هوش مصنوعی جایگزین بخش تنظیمات Settings

هوش مصنوعی جای صفحه Settings گوشی‌ها را می‌گیرد

سامسونگ در اقدامی انقلابی، در تلاش است هوش مصنوعی را جایگزین بخش تنظیمات (Settings) کند؛ اما این دقیقاً چطور ممکن می‌شود؟

ادغام هوش مصنوعی با سیستم عامل گوشی های موبایل رفته‌رفته عمیق‌تر می‌شود. تاکنون قابلیت‌هایی نسبتاً ساده مثل ترجمه همزمان و خلاصه‌سازی متون به گوشی‌ها راه پیدا کرده‌اند، ولی گزارشی حکایت از این دارد که سامسونگ، غول فناوری کره‌ای، به دنبال این است تا نقش هوش مصنوعی را در محصولات سری گلکسی پررنگ‌تر کند.

هوش مصنوعی، جایگزین بخش تنظیمات (Settings)

ای‌تی نیوز، نشریه کره‌ای، به‌تازگی گزارش کرد که سامسونگ مشغول توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی است که نقش جایگزین بخش تنظیمات (Settings) را ایفا خواهد کرد. این سیستم با تجزیه و تحلیل تعاملات کاربران در لحظه، پیشاپیش قدم بعدی آن‌ها را پیش‌بینی می‌کند تا بدون این‌که نیازی به ورود به بخش تنظیمات باشد، تغییرات لازم را اعمال کند.

شاید این‌طور به نظر برسد که به‌کارگیری چنین سیستمی در گوشی‌ها هنوز دور از انتظار است، ولی در واقع تقریباً همه شرکت‌های تولیدکننده گوشی طی سال‌های اخیر در همین مسیر قدم برداشته‌اند. به‌عنوان مثال، دوربین گوشی‌ها در صورتی که فایل حاوی متن به‌جای تصویر از منظره یا چهره دریافت کنند، به شیوه کاملاً متفاوتی تصویر را پردازش می‌کنند. هوش مصنوعی به‌کاررفته در گوشی در این فرایند با تشخیص نوع تصویر، تغییراتی به تناسب آن اعمال می‌کند.

هوش مصنوعی سامسونگ

کاربری مشابه هوش مصنوعی حتی در رابط کاربری سامسونگ به چشم می‌خورد. این شرکت با ادغام هوش مصنوعی در رابط کاربری OneUI، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. پروژه توسعه سیستم جایگزین Settings هم در راستای همین رویکرد غول فناوری کره‌ای است. در فرایندهای مختلف گوشی‌های سامسونگ نظیر ویرایش تصویر و عکس‌برداری هم هوش مصنوعی به‌صورت محدود پیاده‌سازی شده است.

رویداد معرفی سری پرچمدار گلکسی S25 فرصت مناسبی برای سامسونگ جهت رونمایی از جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه هوش مصنوعی است. با این حال، نگاهی به گزارش‌های چند وقت اخیر نشان می‌دهد که خبر از دستاورد بزرگی در این زمینه در رویداد بعدی گلکسی آنپکد نخواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*