گوشی های اقتصادی

گوشی های اقتصادی هم از دریافت ارز نیمایی محروم شدند

با قطع ارز نیمایی برای گوشی های اقتصادی، واردکنندگان این نوع گوشی‌ها موظف‌اند ارز موردنیاز خود را از جای دیگری تأمین کنند.

در دو سال اخیر، واردات تلفن‌های همراه باتوجه به ارزش آن‌ها، از دو طریق صورت می‌گرفت. گوشی های اقتصادی عمدتاً از طریق سامانه نیما و با نرخ ارز نیمایی ۳ تا ۴۵ هزار تومان، وارد کشور می‌شدند. در مقابل گوشی‌های هوشمند با قیمت بالای ۶۰۰ دلار که به عنوان کالاهای لوکس طبقه‌بندی می‌شوند، از طریق سازوکار واردات در مقابل صادرات وارد کشور می‌شدند.

پایان واردات گوشی های اقتصادی با ارز نیمایی

اما از ابتدای سال 1403، نه تنها هیچ‌یک از سفارش‌های واردات تأیید نشده، بلکه اخیراً تصمیم گرفته شده که تأمین ارز حتی برای گوشی های اقتصادی نیز از سامانه نیما حذف شود. به این ترتیب، از این پس، همه واردکنندگان گوشی، صرف نظر از قیمت آن، باید ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات خود یا دیگران تأمین کنند.

گوشی های اقتصادی

در این ارتباط، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای رسمی به واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرده است که به دلیل توقف تخصیص ارز از طریق سامانه نیما، کلیه کاربران موظف‌اند نسبت به تغییر محل تأمین ارز پرونده‌های خود اقدام کنند. بدین منظور، واردکنندگان باید محل تأمین ارز را از “خرید ارز از سیستم بانکی” به “از محل صادرات خود” یا “از محل صادرات دیگران” ویرایش کرده و همچنین درخواست تخصیص ارز خود را نیز به‌روزرسانی نمایند. جهت انجام این عملیات، مراحل زیر باید به دقت طی شود:

۱. ورود به سامانه: ابتدا وارد سامانه جامع تجارت شوید.

۲.یافتن پرونده: پرونده ثبت سفارش مورد نظر خود را پیدا کرده و وارد بخش جزئیات آن شوید.

۳.ویرایش اطلاعات:

  • تغییر محل تأمین ارز: گزینه ویرایش را انتخاب کرده و محل تأمین ارز را از “خرید ارز از سیستم بانکی” به “از محل صادرات خود” یا “از محل صادرات دیگران” تغییر دهید.
  • تکمیل مراحل فنی: مجوزهای لازم را اخذ کرده و تغییرات مورد نظر را نهایی کنید.

۴.درخواست تخصیص ارز:

  • ویرایش نوع نرخ ارز: به بخش “درخواست تخصیص ارز” رفته و نوع نرخ ارز را از “بانکی (نیما)” به “از محل صادرات خود” یا “از محل صادرات دیگران” تغییر دهید.

۵.تأیید بانک: با بانک عامل خود هماهنگ کنید تا ویرایش درخواست تخصیص ارز شما را تأیید کند.

نکته مهم: برای اینکه درخواست جدید شما در صف انتظار تخصیص ارز قرار گیرد، حتما باید درخواست قبلی خود را ویرایش کنید و درخواست جدید ایجاد نکنید.

شرط مهم: تأیید درخواست شما منوط به داشتن سابقه مناسب در واردات کالا است. به عبارت دیگر، ارزش کل کالاهایی که قبلاً وارد کرده‌اید باید حداقل به اندازه ارزش کالای فعلی شما باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
سونامی در بازار موبایل کشور؛ قیمت گوشی هایی که ارز نیمایی نمی‌گیرند سر به فلک کشید این گوشی اقتصادی هندی یک نمایشگر اضافی هم دارد قرار داده شود ویوو V40e؛ یک گوشی اقتصادی و شیک با امکانات جذاب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*