج دستگاه مختلف اجرا می‌کند. در این بررسی دمای محیط 25 درجه بوده و میزان روشنایی صفحه نمایش تمامی این گوشی‌ها روی عدد 350 نیت ثابت نگه داشته شده است. در میان این تراشه‌ها، دایمنسیتی 9400 مدیاتک با ارائه با ارائه پایین‌ترین دما (43.2 درجه سانتیگراد) بهترین عملکرد را ارائه کرد؛ درحالیکه آیفون 16 پرو مکس به حداکثر دمای 46.1 درجه سانتیگراد رسید.

مقایسه تراشه Dimensity

نکته جالب توجه در این میان، مصرف انرژی تقریبا یکسان چیپست‌های مدیاتک و اپل بود. در این تست، حداکثر میزان مصرف انرژی چیپست Dimensity 9400 برابر با 4.4 وات بود؛ درحالیکه Apple A18 Pro حداکثر مصرف انرژی 4.3 واتی را ثبت کرد. این مصرف بهینه به دلیل استفاده از فرآیند جدید تولید 3 نانومتری TSMC امکان‌پذیر شده است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که حداکثر مصرف انرژی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در شرایط یکسان برابر با 6.3 وات بود که حدود 43 درصد بالاتر از چیپست مدیاتک ارزیابی می‌شود.

به این ترتیب، گوشی ویوو X200 پرو که به جدیدترین تراشه دایمنسیتی مجهز است، به خاطر تجهیز به سیستم خنک‌کننده محفظه بخار (Vapor Chamber) با مصرف انرژی تقریبا یکسان با آیفون 16 پرو اپل دمای پایین‌تری خواهد داشت.‌ اپل البته اعلام کرده که جدیدترین پرچمدارانش از سیستم پیشرفته‌تر مدیریت حرارتی بهره برده و 30 درصد مدیریت دمای بهتری دارند. با این وجود کوپرتینویی‌ها هیچ نامی از محفظه بخار برای گوشی پرچمدار جدیدشان نبرده‌اند.

دایمنسیتی 9400 اپل A18 پرو

انتظار می‌رود نخستین گوشی‌های پرچمدار مجهز به تراشه دایمنسیتی 9400 تا پایان سال روانه بازار شوند. بنابراین برای مقایسه دقیق‌تر عملکرد این تراشه با دیگر چیپست‌های مدعی بازار زمان زیادی باقی نمانده است. خصوصا با در نظر گرفتن این نکته که اسنپدراگون 8 نسل 4، نسل بعدی پرچمداران کوالکام نیز قرار است در آن زمان رونمایی شده و کمی بعد در پرچمداران اندرویدی به کار گرفته شود.

در گجت نیوز بخوانید:
تراشه دایمنسیتی 9400 مدیاتک از لحاظ قدرت گرافیکی، چیپست A18 پرو اپل را شکست داد! مقایسه چیپست دایمنسیتی ۹۴۰۰ با اپل A18 Pro; آیا مدیاتک اپل را شکست می‌دهد؟ رکوردشکنی اول گوشی درجهان که به امتیاز ۳ میلیون در بنچمارک انتوتو رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*