سامسونگ اپل گوشی جهان

سامسونگ یا اپل؛ کدام بزرگ‌ترین گوشی فروش در جهان است

نبرد سامسونگ و اپل برای کسب عنوان بزرگترین فروشنده گوشی های موبایل در جهان در سه ماه سوم 2024 وارد نفس‌گیرترین حالت خود شده است. کدامیک برنده نهایی این رقابت خواهد بود؟

روز گذشته موسسه آماری Canalys آمار فروش جهانی گوشی‌های موبایل در سه ماه سوم سال 2024 را منتشر کرد. این گزارش حاکی از افزایش نسبی فروش گوشی‌ها در این بازه زمانی بوده و تغییرات رخ‌داده در آن نویدبخش رقابتی نفس‌گیر در سه ماه پایانی امسال است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این گزارش نبرد سنگین اپل و سامسونگ برای کسب عنوان بزرگترین فروشنده گوشی در جهان است.

اپل یا سامسونگ؛ کدامیک گوشی های بیشتری فروختند؟

در گزارش منتشر شده توسط Canalys بار دیگر غول کره‌ای صنعت گوشی‌های موبایل، سامسونگ، توانست در جایگاه نخست قرار گیرد. در این حال نبرد دو کمپانی  اپل و سامسونگ در سه ماه گذشته نزدیک‌تر از هرسال بوده؛ به‌طوری که از نظر درصدی، هردو عملا به سهمی مساوی از بازار رسیدند.

گوشی های پرفروش دنیا

در جایگاه‌های سوم تا پنجم جدول نیز سه تفنگدار چینی یعنی شیائومی، اوپو و ویوو قرار گرفتند. با این وجود اپل را باید ستاره بزرگ سه ماه گذشته دانست. این کمپانی به واسطه تقاضای بسیار بالا برای آیفون 15 و انتظارات فراوان از دستگاه‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی Apple Intelligence رکورد فروش سه ماه سوم سال در تاریخ خود را جابجا کرد. با این وجود دلیل اصلی رشد اپل در این لیست گرایش فراوانی بوده که به دستگاه‌های پریمیوم وجود داشته است.

علیرغم این که ظاهرا اپل از میزان فروش سری آیفون 16 خود چندان راضی نیست، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که کوپرتینویی‌ها به لطف فروش سری آیفون 16 بار دیگر بتوانند به صدر جدول پرفروش‌ترین کمپانی‌های فروشنده گوشی های موبایل بازگشته و سامسونگ را کنار بزنند. از سوی دیگر، تحلیلگران انتظار دارند که گسترش قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به بازارهای جدیدی مثل اروپا یا چین بتوانند روند درخشان فروش آیفون‌های اپل در نیمه اول 2025 را ادامه‌دار کند.

از طرف دیگر با توجه به این که انواع و اقسام فصل‌های تعطیلات را در نقاط مختلف دنیا پیش رو داریم می‌توان انتظار داشت که فروش کلی صنعت گوشی‌های موبایل با تکانه خوبی به استقبال ماه‌های پیش رو برود.

جدول زیر مقایسه میزان تصاحب سهم بازار گوشی های موبایل توسط پنج گوشی‌ساز برتر دنیا را نمایش می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌شود، اپل، شیائومی و ویوو نسبت به سال گذشته درصد بالاتری از بازار را در تصاحب خود دارند؛ درحالیکه سامسونگ و اوپو اندکی از سهم خود در بازار را از دست داده‌اند.

کمپانیسهم در سه ماه سوم 2024سهم در سه ماه سوم 2023
سامسونگ18%21%
اپل18%17%
شیائومی14%13%
اوپو9%10%
ویوو9%8%
سایر گوشی‌سازان32%32%

موسسه Canalys گزارش داده که بازار گوشی‌های موبایل در وضعیت ایده‌آلی به سر می‌برد؛ هرچند که برخی محدودیت‌های جهانی در بسیاری نقاط دنیا مثل اروپا دست و پای کمپانی‌های گوشی‌ساز را بسته است.

در گجت نیوز بخوانید:
کمبود ارز واردات گوشی، موبایل فروشان را در آستانه تعطیلی قرار داده است پرفروش ترین گوشی های موبایل بازار ایران (خرداد ۱۴۰۳) 5 ویژگی Apple Intelligence که اپل را برنده نبرد هوش مصنوعی سال 2024 خواهد کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*